Hop til indhold

Når ingen ting går som man havde håbet på......


Franziska
 Share

Recommended Posts

Som flere af jer ved er vi jo lige flyttet, og hele det projekt er blevet noget mere stresset og rodet en jeg overhovedet havde kunne forstille mig.

Oveni det er kæresten så de næste 10 uger på skole, dog hjemme i weekenden og Maya valgt at gå i løbetid 1 dag inden vi flyttede og er nu på 13 dagen.

 

Og desværre har alt det stress + løbetiden altså ikke været særlig godt for Maya.

Hun spiser ikke noget (kun menneskerester og her skal hun også overtales), hun virker rigtig deprimeret og synes bare slet ikke det sjovt.

 

Om natten traver hun mere eller mindre ustandslig rundt og kan ikke rigtig finde ro.

Og nu er det blevet rimlig galt med at være alene hjemme også. Hun har aldrig været glad for at være alene hjemme og især i de to andre løbetider har hun klynget når vi er gået men nu både i går da jeg skulle ud og handle og i morges hyler og piver hun og ikke bare en eller to hyl, men over en lidt længere periode.

 

Igår da jeg kom tilbage fra at havde været ud og handle ca. 40 min var hun faldet helt til ro, men det jo syndt for hende hun skal blive SÅ ked af det. :megaked:

 

Alene-hjemme tiden er desværre også forstyrret af at der går håndværker i vores have og det kan jeg desværre ikke ændre på. :stupid:

 

Min plan er nu at jeg træner alene hjemme om eftermiddagen med hende men desværre kan jeg ikke fritage hende for den alm alene hjemme tid, da jeg ikke kan tage hende med eller få fri.. :damn:

 

Så hvis noget har nogle rigtig gode løsningsforslag/ træningråd ud over den alm alene hjemme-træning så tager jeg imod med kyshånd.

 

Det skal lige siges at hun kun har stueetagen når hun er alene hjemme dvs. entre og køkken, fordi jeg er bange for at hun kan falde ned af trappen imens hun er alene.

Og så er hun på Bach- blomstermedicin.

Og som det sidste er hun lige fyld 19mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Franziska, det er da noget værre møg.:ae:

 

Det var da også lidt uheldigt, at Maya skulle komme i løbetid lige midt i jeres flytning, men det kan man jo ikke gardere sig imod.

Har I prøvet, at ligge noget tøj, der lugter af jer, hvor hun plejer, at ligge ?

Det skal selvfølgelig ikke være nyvasket, men gerne brugt et par dage eller 3 :-)

 

Var det ikke dig der snakkede om, at I muligvis kunne låne en anden hund, der kunne holde Maya med selvskab, hvis der blev problemer med at være alene hjemme i starten ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv det var da en dårlig start på flytteriet. Eneste jeg kan komme i tanke om er om hun enten kan være i din bil mens du er på arbejde eller om du kan få hende passet i dagstimerne?

 

Hvilket Bachs får hun? Måske hun skal have flere ting, zylkene f.eks.? Rigtig godt at du øver med hende om eftermiddagen.

 

 

 

Har i overvejet sterilisation? Tænker især på det med at hun traver rundt om natten og ikke vil spise.

 

Kan desværre ikke være behjælpelig med pasning, da jeg også skal arbejde og muligvis ville sende hende hjem med rimelig mange hvalpe i maven også..

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv det var da en dårlig start på flytteriet. Eneste jeg kan komme i tanke om er om hun enten kan være i din bil mens du er på arbejde eller om du kan få hende passet i dagstimerne?

 

Hvilket Bachs får hun? Måske hun skal have flere ting, zylkene f.eks.? Rigtig godt at du øver med hende om eftermiddagen.

 

 

 

Har i overvejet sterilisation? Tænker især på det med at hun traver rundt om natten og ikke vil spise.

 

Kan desværre ikke være behjælpelig med pasning, da jeg også skal arbejde og muligvis ville sende hende hjem med rimelig mange hvalpe i maven også..

 

Altså vores bil er jo ret lille Chevrolet lacetti:hmm:

og nej har desværre ingen der kan passe hende.

 

Hun får noget specielt blandet til hende som er ved store forandinger. Jaa overvejer at giv hende noget mere. Hvor kan man købe det zylkene?

 

Og ja, vi/jeg overvejer det mere og mere. Frygter bare om hun forandre sig og om sådan noget som hendes pels skulle bliv "dårlig" osv.

Men hun bliver jo bare så ulykkelig hver gang hun er i løb og synes at det er rigtig slemt denne her gang, men måske det også er en blanding af alt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vores bil er jo ret lille Chevrolet lacetti:hmm:

og nej har desværre ingen der kan passe hende.

 

Hun får noget specielt blandet til hende som er ved store forandinger. Jaa overvejer at giv hende noget mere. Hvor kan man købe det zylkene?

 

Og ja, vi/jeg overvejer det mere og mere. Frygter bare om hun forandre sig og om sådan noget som hendes pels skulle bliv "dårlig" osv.

Men hun bliver jo bare så ulykkelig hver gang hun er i løb og synes at det er rigtig slemt denne her gang, men måske det også er en blanding af alt..

 

Zylkene kan vist købes ved de fleste dyrlæger. Ellers er det på internettet men så skal man vente på forsendelse og sådan.

 

Ang. bilen, tænkte hvis hun er vant til den og kan være i ro der - hun skal jo helst bare sove, evt med en tisse-strække sig pause undervejs? Men nu ved jeg ikke om den er for lille til sådan noget.

 

Der er jo nogle der slipper for det store ballade med pelsen, og andre som synes der kommer mere eller den bliver sværere at holde. Måske er det en kombi lige nu, ja, men i skal nok holde øje med det, men det gør i selvfølgelig også.

 

Hvor er det træls for jer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville anbefale DAP halsbåndet. Det brugte jeg den første måned Tjaldur var hos mig, ellers var han faldet død om af stress. Kan også anbefale Chamomilla eller baldrian dråber.

Jeg står også og skal flytte inden for de næste 2 måneder og skal have købt en nyt DAP halsbånd. De holder nemlig kun i ca 4 uger, så en dyr løsning, men godt for en svær periode. Kan ikke anbefale dem til stikkontaktet, men kan få en grum hovedpine af dem.

 

Har ikke erfaring med Zylkene, men ved det virker angstdæmpende og det kan købes hos stort set alle dyrlæger også i nogle dyreforettninger.

 

Håber det bedste for jer, kram :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zylkene kan vist købes ved de fleste dyrlæger. Ellers er det på internettet men så skal man vente på forsendelse og sådan.

 

Ang. bilen, tænkte hvis hun er vant til den og kan være i ro der - hun skal jo helst bare sove, evt med en tisse-strække sig pause undervejs? Men nu ved jeg ikke om den er for lille til sådan noget.

 

Der er jo nogle der slipper for det store ballade med pelsen, og andre som synes der kommer mere eller den bliver sværere at holde. Måske er det en kombi lige nu, ja, men i skal nok holde øje med det, men det gør i selvfølgelig også.

 

Hvor er det træls for jer :ae:

 

Så har vi været forbi doktor dyr og købe Zylkene og den første er givet, nu håber vi bare på at det sådan nogenlunde hurtigt viser en virkening.. :pray:

 

Genboen, en meget sød kvinde, stoppede mig på vej hjem og spurgt om jeg var klar over min hund græd når jeg gik, og ja det er jeg. Heldigvis kunne hun fortælle at det ikke var langt tid Maya græd, men vi arbejder på at hun slet ikke bliver ked af det..

 

altså med en hund der skifter ret ofte plads og hurtigt får det ekstremt meget forvarmt, frygter jeg at hun vil blive ulykkelig i bilen også (hun er vant til ca. 30 min i bilen og ikke længere)

 

Man kan sige at til næste uge er jeg alligevel nød til at finde på noget fordi de kommer og skifter døre og vinduer :stupid:

 

AAAHHHRRRR, håber virkelig at der snart kommer lidt ro på og jeg får min glæde hund igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville anbefale DAP halsbåndet. Det brugte jeg den første måned Tjaldur var hos mig, ellers var han faldet død om af stress. Kan også anbefale Chamomilla eller baldrian dråber.

Jeg står også og skal flytte inden for de næste 2 måneder og skal have købt en nyt DAP halsbånd. De holder nemlig kun i ca 4 uger, så en dyr løsning, men godt for en svær periode. Kan ikke anbefale dem til stikkontaktet, men kan få en grum hovedpine af dem.

 

Har ikke erfaring med Zylkene, men ved det virker angstdæmpende og det kan købes hos stort set alle dyrlæger også i nogle dyreforettninger.

