Hop til indhold

Ikke når det regner, OG blæser mooor.!!


Gæst MsNoir
 Share

Recommended Posts

Efteråret er jo virkelig kommet til DK, og nogle hunde er ikke så glad for kombinationen. :roll:

Vores gamle lab kan fare hen til bagdøren, og være helt klar på at springe ud i det, indtil regnen rammer hende i hovedet, så kigger hun op på en, og man skulle tro hun tænker.. "Ej det kan du ikke mene!?!" Vender om, og går ind igen.

Hun har dog pelsen til det, men lidt doven er man vel :blink:

Thor min hvalp, oplevede så kombinationen af regn og blæst her til morgen for første gang, og det var bare ikke hans favorit. Han ville ikke engang ud over dørtærskelen, og jeg tænkte.. "okay makker, det er lidt synd for dig, og giver dig 5 min mere indenfor", som så kom som belønning af et uheld på gulvet :stupid:

 

Nu er det i snor og med ud, om det så er bare ud op græsplænen. Hehe

 

 

En anden lille bi historie, som jeg ikke helt er holdt op med at grine af. :rolleyes:

Et par dage efter at jeg fik Thor, var han med i hundeskoven for første gang. Inden turen, havde jeg godt lagt mærke til, at han godt kan lide at rulle sig i ting, men tænkte skidt pyt.

Jamen afsted det gik, over stok og sten, ind i skoven osv. På et tidspunkt ruller Thor sig, og jeg grinte lidt af det, men gik videre. Indtil at jeg ville give han en nusser, og kom til at lugte til mine fingre. De lugtede så af den dejligste duft af bæ, hunde bæ. Så fik han hurtigt kælenavnet Bæhunden. Og til dem der ikke har læst tegneserien om Border Collien Fæhunden, kom referencen derfra. Han kom så dog i et kort varigt bad da vi kom hjem. Min kæreste mobber mig stadig med det. :???::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte at kaste en bold ud i morges for at motivere min fintfølende hund... Og jeg smilede da jeg hørte hundetaggets klirrende løb... For så undrende at konstatere, at hun ikke løb ud, men SPÆNEDE ind i sin kurv :lol:

Hahahahaa... :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne slet ikke få cookie ud af dynen her til eftermiddagsturen. Jeg lokkede med kiks og skovtur og alt muligt. Hun blev bare liggende. Men langt om længe fik jeg da hevet hende ud og fik en sjov tur i alle de visne blade :)

Tænk sig.. Jeg skal lokke hunden ud af sengen HVER eneste morgen. :damn:Hun kigger bebrejdende op på mig og sukker, inden hun beslutter sig for at stå op. :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er vores lab også.. hvis min kæreste ikke er stået op, kan hun sagtens tage en time mere.. men Thor går med mig ned. :-D

Nogle gange skal vi også stå og kalde på Blackie, for at få hende med, men kommer hun først ud, så er der fart over feltet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til aften var vi ude på aften lufteren. Da turen startede havde regnen taget af, så ud gik fint. Da vi så var nået halvejs på turen, startede både blæst og regn op igen, og med det samme søgte Thor ly. Det ente med at jeg samlede ham op, så han kunne sidde i mine arme og få lidt læ, men 12 kg hvalp er tung. Så ned med ham igen. Jeg fik lidt ondt af ham, så mor her, der ellers ikke har løbet meget de sidste par år, satte i trav, og hjem ad det gik. Vi fik endda efterladt min kæreste og Blackie på tilbageturen. Hehe. Thor var glad for at komme hjem, og jeg prustede som en hest, og svedte som et svin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brug for lidt hjælp. Nu regner det jo igen :evil: og Thor vil simpelthen ikke ud i det. Jeg kan prøve at lokke ham godbidder, og han kan lige snige sig ud på græsplænen. Prøver jeg at sætter line på ham, ender det med at han stopper helt op, eller vi når ned for enden af haven. Han får lavet det han skal, men får ikke brændt nok energi af :roll: Hvilket betyder, at han laver flere narrestreger indenfor. Jeg laver nogle trænings øvelser, men det er jo egentligt mest mentalt, så jeg mangler nogle indendørs aktiviteter. Og hvornår præcist må man begynde at give sin hvalp/unghund mere anstrengende fysiske øvelser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Bella er B hund, ligesom jeg er B menneske - vi kan godt lide at sove længe :mrgreen: Står jeg op før klokken 9 kigger hun meget bebrejdende på mig, og jeg må løfte hende ind i stuen for hun gider godt nok ikke bevæge sig ud fra sin dejlige hule nedenunder den dejligt varme dyne. Og i weekenderne, når vi besøger mine forældre og min mor lukker Bella ud ved 8-tiden, så spæner hun op og puffer til mig så hun kan komme ned under dynen igen - man får jo sådan nogle kolde poter af at skulle udenfor, så de skal varmes op under den dejlige dyne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...