Hop til indhold

Når man pludselig bliver meget i tvivl om hvilken race man ejer....


Franziska
 Share

Recommended Posts

Jeg var jo med da hun gik så urent og skulle til dr dyr for røntgen og synes egenlig også at hun har noget schæferpræg.

Men.,, men da huskierne kom til DK som både udstillingmodeller og brugsmodeller var de da også vidt forskellige.Og mallen har jo kun som huskier en kort fortid som udstillingmodeller Europa, så sådanne racer vil naturlig se helt forskellig ud.

Når nogle linier er ,hvor kun egnede brugshunde videreføres i avl og andre , mere såkaldte pelsdyr, der mest skal se ud.

 

hmm jaaa, også vidt jeg har kunne forstå på opdrætteren er Maya's mor af en kennel der kun er interesseret i gode brugshunde og derfor har vi jo altid bare tænkt at det derfor hun er så slank bygget..

Men ja de kæmpe øre kan hun ikke løbe fra (og de andre småting):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da set en del udsendelser fra disse canadiske langturs løb.Og i samme spand ses vidst forskellige typer , Både størrelse , bygningstyper og især pels lag.

Og hvem vil interesserer sig for at en hund til arbejdsbrug evt har lidt afvigende ører.Iøvrig er det vel sådan at i så stort et område har hunde af samme herkomst forskelligt udssende.

Mht f.eks Borzoe, har det jo været sådan at en virkelig kender næsten kunne se på hundene hvilket russisk gods deres aner kom fra.Det samme med afgansk mynde, typen varierer en del fra landsdel til landsdel..

Det er jo først når udstillingfolket tager over at en bestemt standard kommer i focus, også selvom typen så ikke mere er så arbejdsegnet.Bare de ser ud.

Bare se på schæferens ryg og bagvinkler.

Sådan så en brugshund da ikke ud , da min far holdt schæferer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var jo med da hun gik så urent og skulle til dr dyr for røntgen og synes egenlig også at hun har noget schæferpræg.

Men.,, men da huskierne kom til DK som både udstillingmodeller og brugsmodeller var de da også vidt forskellige.Og mallen har jo kun som huskier en kort fortid som udstillingmodeller Europa, så sådanne racer vil naturlig se helt forskellig ud.

Når nogle linier er ,hvor kun egnede brugshunde videreføres i avl og andre , mere såkaldte pelsdyr, der mest skal se ud.

 

Går ud fra, at du mener mutten og ikke mallen... en malle er jo en malinois. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...