Hop til indhold

Rottegift


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
men det er jo mest stald/lade de befinder sig i og omkring.. også er det jo bare at være lidt eksra opmærksom, der har aldrig været problemer med rottekasserne ude ved mine forældre - har aldrig set en død rotte derude og hundene finder dem ikke :vedikke:

 

 

 

men Lykkeliv, ved ikke hvornår du fodre høns, men et godt fif er at fodre om morgenen så der er tomt til natten og i det hele taget sørge for at korn og foder er pakket forsvarligt væk så det ikke frister de små banditter :mrgreen:

 

Vores gift har også været i laden - Nu ved jeg ikke hvor langt LL's lade ligger fra huset, men de dersens rotter kan løbe et godt stykke inden de dør.

Så de kan sagtens ende ret trælse steder inden de lægger sig til at dø.

Rotterne når jo nok også et stykke væk ude hos dine forældre inden de dør, siden de ikke har fundet dem og så er det jo et godt spørgsmål hvor de lægger sig til at dø.

Medmindre de slet ikke har rotter selvfølgelig ;-)

 

Og ja, selvfølgelig skal man være opmærksom når man lægger gift ud.

 

Mine hunde har jævnligt fundet de døde dyr, som heldigvis har været fanget i fælder og ikke via gift.

Så det kommer nok an på hvor tændte ens hunde er på den slags om de finder dem eller ej og ved ikke lige hvor meget LL's hunde gør i muse og rottejagt.

 

Men da vores hus og lade hænger sammen, så skal de enten være i en plads kommando eller i line, for ikke at finde de døde dyr før os, hvis vi skal udenfor, da vi jo går ud gennem laden.

 

Tidligere døde mus og rotter i krybekælderen her i hytten... Det gav en pænt klam lugt indenfor....

Nu er der så ingen krybekælder længere og ingen gift, men i stedet fælder, så vi slipper for den ækle lugt :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf, det lyder vildt modbydeligt at man skal rende rundt og finde halv og heldøde rådne rotter rundt omkring. Udover det faktum at både lade og stald ligger ret tæt på huset, og Asta ret sikkert vil blive fristet til at tygge lidt i halvdøde rotter, så er vores hus altså ikke tæt endnu, og der er stadig krybekælder. Det er meningen der skal støbes engang næste år, men indtil da kan de jo potentielt rende ind og dø. Føj.

Tror måske det der med klap-fælder er vejen frem :hmm:

 

Hønsenes (og hundenes) mad er allerede forsvarligt pakket væk, og høns fodres kun om morgenen sådan al mad er væk. Jeg er også begyndt at begrænse hundenes madsøg, altså mængden, så jeg er rimeligt sikker på at de finder det hele. Ofte gør jeg det inde i stedet, altså bunker rundt omkring som de skal snuse sig frem til - og det tror jeg måske jeg skal gøre permanent her henover vinteren :hmm:

 

Tusind tak for alle jeres input :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Uf, det lyder vildt modbydeligt at man skal rende rundt og finde halv og heldøde rådne rotter rundt omkring. Udover det faktum at både lade og stald ligger ret tæt på huset, og Asta ret sikkert vil blive fristet til at tygge lidt i halvdøde rotter, så er vores hus altså ikke tæt endnu, og der er stadig krybekælder. Det er meningen der skal støbes engang næste år, men indtil da kan de jo potentielt rende ind og dø. Føj.

Tror måske det der med klap-fælder er vejen frem :hmm:

 

Hønsenes (og hundenes) mad er allerede forsvarligt pakket væk, og høns fodres kun om morgenen sådan al mad er væk. Jeg er også begyndt at begrænse hundenes madsøg, altså mængden, så jeg er rimeligt sikker på at de finder det hele. Ofte gør jeg det inde i stedet, altså bunker rundt omkring som de skal snuse sig frem til - og det tror jeg måske jeg skal gøre permanent her henover vinteren :hmm:

 

Tusind tak for alle jeres input :kys:

 

Pææænt klamt kan jeg godt skrive under på...

Tror ikke tidligere ejer tænkte ret meget over stanken.

