Hop til indhold

Forskningens svar til Millan

Lenschow
 Share

Recommended Posts

Alle hundeejere burde læse denne artikel eller få den oversat af en

"...Millan’s dangerous and abusive methods ignore 80 years of research in animal behavior. The references below are from more than a half-century of PhD-level research in psychology, behavioral neuroscience, applied animal behavior, ethology, and zoology. Cesar Millan is “self-taught.” The arithmetic is really pretty simple."

Dog whispering in the 21st century - Seattle Dog Training, Behavior, and Nutrition | Examiner.com

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft så mange kanaler at jeg kunne se ham Og på pcen er der ingen lyd.

Han kunne evt bruges til at iagtage, om jeg selv havde fået medbragt evt dårlige metoder/vaner fra manges års opdragele/træning.

Hvis man selv indimellem kan kamme over af frustration, og kan spejle sig i ham, så har da noget at ændre.

Det værste er: Han er ikke kun værdiløs, desværre direkte skadelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med Millan er at nogen af de ting han siger giver mening, og mange af de ting han gør løser problemerne (her og nu løsning).

Millan har mange gange udtalt ting som faktisk er ganske fornuftige. Han er god til at se hvordan hund og ejer har et samspil, og det "psykologiske" fungere også teoretisk for ham... Men hans metoder og hans håndteringen af hundene? Nej det er bare ikke okay på nogen måde.

(Og nej, jeg siger bestemt ikke at alt hvad der kommer ud af munden på ham er godt. Men nogen gange når han sidder og reflektere over hundens problemer, så siger han faktisk "de rigtige ting", han ved bare ikke hvordan det skal håndteres korrekt, f.eks. i tilfælde af den GD der var bange for glatte gulve eller hvad det var).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg postede dette link på det amerikanske Bulldog forum, jeg er - eller rettere var - medlem af. Har ikke været der meget siden.

Her er nogle af de svar, der kom:

Personally, I think a large amount of the article is crap. It's amazing how the writer is more than willing to "debunk" Cesar's theories, yet offers their own as if they are absolute fact.
Wow that was some long-winded bullcrap. What a waste of time it was reading that. Another random web article by god knows who, where someone pulls facts out their behind and presents themselves as an expert when in fact its 99% B.S.
People love to jump on the person who is successful at something in the mainstream.
Gotta love Cesar. I don't know why some people are so fanatically against him. The man is a gift to dogs. Who else has made dog training so popular as him? Most positive only trainers would not go near some of the dogs Cesar Millan works with, so they should put a sock in it or admit he's great. lol
Cesar gets results. I have used many of his methods on my dog and I have never had a better pet. Any reputable trainer out there DOES NOT frown upon or try to phase out another.

Ét er at man er for stupid til at forstå hvad kilder er, og til at læse en tekst der er længere end tre sætninger - noget helt andet er at man kalder det, man ikke forstår, for dumt og bullshit. Det fik mig sgu op i det røde felt, og så skred jeg. De folk er udenfor pædagogisk rækkevidde :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

The man is a gift to dogs. Who else has made dog training so popular as him?

Det er bare kyllinge tankegang det der....

Nu ved jeg godt jeg trækker hitler kortet til sammenligning men ville man nogensinde høre den? "Manden var en gave til mennesket, Hvem ellers kunne gøre mobning og racism så populært/udbredt?"....

Bare fordi noget er populært/udbredt behøves det IKKE være okay...

Lad os sammenligne f.eks. med RYGNING!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hundeejere burde læse denne artikel eller få den oversat af en

"...Millan’s dangerous and abusive methods ignore 80 years of research in animal behavior. The references below are from more than a half-century of PhD-level research in psychology, behavioral neuroscience, applied animal behavior, ethology, and zoology. Cesar Millan is “self-taught.” The arithmetic is really pretty simple."

Dog whispering in the 21st century - Seattle Dog Training, Behavior, and Nutrition | Examiner.com

Her er i forvejen en tråd med samme emne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites