Kipper Skrevet Oktober 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2012 Bella er igen i igen falsk drægtig, og tror hendes bamser er hendes hvalpe. Har så fjernet bamserne når hun ikke har set det, fik jeg at vide af dyrlægen at jeg skulle. Men nu går hun og piber efter dem. Det sker altid ca 3 mdr efter end løbetid. Hvad gør man for at forhindre at hun bliver falsk drægtig, er der andre valgmuligheder end at få hende steriliseret, eller at få et kuld hvalpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 Man steriliserer dem. Og nej et kuld hvalpe hjælper ikke!! Det er gammel snak. Jeg har kendskab til en tæve, der har fået et par kuld hvalpe og stadig bliver falsk drægtig. ALLE hunde bliver falsk drægtige, nogle bliver det bare i større grad end andre.. Luna blev steriliseret netop pga kraftige FD'ere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 I århus bor en fantastisk dyrlæge: Lise bang hansen. Alternativ behandling af dyr Hun har før hjulpet tæver med falsk drægtighed. Ring og hør hende ad. Kender flere som har rigtig god erfaring med hende - også med falsk drægtighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 DU sterilisere hende. AT få hvalpe hjælper ikke da det ikke handler om at hun går og ønsker sig hvalpe, det en hormonel reaktion. Ved en sterilisation forebygges du så også flere sygdomme. Men da min hund var intakt fik hun lov at beholde sine pivdyr og så sørgede jeg bare for ekstra aktivering og motion da det modvirkede hendes trang til kun at passe "hvalpe". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 Jeg mener også, at man kan få noget medicin ved dyrlægen som skulle kunne dæmpe det. Eris skal netop steriliseres om et par måneder, fordi hun også bliver falsk drægtig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 Man kan give et hormon der sælges under navnet Gala-stop. Det bevirker også at evt mælkeproduktion stopper, så tæven ikke render ind i en mælkekirtelbetændelse pga ophobet mælk. Jeg har også måttet steriliserer en tæve, da hendes falsk drægtighed virkelig var en pine for hende og hun blev så frustreret og nervøs. Nogle tæver har mere tilbøjelig til dette udtalte falsk drægtighed end andre, og et kuld vil aldrig hjælpe på andet end den ene løbetid. Sansynligvis vil det blive værre efterfølgende, da hun nu ved hvad hvalpe er. Alle tæver produksere drægtighedshormoner efter løbetid , uanset parring eller ej. Det er kun indvirkning på dem, der er forskellig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kipper Besvaret Oktober 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Tusind tak allesammen, er igang med at undersøge det forskellige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Min gamle Cleo var ekstrem falsk drægtig, blev sterilliseret og vores hverdag blev SÅ meget lettere:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts