Hop til indhold

Hvis det bliver lovpligtigt, at DIN hund skal bære mundkurv


Therese
 Share

Hvad gør du, hvis det bliver lovpligtigt, at din hund skal bære mundkurv?  

57 stemmer

  1. 1. Hvad gør du, hvis det bliver lovpligtigt, at din hund skal bære mundkurv?

    • Min hund skal ikke bære mundkurv - det er et princip for mig
    • Min hund skal bære mundkurv, hvis den kan vænne sig til det. Hvis den ikke kan, går vi tur uden
    • Jeg vil følge loven og overveje at aflive min hund, hvis den ikke kan vænne sig til mundkurv
    • Jeg følger loven uanset hvad


Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Jeg har stemt at min hund (e) ikke skal bære mundkurv - kan ikke se hvad det nonsens skulle til for - det skal gælde for alle hunde uanset race - ingen mundkurv

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Taiki er allerede vænnet til en blød mundkurv i stof i små intervaller. Uden den stressede han vildt hos dyrlægen, nu slapper han helt af (når han skal have klippet klør). Jeg syntes først, at det var mega synd og forfærdeligt, men af den ene eller anden grund får det Taiki til at slappe af, så tjaeh... :vedikke:

 

Men en mundkurv på tur? Det kan jeg ikke lige se ske. Han roder i bladene og jorden med sin snude, og dutter den ned i alle huller for at snuse efter mus eller andet. Det ville være en klar forringelse af hans livskvalitet ikke at kunne rode og snuse!!

 

Måske ville han kun få den på, ude på gaden og så når vi var i parken eller på kirkegården, kom den af. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Og der er vist ikke særlig mange der er i tvivl om at jeg har samme holdning som dig :-D

 

Jeg betragter heller ikke mig selv som kriminel, men visse love er så langt ude at man nærmest er forpligtet til at bryde dem...

 

Og igen vil jeg drage Martin Luther King ind i det :blink:

 

One may well ask: How can you advocate breaking some laws and obeying others? The answer lies in the fact that there are two types of laws: just and unjust. I would be the first to advocate obeying just laws. One has not only a legal but a moral responsibility to obey just laws. Conversely, one has a moral responsibility to disobey unjust laws.

 

 

We like Martin Luther King a lot herhjemme...:-D

 

 

Ikke mere kaos end der allerede er, folk bryder jo allerede alle mulige love som de mener ikke er retfærdige eller korrekte, f.eks. fartgrænsen, sort arbejde, hviletidsbestemmelser, byggeri i egen have uden tilladelse osv.....

 

Det vil vel altid være konsekvensen af at leve i et samfund hvor snart sagt alt bliver reguleret, folk begynder at få nok af det og vil derfor begynde at sortere i lovgivningen...

 

Altså min indre liberalist(som ofte kommer frem her på H-F) siger også at der skal mere personligt ansvar, og færre forbud til...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

We like Martin Luther King a lot herhjemme...:-D

 

 

 

 

Altså min indre liberalist(som ofte kommer frem her på H-F) siger også at der skal mere personligt ansvar, og færre forbud til...:-D

Ja, som jeg skrev tidligere, så er jeg helt enig. Jeg tænker, at det kan sammenlignes lidt med frihed under ansvar (som min mor altid har praktiseret :-P) og HVIS man så ikke kan administrere det ansvar, kan det have en konsekvens. Men det der med at forebygge kriminalitet, bare fordi at der måske sker noget en dag - det synes jeg også er en ommer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej overtrædelse er ikke lig med aflivning.. Men nu kender jeg til sag hvor hundene blev hentet efter tilpas mange bøder..

Og no way om jeg er villig til at tage den risiko, når det er mine hundes ve og vel jeg gambler med!!

 

Synes det er noget mærkeligt noget at skrive, at fordi andre love ikke overholdes, så er det også i orden ikke at overholde den her..

Jamen fint, så fordi vi kører over for rødt, vi kører for hurtigt osv osv.. Så skide være med at man ikke må slå ihjel...........

 

Jeg HADER lovens udformning, og HÅBER den forsvinder næste år..

Men ja kan ikke forholde mig til dem der ikke overholder loven, måske fordi jeg på tæt hold fulgte Anja's kære Basse som heller aldrig havde gjort noget, men alligevel fik kurven på..

Hvis Anja kunne, så kan alle sgu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem, som gradbøjer loven engang imellem. Jeg mener, at det bør der være plads til. Loven er ikke sort/hvid, det er bl.a. derfor at vi også bruger sådan noget som præcedens, når der skal afgøres sager.

