Hop til indhold

Verdens sødeste whippet, Nanna, søger et nyt og godt hjem


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

På grund af uoverensstemmelser mellem mine to hunde,har jeg taget den tunge beslutning, at Nanna skal flytte hjemmefra :megaked:

Nanna er en meget sød og nem hund. Hun har ingen problemer med børn og normalt heller ikke med andre hunde. Hun har tidligere boet sammen med kat uden problemer, men ser hun en kat udendørs mener hun at den skal jages, så det kræver nok lidt at føre hende sammen med en kat.

 

Gnavere og andre smådyr er hun sikkert ikke specielt god sammen med.

 

Hvis Nanna skal lave en prioriteret liste over hendes yndlingsaktiviteter, vil nusning og mad nok konkurrere om førstepladsen. Hun elsker opmærksomhed og at lægge tæt på nogen.

Dernæst kommer det at ligge på bløde, varme steder, som i sofaer og senge, skarpt efterfulgt af en gåtur i skoven.

 

Nederst på Nannas ønskeliste er sådan noget som at ligge på hårde gulve, være alene hjemme og gåture i regnvejr og kulde.

 

Nanna er renlig og kan være alene hjemme her, men hun har tidligere haft mindre udfald i tryghed ved at være alene hjemme efter jeg er flyttet. Det har dog ikke taget ret meget træning at få hende tilbage på rette spor. Med det vil jeg sige, at en ny ejer nok ikke skal regne med at få hende og gå på arbejde fuld tid dagen efter, men nogle dage til at falde til i og evt. lidt alene hjemme træning vil klart være at foretrække.

 

Nanna er 8 år gammel, men sund og rask. Hun har aldrig fejlet noget og selv om hun er lidt gråskægget er hun rørig og viser ikke andre alderdomstegn.

Nanna er ikke steriliseret, men hun har ingen problemer med løbetidsdepressioner eller falsk drægtighed.

 

Hun er relativt velopdragen, men man skal nok ikke forvente sig nogen lydighedschampion. Af en whippet at være er hun meget dygtig, hvis jeg skal sige det selv :lun:

 

Det ideelle hjem for Nanna ville være hos nogen der var meget hjemme, fx et pensionist ægtepar eller en børnefamilie med halvstore børn. Gerne nogen der har haft hund før og nogen uden kaniner, marsvin eller andre gnavere.

 

Jeg ville jo allerhelst beholde Nanna selv, men jeg håber at kunne få et sted hvor hun kan få en bedre alderdom end hun kan hos mig, uden irriterende og aggressiv terrier.

 

 

IMG_5810.jpg

099.jpg

DSC_1444.jpg

DSC_1463.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Havde timingen været mere til min fordel, skulle hun være min, det er der slet ingen tvivl om. Jeg har længe ønsket mig en Whippet, og hun lyder bare helt perfekt :lun:

 

Men er ikke sikker på at hun ville få det bedre her, med en gnaven Grand Danois og en fræk Bulldog :(

Men ønsker af hele mit hjerte at hun får det perfekte hjem! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :bighug:

 

Jeg skal se, om jeg kender nogen, der kan give hende en god alderdom. Hun er tæt på drømmehunden for os (min datter ønsker sig tilmed en hund, der hedder Nanna og den skal være sort), men timingen er ikke god.

 

Til gengæld bor der et ældre ægtepar på vejen. De mistede deres hund for nogle år tilbage og har sidenhen nøjedes med at passe hund fra tid til anden. De er hjemme stort set hele tiden og går gode lange ture (dem går de hver dag også når de ikke passer hund) Jeg vil svinge forbi dem i morgen og snakke med dem. De har snakket om, at de ikke ved, om de vil have hund igen mht pasning, hvis nu de skal på ferie, men der kunne jeg jo passende tilbyde assistance :engel:

 

Det skader i hvert tilfælde ikke at spørge dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt for dig, at det ikke kan fungere derhjemme, håber det perfekte hjem dukker op hurtigt.

Det håber jeg også og et andet sted håber jeg at der aldrig dukker et andet hjem op :(

 

:ae: :bighug:

 

Jeg skal se, om jeg kender nogen, der kan give hende en god alderdom. Hun er tæt på drømmehunden for os (min datter ønsker sig tilmed en hund, der hedder Nanna og den skal være sort), men timingen er ikke god.

 

Til gengæld bor der et ældre ægtepar på vejen. De mistede deres hund for nogle år tilbage og har sidenhen nøjedes med at passe hund fra tid til anden. De er hjemme stort set hele tiden og går gode lange ture (dem går de hver dag også når de ikke passer hund) Jeg vil svinge forbi dem i morgen og snakke med dem. De har snakket om, at de ikke ved, om de vil have hund igen mht pasning, hvis nu de skal på ferie, men der kunne jeg jo passende tilbyde assistance :engel:

 

Det skader i hvert tilfælde ikke at spørge dem

 

Det må du meget gerne, det lyder som et godt Nanna-sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
:ae: :bighug:

 

Jeg skal se, om jeg kender nogen, der kan give hende en god alderdom. Hun er tæt på drømmehunden for os (min datter ønsker sig tilmed en hund, der hedder Nanna og den skal være sort), men timingen er ikke god.

