Hop til indhold

logrende hund


Howlucky
 Share

Recommended Posts

I tråden om hunderacisme, blev der skevet, at halekuperede hunde måske kunne være lidt svære at læse:)

Så kom jeg til at tænke på, hvor lidt Rex egentlig logrer med halen ift andre hunde jeg har haft - jojo bevares lidt logrer han da, men nogen hunde går jo helt i selvsving:D

Er ikke i tvivl om, at han egentlig er glad og godt tilfreds, han logrer bare sådan lidt afmålt:rolleyes:

Hvor meget logrer jeres hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er meget forskelligt, selvom der sikkert også er en racedisponerIng..

Sheila Logre meget og hele tiden, i hvertfald så snart hun bliver talt til eller laver noget sjovt.

 

MYsla Logre mere begrænset, men dog en del mere nu end da hun var yngre, da vi har opfordret hende til det.

Men feks logre hun meget lidt under musejagt, hvor sheila gør Det konstant;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjov tråd. :-)

 

Linus hygge-logrer til daglig, altså når han kommer ind og opdager at jeg stadig er der! (Trods det at jeg skal forbi ham, hvis jeg skal gå!) men så får halen lige et par slag, fra side til side et par gange. Det samme hvis han ligger i en af hans stole, og pludselig synes han skal ha' kontakt: Så ned-stirrer han mig, og små-piver, og når jeg så kigger på ham og siger: "Hvad så, ven?" Så logrer det yderste af halen også lige lidt - inden han hopper ned, og kommer over til mig! :-)

 

Når vi er ude at gå, og hvis der så er en person der tiltaler ham, så piver, skriger og gør han, så man skulle tro han har ventet på lige præcis dén person HELE sit liv!!! Også selvom personen er en fremmed!!! :stupid: Og hvis det så er en han kender, så logrer han ikke med halen - men så er det hele kroppen der bevæger sig!!! :banan:

 

MEN når han så møder en lille damehund som han skal imponere, så er det HELT op på tæerne, ørerne HELT tilbage, og så kører halen som en propel på en helikopter! HELT vildt hurtigt og rundt og rundt og rundt - havde han ikke vejet 30 kg. ville jeg være nervøs for om han pludselig lettede! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

To med krampagtig krølle, logrer ikke, babykrøllet hale kan stadig logre, Fønix havde en overgang krølle, men har heldigvis rullet den ud igen og logrer ret meget, Buller logrer virkeligt meget.

 

Vi træner med en border, der i mine øjne ser virkeligt glad ud (høj, høj hale), han logrer lodret, og ret mange hunde misforstår og bliver sure / bange (mine synes dog han er pragtfuld), og det er når han logrer, det går galt. Så der ligger nok en del info i haleføringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi træner med en border, der i mine øjne ser virkeligt glad ud (høj, høj hale), han logrer lodret, og ret mange hunde misforstår og bliver sure / bange (mine synes dog han er pragtfuld), og det er når han logrer, det går galt. Så der ligger nok en del info i haleføringen.

 

Der ligger rigtig meget i haleføringen, og hastigheden hvormed der logres. Hunde logrer jo ikke kun når de er glade, men generelt når de bliver ophidsede, det være sig når de er sure, ivrige, frustrerede og selvfølgelig når de er glade. Så for at bedømme en hunds humør, er man nødt til at kigge på sammenhængen og ikke kun halen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...