 

Hvis man har en hund der er rolig, som man har 100% styr på (og ikke bare tror at man har styr på), som aldrig har gjort nogen fortræd osv., så synes jeg det er fint at den ikke bærer mundkurv, så længe man ikke tages af policen.

 

På samme måde synes jeg også at det er okay, at gå over for rødt kl. 4 om morgenen når gaderne er totalt øde og man er drivvåd pga. regnvejr og bare gerne vil hjem. Igen under forudsætning af, at den eneste bil som passerer det øjeblik, ikke er en politibil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej overtrædelse er ikke lig med aflivning.. Men nu kender jeg til sag hvor hundene blev hentet efter tilpas mange bøder..

Og no way om jeg er villig til at tage den risiko, når det er mine hundes ve og vel jeg gambler med!!

 

Synes det er noget mærkeligt noget at skrive, at fordi andre love ikke overholdes, så er det også i orden ikke at overholde den her..

Jamen fint, så fordi vi kører over for rødt, vi kører for hurtigt osv osv.. Så skide være med at man ikke må slå ihjel...........

 

Jeg HADER lovens udformning, og HÅBER den forsvinder næste år..

Men ja kan ikke forholde mig til dem der ikke overholder loven, måske fordi jeg på tæt hold fulgte Anja's kære Basse som heller aldrig havde gjort noget, men alligevel fik kurven på..

Hvis Anja kunne, så kan alle sgu!

 

Det syntes jeg måske er et et lidt underlig sammenligning, der er dæleme langt fra at gå uden mundkurv til at slå naboen ihjel...?

 

Men enhver må jo gøre hvad deres samvittighed byder dem er det rigtige at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem, som gradbøjer loven engang imellem. Jeg mener, at det bør der være plads til. Loven er ikke sort/hvid, det er bl.a. derfor at vi også bruger sådan noget som præcedens, når der skal afgøres sager.

 

Hvis man har en hund der er rolig, som man har 100% styr på (og ikke bare tror at man har styr på), som aldrig har gjort nogen fortræd osv., så synes jeg det er fint at den ikke bærer mundkurv, så længe man ikke tages af policen.

 

På samme måde synes jeg også at det er okay, at gå over for rødt kl. 4 om morgenen når gaderne er totalt øde og man er drivvåd pga. regnvejr og bare gerne vil hjem. Igen under forudsætning af, at den eneste bil som passerer det øjeblik, ikke er en politibil.

 

Og sådan gradbøjer vi jo alle sammen love og regler, hvis vores fornuft eller samvittighed fortæller os at i denne situation så er denne regel/lov forkert, så vil vi som selvstændigt tænkende mennesker være tilbøjelige til at bryde den regel/lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej overtrædelse er ikke lig med aflivning.. Men nu kender jeg til sag hvor hundene blev hentet efter tilpas mange bøder..

Og no way om jeg er villig til at tage den risiko, når det er mine hundes ve og vel jeg gambler med!!

 

Synes det er noget mærkeligt noget at skrive, at fordi andre love ikke overholdes, så er det også i orden ikke at overholde den her..

Jamen fint, så fordi vi kører over for rødt, vi kører for hurtigt osv osv.. Så skide være med at man ikke må slå ihjel...........

 

Jeg HADER lovens udformning, og HÅBER den forsvinder næste år..

Men ja kan ikke forholde mig til dem der ikke overholder loven, måske fordi jeg på tæt hold fulgte Anja's kære Basse som heller aldrig havde gjort noget, men alligevel fik kurven på..

Hvis Anja kunne, så kan alle sgu!

Men de der sammenligninger er jo alt sammen noget man bliver straffet for, EFTER man har gjort det. Du giver jo heller ikke en mand et klip i kørekortet bare for at eje en bil i tilfælde af at han en dag måske vil gøre noget kriminelt, mens han er bag rattet. Og det er som sagt der hvor den halter lidt for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de der sammenligninger er jo alt sammen noget man bliver straffet for, EFTER man har gjort det. Du giver jo heller ikke en mand et klip i kørekortet bare for at eje en bil i tilfælde af at han en dag måske vil gøre noget kriminelt, mens han er bag rattet. Og det er som sagt der hvor den halter lidt for mig.

 

Tilgengæld er det ikke alle der må sætte sig bag et rat, men der er ingen regler for hvem der må købe hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Og sådan gradbøjer vi jo alle sammen love og regler, hvis vores fornuft eller samvittighed fortæller os at i denne situation så er denne regel/lov forkert, så vil vi som selvstændigt tænkende mennesker være tilbøjelige til at bryde den regel/lov.