 

Til gengæld bor der et ældre ægtepar på vejen. De mistede deres hund for nogle år tilbage og har sidenhen nøjedes med at passe hund fra tid til anden. De er hjemme stort set hele tiden og går gode lange ture (dem går de hver dag også når de ikke passer hund) Jeg vil svinge forbi dem i morgen og snakke med dem. De har snakket om, at de ikke ved, om de vil have hund igen mht pasning, hvis nu de skal på ferie, men der kunne jeg jo passende tilbyde assistance :engel:

 

Det skader i hvert tilfælde ikke at spørge dem

 

Åh det ville jo være fantastisk Missing med det ældre ægtepar.

 

Men hvor er det dog øv at det ikke lige passer ind hjemme hos jer. Hun ville passe perfekt:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde timingen været mere til min fordel, skulle hun være min, det er der slet ingen tvivl om. Jeg har længe ønsket mig en Whippet, og hun lyder bare helt perfekt :lun:

 

Men er ikke sikker på at hun ville få det bedre her, med en gnaven Grand Danois og en fræk Bulldog :(

Men ønsker af hele mit hjerte at hun får det perfekte hjem! :x:

 

Lige bortset fra dit øvrige hundehold, tror jeg i ville passe perfekt sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :bighug:

 

Jeg skal se, om jeg kender nogen, der kan give hende en god alderdom. Hun er tæt på drømmehunden for os (min datter ønsker sig tilmed en hund, der hedder Nanna og den skal være sort), men timingen er ikke god.

 

Til gengæld bor der et ældre ægtepar på vejen. De mistede deres hund for nogle år tilbage og har sidenhen nøjedes med at passe hund fra tid til anden. De er hjemme stort set hele tiden og går gode lange ture (dem går de hver dag også når de ikke passer hund) Jeg vil svinge forbi dem i morgen og snakke med dem. De har snakket om, at de ikke ved, om de vil have hund igen mht pasning, hvis nu de skal på ferie, men der kunne jeg jo passende tilbyde assistance :engel:

 

Det skader i hvert tilfælde ikke at spørge dem

 

Du må fortælle dem, at hun er en den sødeste, blødeste, blide hund. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad koster hun? Kan lige ringe til min mormor. Hun og min morfar har en whippet på 4 (Pablo) de er begge pensioneret og det yngste barnebarn er 9 og har selv hund :)

 

Hun koster et godt hjem, fyldt med bløde sofaer :blink:

 

Hun vil helt sikkert elske at bo sammen med en anden whippet, hun er nemlig en smule racistisk og kan bedst lide hendes egen slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare en skam at resultatet ikke var så godt :(

Men trods alt bedre end hvis de havde sagt ja, hvis de mente nej.

 

 

Det ser muligvis ud som om der er gode nyheder :blink:

Nannas opdrætter vil meget gerne have hende tilbage og jeg tror ikke hun kan få et bedre hjem end hos ham. Der er ihvertfald fyldt med whippet-kærlighed og bløde sofaer. Eneste lille problem er at han bor i Holland og jeg har ikke lyst til at sende hende med flyveren, så skal på en eller anden måde have skaffet en bil, så jeg kan få kørt Nanna til Holland :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men trods alt bedre end hvis de havde sagt ja, hvis de mente nej.

 

 

Det ser muligvis ud som om der er gode nyheder :blink:

Nannas opdrætter vil meget gerne have hende tilbage og jeg tror ikke hun kan få et bedre hjem end hos ham. Der er ihvertfald fyldt med whippet-kærlighed og bløde sofaer. Eneste lille problem er at han bor i Holland og jeg har ikke lyst til at sende hende med flyveren, så skal på en eller anden måde have skaffet en bil, så jeg kan få kørt Nanna til Holland :hmm:

 

Det lyder da som en god løsning. Men stadig møgtrist. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men trods alt bedre end hvis de havde sagt ja, hvis de mente nej.

 

 

Det ser muligvis ud som om der er gode nyheder :blink:

Nannas opdrætter vil meget gerne have hende tilbage og jeg tror ikke hun kan få et bedre hjem end hos ham. Der er ihvertfald fyldt med whippet-kærlighed og bløde sofaer. Eneste lille problem er at han bor i Holland og jeg har ikke lyst til at sende hende med flyveren, så skal på en eller anden måde have skaffet en bil, så jeg kan få kørt Nanna til Holland :hmm:

Hvor henne i Holland? Jeg skal til Syd Holland d. 27/10, så hvis det var på vejen, kunne jeg da godt tage hende med.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor henne i Holland? Jeg skal til Syd Holland d. 27/10, så hvis det var på vejen, kunne jeg da godt tage hende med.

 

Ih, detville da være helt perfekt. Han bor lidt uden for Amsterdam og det er så vidt jeg husker ikke lige syd-Holland. Men det kunne jo være at Terje kunne hente hende et eller andet sted, snakker lige ham.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...