 

Håber det bedste for jer, kram :bighug:

 

Jeg fravalgte DAP til stikkontaken fordi jeg har hørt at det skulle giv hovedpine og da jeg i forvejen lider at spændingshovedpine orkede jeg ikke at forsøg mig med det.

 

men halsbåndet kunne være en mulighed hvis det Zylkene nu ikke hjælper..

Hvor har du købt dit?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fravalgte DAP til stikkontaken fordi jeg har hørt at det skulle giv hovedpine og da jeg i forvejen lider at spændingshovedpine orkede jeg ikke at forsøg mig med det.

 

men halsbåndet kunne være en mulighed hvis det Zylkene nu ikke hjælper..

Hvor har du købt dit?

 

Sidespring - hvor har du hørt det? jeg fik den vildeste hovedpine af DAP (alle slags, ikke kun stikkontakten) og der er ikke rigtigt nogen der tror på det :roll:

 

Håber det hjælper med zylkene, det har jeg selv været ret glad for, Fønix fik det i et års tid (troede han skulle have det for evigt), med tydelig effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidespring - hvor har du hørt det? jeg fik den vildeste hovedpine af DAP (alle slags, ikke kun stikkontakten) og der er ikke rigtigt nogen der tror på det :roll:

 

Håber det hjælper med zylkene, det har jeg selv været ret glad for, Fønix fik det i et års tid (troede han skulle have det for evigt), med tydelig effekt.

 

Jeg har snakkede med en veninde der fik ondt i hovedet når den var tændt og mener også jeg har læst det her inde på HF..

 

Det lyder lovende.. det kunne bare være så dejligt hvis det kunne hjælpe hende.

(vi træner flittigt ved siden af med alene hjemme, men tror vi har brug for lidt hjælp til at tage toppen af stressen)

 

Hvor hurtigt gik det med at du så en ændring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Få dage, hvis jeg så glemte at give zylkene om aftenen, opdagede manden det allerede næste morgen, så effekten var ret tydelig, uden zylkene kunne Fønix ikke bo sammen med manden, så det var virkeligt en god ting for ham.

 

Åååhh hvor ville det være dejligt.. men for at have en beroligende virkning om morgen - skal jeg så giv om aften?

Link til indlæg
Del på andre sites

okay super, så får hun det bare om morgen når vi står op..

 

vi har trænet alene hjemme hele eftermiddagen/aften og sidste gang kunne jeg gå ud - låse-låse op- ind.

Jeg er ret sikkert på det er låselyden der er triggeren til hun bliver ked af det. For kan sagtens gå ud af døren og vente udenfor uden at låse i "længere tid" og det også altid lige efter jeg låser hun hyler - ikke imens jeg fedter rundt med nøglerne for at finde den rigtige.

 

I morgen er jeg heldigvis allerede hjemme kl. 12.00 fordi der kommer håndværker så i morgen har vi ekstra meget tid til at træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fravalgte DAP til stikkontaken fordi jeg har hørt at det skulle giv hovedpine og da jeg i forvejen lider at spændingshovedpine orkede jeg ikke at forsøg mig med det.

 

men halsbåndet kunne være en mulighed hvis det Zylkene nu ikke hjælper..

Hvor har du købt dit?

 

 

Du kan også kombinere de to ting, både halsbånd og Zylkene hvis ikke du synes du får så meget effekt af Zylkene. Halsbåndet har jeg købt hos min dyrlæge, men det er ikke alle der har dem, dog sælger de dem i de fleste maxizoo og petworld, men vær obs på prisforskel, der er forskel på helt op til 100 kr. Hos min dyrlæge gav jeg 279 kr for et, hos maxizoo skulle de have 349 kr og hos farmland ville de have 379 kr og det var for samme størrelse, de findes nemlig i 2 størrelse, du skal nok have den store til din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også kombinere de to ting, både halsbånd og Zylkene hvis ikke du synes du får så meget effekt af Zylkene. Halsbåndet har jeg købt hos min dyrlæge, men det er ikke alle der har dem, dog sælger de dem i de fleste maxizoo og petworld, men vær obs på prisforskel, der er forskel på helt op til 100 kr. Hos min dyrlæge gav jeg 279 kr for et, hos maxizoo skulle de have 349 kr og hos farmland ville de have 379 kr og det var for samme størrelse, de findes nemlig i 2 størrelse, du skal nok have den store til din hund.

