Hop til indhold

Rottegift


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Vi har konstateret rotter på grunden (fantastisk :roll: ) og har lige haft en skadedyrsbekæmper ude.

Jeg var ikke hjemme imens, så det var manden der tog sig af det.

 

Bekæmperen har lagt rottegift ud 4 forskellige steder på grunden, alle udenfor den indhegnede have. 3 i hønsegården og 1 i drivhuset.

 

Jeg kommer hjem, ser det her gift og tænker... :???::shock: Er der virkeligt ikke andre måder at gøre det her på??

Jeg er jo panisk angst for at mine hunde kommer til at æde det, eller æder en død rotte der har fået gift.

Og hvad med mine høns!? Han har lagt det under en sten og i et hul og sådan, men der kan de sgu da sagtens komme til.

 

Manden synes jeg er dybt hysterisk og er sikker på at ham skadedyrsmanden havde HELT styr på det hele, jeg er lidt mere.. skeptisk.

Erfaringer og tanker søges!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde rotter i min kompost for et par år siden og giften blev lagt i disse metalbeholderer.

Det er ikke lang tid siden en hund (airedale), der havde gået ved Køge havn i snor døde af rottegift, fordi dyrlægen stillede forkerte diagnoser og derfor fik den forkert behandling.Hvordan den fik det ind ved ejere ikke , den var i flexline.

Du må ringe til denne rottebekæmper og få noget, der er i metalbeholdere.

Få beskrevet hvad der er lagt og kigge på nettet, hvad modgiften er. Oftest er det K vitamin . Da giften giver indre blødninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han ikke lagt det i sådan nogle lukkede beholdere?

 

Jeg ville blive ligeså hys..

Nej :roll:

 

Han har bare lagt poser ud, den der ligger i drivhuset ligger helt frit, men der er så lukket derud til. De andre ligger under sten og nede i et hul - kan overhovedet ikke se at det er forsvarligt gemt af vejen.

Jeg ville være riiimeligt træt af at miste høns til det der, og hundene... De må vel have inddraget deres frie haverettigheder i en rum tid. Tænk hvis... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi havde rotter, fik vi at vide at det var helt ulovligt (for rottemanden) at lægge giften frit tilgængeligt. Han lagde nogle poser i komposten (som jo er lukket) og resten kom i metalbeholdere.

 

De døende rotter kunne han jo ikke tage højde for, så vær lige opmærksom på at hundene ikke kommer til at hapse sådan en. Men poserne skal da HELT klart i metalbeholdere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I børn??

 

Det er da totalt uansvarligt. Men ok, jeg er så også den lokale Maude.

August på lige knap 2 - ja!

 

Nå, jeg kom igennem deres blanke omstillingsdame til en der vidste lidt mere. Hun kunne ikke forstå det var blevet lagt ud på den måde, når der var fritgående hunde på grunden.

Der kommer en rottebekæmper ud med metalkasser i næste uge. Næste uge :roll: og jeg har været ude og dække de poser der ligger frit fremme til med store sten, så hønsene (og kræene) ikke kan komme til dem.

 

Tak for input, glad for at det ikke bare er mig der er hys :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ville også sørge for at finde en anden løsning.

 

Vi havde rottegift stående herude da vi flyttede ind - Det lå i de her metalkasser.

Efter lidt tid, så fandt vi en enkelt død rotte midt på gulvet i laden - De kan jo altså komme ud af kasserne og ligger og dør rundt omkring.

 

Dog var der ikke tale om de her klamme rotter man ser i byen, men en enkelt strejfer.

 

Siden har vi kun haft fælder og de virker udmærket og man risikere ikke børn og hundes liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville også sørge for at finde en anden løsning.

 

Vi havde rottegift stående herude da vi flyttede ind - Det lå i de her metalkasser.

Efter lidt tid, så fandt vi en enkelt død rotte midt på gulvet i laden - De kan jo altså komme ud af kasserne og ligger og dør rundt omkring.

 

Dog var der ikke tale om de her klamme rotter man ser i byen, men en enkelt strejfer.

 

Siden har vi kun haft fælder og de virker udmærket og man risikere ikke børn og hundes liv.

Altså bare sådan nogle helt almindelige klap-fælde agtige rottefælder eller? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Altså bare sådan nogle helt almindelige klap-fælde agtige rottefælder eller? :-)

 

De ligner de alm. musefælder bare i kæmpe format og så brækker du knogler, hvis du får fingene i klemme.

Så de skal stå så børnefingre og hundesnuder ikke kommer i nærheden af dem - og bind dem for guds skyld fast, med noget heftigt tråd, for ellers kan rotterne der måske ikke bliver slået ihjel med det samme stikke af med fælden og ligge og rådne et eller andet knap så herligt sted. :badr:

 

Vi har dem stående en masse forskellige steder og tager lige en tur rundt og kigger dem efter hver dag her i efterårsperioden.

Link til indlæg
Del på andre sites

De ligner de alm. musefælder bare i kæmpe format og så brækker du knogler, hvis du får fingene i klemme.

Så de skal stå så børnefingre og hundesnuder ikke kommer i nærheden af dem - og bind dem for guds skyld fast, med noget heftigt tråd, for ellers kan rotterne der måske ikke bliver slået ihjel med det samme stikke af med fælden og ligge og rådne et eller andet knap så herligt sted. :badr:

 

Vi har dem stående en masse forskellige steder og tager lige en tur rundt og kigger dem efter hver dag her i efterårsperioden.

Oh the joys ved at bo på landet :roll:

 

Tak for tips :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var gået i selvsving hvis det var hos mig de bare havde lagt gift ud på den måde.

 

Mine forældre havde for mange år siden en rotte inde i huset. Der satte rottefængeren en burfælde op.

 

Jeg boede engang til leje i en lejlighed hvor jeg troede der var rotter. Det var så kæmpemus, men rottefængeren kom med fælder da almindelige musefælder ikke kunne bruges.

Man skal dæleme passe på fingrene når man sætter dem til :lol:

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Oh the joys ved at bo på landet :roll:

 

Tak for tips :kys:

 

Ohhh Yeah....

Lige den del er sååå herlig...

 

Lige pt. bøvler vi med en mus, der har fundet vej ned i væggen og fiser rundt i isoleringen og muntre sig :evil:

MM ikke glad for den mus... Den mus DØ!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
tag i land og fritid efter sådan nogle her og læg selv giften i dem... Landbrug. Foder til alle husstandens dyr finder du nemt og bekvemt online her

 

Og det er så dem vores rotter kan finde ud af igen :blink:

Så der er åbenbart ikke tilpas meget labyrint i dem, eller også har vi bare nogle fandens kloge rotter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er så dem vores rotter kan finde ud af igen :blink:

Så der er åbenbart ikke tilpas meget labyrint i dem, eller også har vi bare nogle fandens kloge rotter :mrgreen:

 

De skulle jo helst heller ikke ligge og dø derinde, så er der jo kun plads en jo, selvom der er gift til flere... labyrinten er vidst bare for at giften ikke kan blive basket ud af den af en hund eller andet vildt kræ :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

De skulle jo helst heller ikke ligge og dø derinde, så er der jo kun plads en jo, selvom der er gift til flere... labyrinten er vidst bare for at giften ikke kan blive basket ud af den af en hund eller andet vildt kræ :blink:

 

Jep, rotterne skal bare derind og spise, og så ud for at dø:-)

 

LL, sørg i øvrigt for at samle hundelorte op - det er guf for rotter (og sådan vi opdagede at vi havde en mindre koloni). Og kig efter rottehuller og deres "stier", så kan man finde deres ind- og udgange med røgbomber og placere giften strategisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
De skulle jo helst heller ikke ligge og dø derinde, så er der jo kun plads en jo, selvom der er gift til flere... labyrinten er vidst bare for at giften ikke kan blive basket ud af den af en hund eller andet vildt kræ :blink:

 

Men problemet er jo, at sådanne forgiftede rotter lægger sig til at dø alle vegne.

Det kan så være at hunden finder dem før vi gør... Knap så heldigt.

 

Eller at de ligger og dør i hulmuren... Heller ikke så heldigt og lugter ganske forfærdeligt.

 

Så generelt er jeg ikke ret glad for gift, medmindre man ikke er så sart med rådnende rotter og ens hund ikke kunne finde på at gnave lidt i dem, hvis den finder dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men problemet er jo, at sådanne forgiftede rotter lægger sig til at dø alle vegne.

Det kan så være at hunden finder dem før vi gør... Knap så heldigt.

 

Eller at de ligger og dør i hulmuren... Heller ikke så heldigt og lugter ganske forfærdeligt.

 

Så generelt er jeg ikke ret glad for gift, medmindre man ikke er så sart med rådnende rotter og ens hund ikke kunne finde på at gnave lidt i dem, hvis den finder dem.

 

men det er jo mest stald/lade de befinder sig i og omkring.. også er det jo bare at være lidt eksra opmærksom, der har aldrig været problemer med rottekasserne ude ved mine forældre - har aldrig set en død rotte derude og hundene finder dem ikke :vedikke:

 

 

 

men Lykkeliv, ved ikke hvornår du fodre høns, men et godt fif er at fodre om morgenen så der er tomt til natten og i det hele taget sørge for at korn og foder er pakket forsvarligt væk så det ikke frister de små banditter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

August på lige knap 2 - ja!

 

Nå, jeg kom igennem deres blanke omstillingsdame til en der vidste lidt mere. Hun kunne ikke forstå det var blevet lagt ud på den måde, når der var fritgående hunde på grunden.

Der kommer en rottebekæmper ud med metalkasser i næste uge. Næste uge :roll: og jeg har været ude og dække de poser der ligger frit fremme til med store sten, så hønsene (og kræene) ikke kan komme til dem.

 

Tak for input, glad for at det ikke bare er mig der er hys :kys:

Nej, de er ikke dig, der er hys. Jeg ville omgående opsamle - meeeeeget forsigtigt - de skide poser og gemme dem i haveskuret på øverste hylde. Og så ville jeg øve mig hele ugen på en kæmpeskideballe til rottemanden. Det er simpelthen alt for farligt, det han har gjort - i mine øjne, i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...