Gæst Malou-jan Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Nok et meget dumt spørgsmål. Men i hvilken alder begynder hunde at modne psykisk:-)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Når de bliver født:lol: Så vidt jeg husker er det en tæve du har ikke? Og hun har lige haft sin første løbetid? Det skulle gerne have hjulpet en smule, men ellers må du nok væbne dig med tålmodighed! Bella er nu 21 mdr., og er i perioder voksen. Men lige så ofte er hun bare en stor hvalp! På træningsfronten er hun helt klart blevet bedre til at koncentrere sig, men altså.... Så du må nok væbne dig med tålmodighed et år eller to endnu:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Den psykiske modningsperiode ligger i perioden 1,5-3 år.... meget afhængig af race, størrelse og individ.... Min den ældste var født voksen, men ændrede sig meget både ved første løb (fysisk modning) og senere igen omkring de halvandet. Som 3 årig var hun fuldvoksen i hovedet vil jeg bedømme.... Den yngste har endnu ikke været i løb - hun er halvandet - og er absolut ikke voksen endnu... tænker ikke, at det sker før om laaaang tid... først skal hun jo gerne lige modnes fysisk, før den mentale modning kan følge efter.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Helt rigtig en tæve jeg har. Nogle perioder er hun voksen. Men 80 procent af tiden er hun en rigtig driller pind. Nogen gange pain in The ass:-) smiler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Og så lige en ting herfra. Intet er for mig så kedeligt som en unghund, her tæve, der pludselig er så voksen i sind, at dens sjov og humoristiske sans forsvinder. Så hvis du har en sjollerøv, så husk at dyrke det også.HUSK DET. Jeg tror det til dels er arveligt for vore familiehunde, hvordan de agerer som pzykisk udvoksede, men elsker da at se det barnlige pjatteadfærd fra en voksen kønsmoden hund, der bare sjoller derudad af livsglæde. Hvis hundens sind ikke var så anderledes end f.eks ulvens mht at bibeholde et barnligt adfærd, ville vi aldrig blive dens et og alt, og vor bånd til den nok aldrig så stærke. Hvis og når, een af mine gamle får et sjolleflip, så bliver jeg virkelig rigtig glad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Jeg nyder da også hende. Men det er altid om aften 1 time ca før senge tid:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts