Hop til indhold

Verdens sødeste whippet, Nanna, søger et nyt og godt hjem


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Ellers kører der tog eller du kunne leje en bil så du kunne aflevere hende personligt. Ville det ikke føles bedre?

 

 

Ville meget gerne aflevere hende selv, men billeje bliver desværre meget dyrt (skal køre over 1600 km og det koster 3 kr/km ud over benzin og billeje). Havde faktisk ikke lige tænkt på tog, det vil jeg straks undersøge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det er svært det her hundeomplaceringshalløj. Troede egentlig jeg havde bestemt mig, men synes saftsusemig at det er svært.

I morges, da vi skulle ud og gå havde jeg givet Soko snor og sele på og så snart jeg havde hængt hendes snor på dørhåndtaget, blev Nanna som en fjollet hvalp, der fes rundt med legetøj og forsøgte at have to bamser i munden på en gang :lun:

Det sagde mig, at hun når Soko er løs, er for kuet/bange for hendet og at hun rigtig tør fjolle rundt på den måde og det er da synd for hende. Men på den anden side, så er det godt nok svært at sige farvel til den lille hundepige.

Jeg er på tre uger gået fra en holdning om at jeg aldrig nogensinde ville skille mig af med nogen af vovserne nærmest uaset hvad til at overveje og endda forsøge at finde et nyt hjem til Nanna. Det sidste års tid har jeg flyttet meget rundt og har haft meget svært ved at finde en bolig hvor jeg måtte have begge hundene og har da ikke et eneste sekund overvejet at sige farvel til en af dem.

 

Selv om jeg egentlig havde besluttet mig, så føler jeg ikke at jeg er færdig med at prøve, så tror at jeg må forsøge at få en adfærdsbehandler ind over.

Vil gerne have Ninjamor, men er der noget med at hun er sygemeldt for tiden (synes jeg så det et sted)?

Ellers har jeg hørt om Jeanette Clausen (hun har mynder og terriers), men ved ikke hvordan hun er som adfærdsbehandler?

 

Fra frøken vægelsind!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ingen som siger at "bare fordi" du leder efter et optimalt omplaceringshjem, kan du ikke stadig forsøge at løse problemerne og beholde hende...

 

Synes det er vigtigt at være åben, og det er du!

 

Forresten hvis det skulle ende ud i en omplacering, så er der også plads til at du vil kunne være i bilen, hvis vi køre i den store, så kunne du eventuelt tage tog/bus hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Forresten hvis det skulle ende ud i en omplacering, så er der også plads til at du vil kunne være i bilen, hvis vi køre i den store, så kunne du eventuelt tage tog/bus hjem.

 

Det ville da være en optimale løsning, hvis du ender med at lade hende flytte tilbage til opdrætteren. Så kan du selv være sammen med hende hele vejen derned og selv overdrage hende. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er super at du er vægelsindet - det betyder jo bare at du overvejer sagen grundigt, uanset hvad du ender med at beslutte.

 

Jeg tøver ikke med at anbefale denne adfærdsbehandler: SOR Hundeskole

 

Og ellers synes jeg også bare at det lyder rigtig godt at opdrætteren er villig til at tage hende hjem på 'pension'. Det er da et drømmescenarie :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du ønsker at prøve lidt forskelligt, det er jo en kæmpe beslutning. Hvis du har brug for noget weekendpasning til den ene, må du sige til. Kan som regel til og med mandag.

Tænkte på hvis du har brug for lidt pusterum imellem dem.

 

Dog har vi altså en kat som er ok med hunde hvis hunden bare ikke farer på ham eller gør intenst.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Puha, det er svært det her hundeomplaceringshalløj. Troede egentlig jeg havde bestemt mig, men synes saftsusemig at det er svært.

I morges, da vi skulle ud og gå havde jeg givet Soko snor og sele på og så snart jeg havde hængt hendes snor på dørhåndtaget, blev Nanna som en fjollet hvalp, der fes rundt med legetøj og forsøgte at have to bamser i munden på en gang :lun:

Det sagde mig, at hun når Soko er løs, er for kuet/bange for hendet og at hun rigtig tør fjolle rundt på den måde og det er da synd for hende. Men på den anden side, så er det godt nok svært at sige farvel til den lille hundepige.

Jeg er på tre uger gået fra en holdning om at jeg aldrig nogensinde ville skille mig af med nogen af vovserne nærmest uaset hvad til at overveje og endda forsøge at finde et nyt hjem til Nanna. Det sidste års tid har jeg flyttet meget rundt og har haft meget svært ved at finde en bolig hvor jeg måtte have begge hundene og har da ikke et eneste sekund overvejet at sige farvel til en af dem.

 

Selv om jeg egentlig havde besluttet mig, så føler jeg ikke at jeg er færdig med at prøve, så tror at jeg må forsøge at få en adfærdsbehandler ind over.

Vil gerne have Ninjamor, men er der noget med at hun er sygemeldt for tiden (synes jeg så det et sted)?

Ellers har jeg hørt om Jeanette Clausen (hun har mynder og terriers), men ved ikke hvordan hun er som adfærdsbehandler?

 

Fra frøken vægelsind!

 

Det er jo også en ekstrem svær beslutning. Jeg kan godt forstå at du ikke er helt afklaret med det endnu.

 

Håber at Ninjamor kan komme med gode råd til dig:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...