 

Og man kan jo altid foreslå at dem der synes mundkurven er en god idé(det ved jeg godt Henri ikke synes, det er bare et eksempel), selv kunne bruge den forebyggende...;-)...men det tror jeg ikke lige kommer til at ske...hehe....

 

Har forresten læst et sted at man ifølge dansk lov skal holde ind til siden og om nødvendigt tildække sin bil, hvis en hest bliver urolig når den passerer...så husk presenning til næste køretur...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de der sammenligninger er jo alt sammen noget man bliver straffet for, EFTER man har gjort det. Du giver jo heller ikke en mand et klip i kørekortet bare for at eje en bil i tilfælde af at han en dag måske vil gøre noget kriminelt, mens han er bag rattet. Og det er som sagt der hvor den halter lidt for mig.

 

 

Nej det gør man ikke... Og kan SAGTENS følge dig og de andres tankegang..

Det er bare ikke i mine øjne, okay at bryde loven fordi man kan..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilgengæld er det ikke alle der må sætte sig bag et rat, men der er ingen regler for hvem der må købe hund.

Næh, det var også bare et eksempel. Du kan også sige, at der ikke er nogen, der bliver dømt, før de rent faktisk har begået et bankrøveri. Altså, normalt bliver man jo ikke "dømt" på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og man kan jo altid foreslå at dem der synes mundkurven er en god idé(det ved jeg godt Henri ikke synes, det er bare et eksempel), selv kunne bruge den forebyggende...;-)...men det tror jeg ikke lige kommer til at ske...hehe....

 

Har forresten læst et sted at man ifølge dansk lov skal holde ind til siden og om nødvendigt tildække sin bil, hvis en hest bliver urolig når den passerer...så husk presenning til næste køretur...:-D

Øh okay :lol: Det har jeg godt nok aldrig hverken hørt eller set nogen gøre :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ALLE love skal jo følges?

 

Har aldrig læst eller hørt om pågældende lov..

Men jeg må så sige, at jeg faktisk lærte min x at trække ind til siden, eller køre langsommere hvis vi mødte en hest som jeg kunne se ikke var trafiksikker...

Jeg skal fandme ikke nyde noget af at en hest hilser på bilen, eller får kastet rytteren af, bare fordi den ikke er helt sikre på biler..

 

Heldigvis er der ikke mange af ikke trafiksikre heste i trafikken mere :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Har aldrig læst eller hørt om pågældende lov..

Men jeg må så sige, at jeg faktisk lærte min x at trække ind til siden, eller køre langsommere hvis vi mødte en hest som jeg kunne se ikke var trafiksikker...

Jeg skal fandme ikke nyde noget af at en hest hilser på bilen, eller får kastet rytteren af, bare fordi den ikke er helt sikre på biler..

 

Heldigvis er der ikke mange af ikke trafiksikre heste i trafikken mere :-P

 

MEN...har du så et dækken med til bilen? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Mange heste er også bange for flagrende ting, så som presseninger - så følg kun den lov i vindstille vejr;)

 

Har nu altid hørt, at man skal passere hesten i uændret fart, da fartskift eller opbremsninger kan gøre hesten utryg:) her forudsætter det jo nok, at man kører fornuftigt stille og roligt.

 

Jamen...alle love skal jo følges for enhver pris? :-O...Howlucky dog, din bandit! Vær du bare glad for at man har afskaffet dødsstraf i Danmark

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg mangler et svar på om jeg altid uden undtagelser ville følge påbuddet:genert:

 

ja jeg ville ikke have problemer med mundkurve begge mine har haft det på mange gange uden problemer men der ville sikkert være steder og situationer hvor jeg ville tage mundkurven af og lade dem rende uden

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg mangler et svar på om jeg altid uden undtagelser ville følge påbuddet:genert:

 

ja jeg ville ikke have problemer med mundkurve begge mine har haft det på mange gange uden problemer men der ville sikkert være steder og situationer hvor jeg ville tage mundkurven af og lade dem rende uden

Tror det er den sidste mulighed du skal stemme i - at du altid uden undtagelse vil følge påbuddet... :-)

 

Dejligt at se dig igen iøvrigt :bighug: Går det godt? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Tror det er den sidste mulighed du skal stemme i - at du altid uden undtagelse vil følge påbuddet... :-)

 

Dejligt at se dig igen iøvrigt :bighug: Går det godt? :-D

 

tusind tak :oops::genert:

 

jo men jeg ville nu have det sådan at var muligheden for at de kunne rende frit uden mundkurven nogen steder ville jeg gøre det også feks hvis jeg var på stranden, men var jeg ude og gå omring i byer med mange mennesker ville de bare få mundkurven på

 

joo tak syntes det går udmærket på de fleste områder :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...