Hop til indhold

At gå over åen efter vand


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Active Dog Trainer..

 

Prøv at se http://shop.hundesport.dk/product.asp?product=747

 

Konceptet er jo gammelt og yderst virksomt og det er utrolig dejligt at nogen har ulejliget sig med at opfinde en hjælp som udelukkedne bygger på positiv forstærkning.

 

Men altså..

 

1800 kr for en dims som du kan erstatte med f.eks. touch på finger eller andet?

 

Aggregatet skal jo fjernes på et tidspunkt og her finder jeg at almindelig positiv fortstærkning MED f.eks. fingertouch eller bare at puste godbid ud til hunden fra munden er mindst lige så godt.

 

Hvad synes I?

 

Nogle som kender aggregatet i brug?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender den ikke, men tænker at den er noget dyrere end en gul post-it lap som man kan sætte der hvor man gerne vil have hundens næste til at være :blink:

 

Nemlig...

 

Den ser da fin ud, men der er som du nævner er der flere "gratis" måder hvorpå man kan lærer hunden præcis det samme :-D

 

Ja, det ser da vældig avanceret ud, men en godbid i munden, en bold i hånden, finger touch, den gule lap osv osv har alle samme effekt - eller bare en klikker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, nu kender jeg slet ikke til alle de der fine dimser og dippedutter...

 

 

Men hvorfor skal man have en dims hvor snuden skal være i 'nærheden' af men ikke helt på?

 

Er det ikke lidt at springe over hvor gæret er lavest?

 

Eller er det fordi den skal bruges under gågang (hånden bevæger sig under gang)?

 

Det er til at lokke hunden helt tæt på under gang så den nærmest smyger sig op ad førerens ben.

Nej, det er ikke at springe over hvor gærdet er lavest, det er tværtimod lidt mere træningskrævende først at skulle lære hunden at "dutte" på target (det hedder sådan et objekt hunden skal berøre) end kun at bruge godbidder.

Ideen synes jeg er fin nok, men overflødigt med "dimsen" da man f.eks. kan bruge sin finger sin target og den har man altid på sig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aggregatet skal jo fjernes på et tidspunkt og her finder jeg at almindelig positiv fortstærkning MED f.eks. fingertouch eller bare at puste godbid ud til hunden fra munden er mindst lige så godt.

 

Ja øhmmm.

 

Jeg kan nu ikek se ideen i sådan et apparat.

 

Men jeg ser til gengæld helelr ikek lyset i at hunden skal fokusere på hverken hånd elelr mund eller ens øjne for den sags skyld, jeg vil have hunden til at kigge fremad, hele tiden.

Skal den have en godbid, så stopper JEG den ned i kæften af den, så dens fokus stadig er rettet fremad.

 

Ikke noget formål i at lære en apporterende jagthund, at lade være emd at kigge ud i terrænet, fopr gør den ikke dét, så ser den ikek hvor vildtet falder.

 

Lilel sidespring, men ud med det ville jeg altså :lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja øhmmm.

 

Jeg kan nu ikek se ideen i sådan et apparat.

 

Men jeg ser til gengæld helelr ikek lyset i at hunden skal fokusere på hverken hånd elelr mund eller ens øjne for den sags skyld, jeg vil have hunden til at kigge fremad, hele tiden.

Skal den have en godbid, så stopper JEG den ned i kæften af den, så dens fokus stadig er rettet fremad.

 

Ikke noget formål i at lære en apporterende jagthund, at lade være emd at kigge ud i terrænet, fopr gør den ikke dét, så ser den ikek hvor vildtet falder.

 

Lilel sidespring, men ud med det ville jeg altså :lol::mrgreen:

 

Det er vel typisk lydighedshunde sådan et apparat ville blive anvendt på og ikke apporterende jagthunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel typisk lydighedshunde sådan et apparat ville blive anvendt på og ikke apporterende jagthunde

 

Formentlig, ja.

 

Men jeg har skam været ved DCH engang, og spyttet godbidder i halsen af min daværende hund.

Selv dengang, hvor jeg ikke havde noget med jagt at gøre, så jeg aldrig fidusen i det :lol:

 

Men så er der så mange andre ting man kan gøre, som heldigvis ikek koster 1800 kroner

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set den i brug...

 

Men personligt ville jeg aldrig selv anskaffe sådan en... Jeg vil have øjenkontakt når min hund går på plads, den skal ikke have fokus på sådan en summedims...

 

Man kan godt nok finde mange forskellige hjælpe-træningsmidler efterhånden... Jeg har også set en boldholder til at sætte på kasket-skyggen, for at få hundens fokus op!!! Hvor mange flere mon der snart findes :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Man kan godt nok finde mange forskellige hjælpe-træningsmidler efterhånden... Jeg har også set en boldholder til at sætte på kasket-skyggen, for at få hundens fokus op!!! Hvor mange flere mon der snart findes :hmm:

 

Der findes jo også boldholder der er lavet som et halsbånd til mennesket :mrgreen: Jeg syntes nu ikke det så særligt behageligt ud da den var monteret :shock::mrgreen:

 

Og så er der dem, der sikkert kunne finde på, at have en bøf hængende om halsen tie.gif

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kan ved gud heller ikke se det smarte i det stykke værktøj. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, ligenøjagtig idag har jeg sammen med mine kollegaer hygget mig med at grine af alle de sjove dimser man kan få til hundetræning..

 

Var det noget med en snor du spænder fast om låret, så hunden kun kan gå pænt på plads?

 

eller torturinstrumentet: En vandpistol med indbygget klikker:shock: DEn ville jeg nødig skulle trænes med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...