Hop til indhold

Falsk drægtig


Kipper
 Share

Recommended Posts

Bella er igen i igen falsk drægtig, og tror hendes bamser er hendes hvalpe. Har så fjernet bamserne når hun ikke har set det, fik jeg at vide af dyrlægen at jeg skulle. Men nu går hun og piber efter dem.

 

Det sker altid ca 3 mdr efter end løbetid.

 

Hvad gør man for at forhindre at hun bliver falsk drægtig, er der andre valgmuligheder end at få hende steriliseret, eller at få et kuld hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

DU sterilisere hende. AT få hvalpe hjælper ikke da det ikke handler om at hun går og ønsker sig hvalpe, det en hormonel reaktion.

Ved en sterilisation forebygges du så også flere sygdomme.

 

Men da min hund var intakt fik hun lov at beholde sine pivdyr og så sørgede jeg bare for ekstra aktivering og motion da det modvirkede hendes trang til kun at passe "hvalpe".

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan give et hormon der sælges under navnet Gala-stop. Det bevirker også at evt mælkeproduktion stopper, så tæven ikke render ind i en mælkekirtelbetændelse pga ophobet mælk.

Jeg har også måttet steriliserer en tæve, da hendes falsk drægtighed virkelig var en pine for hende og hun blev så frustreret og nervøs.

Nogle tæver har mere tilbøjelig til dette udtalte falsk drægtighed end andre, og et kuld vil aldrig hjælpe på andet end den ene løbetid. Sansynligvis vil det blive værre efterfølgende, da hun nu ved hvad hvalpe er.

Alle tæver produksere drægtighedshormoner efter løbetid , uanset parring eller ej. Det er kun indvirkning på dem, der er forskellig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...