Men vi gjorde... Og da vi fik åbnet ned til krybekælderen, så fandt vi et utal af døde mus og rotter - Altså i et antal hvor vi opgave at tælle og i mere eller mindre forrådnet tilstand...

 

Føj, med føj på...

 

Og den her havde ædt en af de forgiftede dyr og lagde sig til at dø i vores indkørsel...

 

IMAG0102.jpg

 

Er ret glad for at den ikke valgte loftet eller et andet lækkert sted at dø...

Fy for dælen...

 

På billedet er fråden om munden væk, men da manden fandt den var den fuld af gult/hvidt skum i hele hovedet, så derfor mener vi den har ædt et forgiftet dyr, eller selv har spist gift...

 

Og pøj pøj med at slippe af med rotterne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf, det lyder vildt modbydeligt at man skal rende rundt og finde halv og heldøde rådne rotter rundt omkring. Udover det faktum at både lade og stald ligger ret tæt på huset, og Asta ret sikkert vil blive fristet til at tygge lidt i halvdøde rotter, så er vores hus altså ikke tæt endnu, og der er stadig krybekælder. Det er meningen der skal støbes engang næste år, men indtil da kan de jo potentielt rende ind og dø. Føj.

Tror måske det der med klap-fælder er vejen frem :hmm:

 

Hønsenes (og hundenes) mad er allerede forsvarligt pakket væk, og høns fodres kun om morgenen sådan al mad er væk. Jeg er også begyndt at begrænse hundenes madsøg, altså mængden, så jeg er rimeligt sikker på at de finder det hele. Ofte gør jeg det inde i stedet, altså bunker rundt omkring som de skal snuse sig frem til - og det tror jeg måske jeg skal gøre permanent her henover vinteren :hmm:

 

Tusind tak for alle jeres input :kys:

 

 

nu har jeg jo også en hund der går i ekstase over småkravl, men han har endnu ikke fundet nogen rotter - og der er rotter hos mine forældre... tror altså kun at det er et problem med at de lægger sig til at dø her og der hvis det vrimler med dem, så hvis jeg var dig ville jeg enten ringe og spørge specifikt efter rottekasser eller købe dem selv (du kan helt sikkert få vejledning i at stille dem rigtigt der hvor du køber)

rotter er nogle virkelig snu fætre og lurer lynhurtigt sådan nogle fælder, så giften er desværre den rigtige vej at gå....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror proceduren er forskellig fra sted til sted.. Da jeg havde hus i jylland, boede vi ved siden af en fiskesø, der skulle tømmes, i forbindelse m det opdagede jeg en rotte oppe ved vores hus. Ringede straks til kommunen, dagen efter kom en bekæmper med to poser gift:hmm:jeg spurgte efter kassen til at putte det i:vedikke: nej altså, det kom de da ikke med... Turde da ikke bare lægge det ud, og så heldigvis ikke mere til rotten.

 

Hvor vi bor nu, havde vi en af de hårde vintre med meget sne en enkelt rotte, vi opdagede det ved, at hele fedtkugler til fuglende forsvandt fra træet i løbet af natten, snoren var ligesom bare bidt over:shock: en aften opdagede kæresten rotten. Vi ringede til kommunen dagen efter, meget kompetent dame kom ud fra mortalin, inspicerede haven, og fandt en rottegangsti under hækken, der placerede hun gift i en kasse, og fortalte hun ville vende tilbage efter et par uger, for at se om der stadig var rotteaktivitet - det var der så ikke, og hun tog sin kasse med igen (hun rådede ved første besøg også til øjeblikkeligt at stoppe fuglefodring, så giften var eneste tilgængelige mad. Det synes jeg var en super positiv rottebekæmperoplevelse(uha et langt ord:lol: - deles? næh nej, kan det da ikk:genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den rotte gift der forårsager indre blødning med død til følge benyttes jo mod uønskede gade hunde i det græske lige inden turistsæconen..Græske hundes formand har så rigeligt set de lidelser der går forud for hunde og kattes død, og døden tager ofte flere dage, hvis man ikke selv kan aflive dyret.De fprbløder og det er ikke et kønt syn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...