 

Tak, tror jeg vil vente nogle dage og se om zylkene hjælper, men ellers vil jeg prøve halsbåndet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen...

 

Vi fik sovet i nat :mrgreen: ikke helt igennem, for hver gang der nogen der går forbi fare Maya op i sengen for at kunne se ud af vinduet, men hun sov faktisk. I morges stod vi 20 min sener op end vi plejer for hun kravlede op i sengen da uret ringede og ville bare nusses.

I går aftes fandt jeg en gamel hyggetrøje som hun har haft før frem og så blev der ellers inviteret til leg og pjæt fra hendes side af :lun:

 

Nå, rutinen i morges - op og giv Zylkene med leverpostej (Maya synes det verdens bedste måde at starte dagen på) så gik vi en lille tur, kom hjem, jeg gik i bad og Maya begyndt at spise lidt marvben, så hyggede vi lidt og jeg spist morgenmad og gjort mig klar og hun fik en lækker grisehale og en koklov med lidt leverpostej i, lys og radio forblev tændt også smuttede jeg stille og rolig.

 

Ingen hyl, ingen piv så jeg smuttede lige om til havelågen for at smugkigge ind - og rigtigt Maya lå bare og gumlede bare løs i de lækkerier.. :lun::banan:

 

Jeg godt klar over at der ikke betyder at hun ikke hyler i morgen, men synes det er et kæmpe skridt. Og man har det så meget bedre med at tage på arbejde når hun ikke virker ked af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen...

 

Vi fik sovet i nat :mrgreen: ikke helt igennem, for hver gang der nogen der går forbi fare Maya op i sengen for at kunne se ud af vinduet, men hun sov faktisk. I morges stod vi 20 min sener op end vi plejer for hun kravlede op i sengen da uret ringede og ville bare nusses.

I går aftes fandt jeg en gamel hyggetrøje som hun har haft før frem og så blev der ellers inviteret til leg og pjæt fra hendes side af :lun:

 

Nå, rutinen i morges - op og giv Zylkene med leverpostej (Maya synes det verdens bedste måde at starte dagen på) så gik vi en lille tur, kom hjem, jeg gik i bad og Maya begyndt at spise lidt marvben, så hyggede vi lidt og jeg spist morgenmad og gjort mig klar og hun fik en lækker grisehale og en koklov med lidt leverpostej i, lys og radio forblev tændt også smuttede jeg stille og rolig.

 

Ingen hyl, ingen piv så jeg smuttede lige om til havelågen for at smugkigge ind - og rigtigt Maya lå bare og gumlede bare løs i de lækkerier.. :lun::banan:

 

Jeg godt klar over at der ikke betyder at hun ikke hyler i morgen, men synes det er et kæmpe skridt. Og man har det så meget bedre med at tage på arbejde når hun ikke virker ked af det...

 

Optager du lyd, når hun er alene, så du kan høre, om hun begynder at hyle eller gø senere?

Link til indlæg
Del på andre sites

null

 

Nej for kan ikke helt finde ud af hvordan og med hvilket program.

Men da vi trænede alene hjemme før i tiden ( hun har haft flere perioder hvor hun ikke ville være alene desværre) der har hun måske hylet en gang i det man lukker døren og går man så fx den anden vej rundt og venter kommer der ikke mere. Naboen har også fortælle de kun hørt hende om morgen lige i det jeg gik, men ja sikkert kan jeg jo ikke være, så vil gerne prøve optage hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej for kan ikke helt finde ud af hvordan og med hvilket program.

Men da vi trænede alene hjemme før i tiden ( hun har haft flere perioder hvor hun ikke ville være alene desværre) der har hun måske hylet en gang i det man lukker døren og går man så fx den anden vej rundt og venter kommer der ikke mere. Naboen har også fortælle de kun hørt hende om morgen lige i det jeg gik, men ja sikkert kan jeg jo ikke være, så vil gerne prøve optage hende

 

Audacity (optager lyd) kan downloades gratis. Du kan "spole" gennem lydbølgerne, så du kan se, hvis der er udsving. Jeg tænker bare, at det er en god idé, nu hvor hun tier stille mens hun spiser lækkerierne - nogle hunde begynder nemlig at hyle/gø, når de er færdige med det spiselige. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...