Hop til indhold

Inspiration til legetøj


Buddha
 Share

Recommended Posts

Den bedste leg Carlo kender er "Nu stjæler jeg dine poter"

 

Vi prikker/lægger hånden på den ene forpote, så flytter han den. Så lægger vi på den anden osv.... Han siger waurwuwuuuu og puffer løs.. Den er et sikkert hit herhjemme. Den foregår dog bedst på alle 4 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altså ikke læst alle tre sider, så beklager hvis jeg gentager noget.

Umiddelbart når jeg læser dit startindlæg, så tænker jeg, at det nok mere er måden du leger på end det er selve legetøjet?? Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl. Nogle gange bliver vi ejere så forhippede på at noget skal virke, at det får den stik modsatte effekt. Det vil sige jo mere fokuseret du er på, at Egon skal tænde på legetøj, jo mindre tændt bliver han.

 

Jeg har selv brugt laaaang tid på at lære Carla at lege og jeg startede faktisk sådan her: I 1-2 uger tog jeg flere gange dagligt legetøj frem og legede selv med det. Kastede det på i luften, trak det hen over gulvet osv. Carla var ikke med til legen. Og hvis hun tilbød at være med, flyttede jeg mig. Legen var kun for mig.

Når interessen hos Carla virkelig var bygget op for det her spændende legetøj, som hun ikke måtte få fat i, så begyndte jeg at inkludere hende i legen. Helt korte sessioner og stoppede så snart det var sjovest. Og så byggede jeg gradvist på derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres gode indlæg og jeg kom for et godt stykke tid siden på samme tanker. Jeg har været på lege kursus engang men fik desværre ingen kritik, altså jeg troede kurset gik mere ud på at vi skulle lære at lege. Fik blot at vide at jeg skulle være helt vild for at tænde ham. Men det er jeg slet ikke var sikker på han synes så meget om.

 

Jeg forsøger faktisk at være ret rolig nu hvor vi øver lidt leg igen.. Det at lege med det selv først er en super god idé.

 

Hvad han gerne vil på turene bruger jeg til frivillig kontakt? Det er nok typisk hanhund - snuse, tisse og grave. Og så sidde eller ligge og se på verdenen.

 

Ninjamor, kan det ske at jeg kan få en enetime i leg engang når min pung er blevet fuld igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Petworld har en slags basketboldt med påbundet reb 2 steder. Det var/er et hit her. Dog kunne Siku bide boldten istykker, så nu er der ikke mere luft i -jeg troede ikke det kunne lade sig gøre :-S

(hvis nogle kender en boldt, der IKKE kan punkteres og som er på str med en fodboldt, så anbefal liiige -skumboldte bliver plukket i 1000 stykker!)

 

Vi har og bruger stadig boldten til hive/træk lege, fodboldt og "slås" om boldten. Siku er ellevild med denne boldt, trods den er punkteret nu.

 

Dog ligger prisen i den lidt dyre ende, mener jeg gav 130-140 kr for boldten.

 

Ellers hvis du har et par gamle slidte cowboybukser, så klip benene af og sy det ene bukseben sammen samt bind en knude på midten. Du kan også sy et pivdyr indeni... Det kan også få min hund helt op at ringe.

 

Når jeg skal have Siku i legemode, så bruger jeg en masse lyde og fagter. Nu tror han, at hvergang jeg kravler på gulvet, så skal der leges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...