Hop til indhold

Hvornår er det for koldt? (bade)


millemus
 Share

Recommended Posts

Jeg lufter en golden retriever, der - som de fleste andre retrievere - er en rigtig vandhund.

Det bedste han ved, er en tur på stranden, hvor han rigtigt kan få lov at boltre sig i bølgerne :-D

 

Men hvornår er det for koldt at lade ham bade?

Hvor koldt skal det være, før I siger, at nu er det slut med badning for i år?

 

Jeg har ikke en varm bil, jeg kan smide ham ind i efter strandturen, men skal med bus eller tog i ca. 20 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har en sund og rask hund, kan den bade indtil vandet bliver til is. Fedtet i pelsen og pelsens lag, sørger for at hunden ikke bliver gennemkold af en dukkert. Den skal dog ikke være i vandet for længe, og skal holdes igang bagefter. Til busturen ville jeg nok bruge et dækken. Du kan ret billigt få et tykt fleecedækken, som giver lidt varme og samtidig transporterer vandet væk fra hunden. Kig efter dem til jagthunde, som mest ligner en morgenkåbe:-)

 

Langvarige badeture bør begrænses, da det får musklerne til at trække sig hårdt sammen, og hunden bliver kold. Men ud over det - nyd det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm det er altid svært... jeg er mest bange for hurtig nedkøling samt water tail. I år blev det meget naturligt for barney, idet han har haft ondt i lænden og derfor ikke måtte komme i det kolde vand.

 

1. går han selv i vandet?

2. kan han løbe frit bagefter så han er i bevægelse?

3. kan du ikke købe et fleece dækken som han kan få på når han skal ind i bus og sidde stille? altså sådan en som suger vandet?

 

Jeg ved det faktisk ikke... min egen plejer at få lov så længe han selv går i. Men han er så heller ikke en som bare kaster sig ud i det.

Håber der kommer nogen som bedre kan svare dig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm det er altid svært... jeg er mest bange for hurtig nedkøling samt water tail. I år blev det meget naturligt for barney, idet han har haft ondt i lænden og derfor ikke måtte komme i det kolde vand.

 

1. går han selv i vandet?

2. kan han løbe frit bagefter så han er i bevægelse?

3. kan du ikke købe et fleece dækken som han kan få på når han skal ind i bus og sidde stille? altså sådan en som suger vandet?

 

Jeg ved det faktisk ikke... min egen plejer at få lov så længe han selv går i. Men han er så heller ikke en som bare kaster sig ud i det.

Håber der kommer nogen som bedre kan svare dig...

 

Lonnie, vi er bare kartoffel-kartoffel:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-D

 

Svar på spørgsmålene:

 

1. Han plejer ikke at være til at holde tilbage, når han ser vand.

Men nu er det et lille stykke tid siden, han sidst har været ved vandet, da jeg var lidt i tvivl mht. om det var for koldt.

 

2. Der er rig mulighed for at han kan løbe frit rundt efter at han har været i vandet.

 

3. Det med fleecedækkenet lyder som en god idé. Sådan et må vi have fat i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en svær grænse og for unge hunde sætter jeg ingen, men det kræver dog at de efterfølgende skal holdes igang.

Og for få uger siden tog min over 12 årige tæve også en svømmer i en å. Ikke med min gode vilje- hun er simpelthen for gammel til at blive så afkølet med 45 min´s gåtur hjem- Så næste gang vi går langs den å er hun i snor ,for hun hører ikke så godt på sine gamle dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lufter en golden retriever, der - som de fleste andre retrievere - er en rigtig vandhund.

Det bedste han ved, er en tur på stranden, hvor han rigtigt kan få lov at boltre sig i bølgerne :-D

 

Men hvornår er det for koldt at lade ham bade?

Hvor koldt skal det være, før I siger, at nu er det slut med badning for i år?

 

Jeg har ikke en varm bil, jeg kan smide ham ind i efter strandturen, men skal med bus eller tog i ca. 20 minutter.

I mange år badede Misja lige ind til isen lukkede fo vandet, hvorefter hun nærmest stod og hoppede på isen for hvor var hendes sø lige blevet af!?

 

Som hun blev ældre og fik gigt, valgte hun selv vandet fra når hun syntes det var for koldt/smertefulgt (?) og det gør hun stadig så jeg apportere ikke længere, når hun selv vælger vandet fra (hun er 10 år nu).

 

Jeg har heller ikke bil, vi er gået hjem og der er hun blevet tørret som altid når hun kommer hjem våd. Er du nervøs for kulde mens i venter på bus/tog, så hav et let dækken med, evt. et fleec dækken til ham - og/eller et alm. billigt tæppe med han kan sidde på mens i venter og så et håndklæde til at tørre det værste vand af med.

 

Sådan ville jeg gøre, ja jeg ville nok vælge fleece dækken, men kun til når han sidder i kulde og blæst og venter stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...