Gæst Sus&Siku Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Jep, fik afprøvet Siku´s evner som vagthund igår aftes. Han fejlede delvis stort! Jeg bor langt ude på landet, uden synlige naboer, der er marker til alle sider. Dog har en af "naboerne" (gården ligger på en anden landevej) sensor projektlys, som blinker, hvis noget nærmer sig deres heste. Disse lys kan jeg se, hvis sensorene går igang. Igår aftes kan jeg så se(min lille datter og jeg var gået i seng), at noget blinker i haven. Derefter skramler det meget henne ved havedøren. Siku reagere slet ikke, han ligger pænt i sin kurv. Jeg får mig taget sammen, står op og tænder lyset i soveværelset. Får Siku tilkaldt og lukker ham ind i stuen. Det skramler stadigt lidt ved døren og jeg får Siku til at gø på komando! Derefter er der stille... Nu er jeg en "kylling", så nøjes med at se ud af vinduerne. "Naboens" sensor tænder/slukker igen, igen og igen. Gik i seng 1½ time efter, hvor sensorene var slukket. Nu venter jeg kun på, at det skal blive lyst, så jeg kan komme ud og se på døren. Om der er sket skader... Jeg er glad for, indbrudstyvene var så dumme, at de valgte havedøren, som er placeret mellem soveværelset og stuen. Hvis de havde valgt gårdspladsdøren, havde jeg ikke opdaget noget. Det der så undre mig nu, hvorfor pokker kom de ikke i bil? Så havde jeg også opdaget, det med det samme! Jeg har for år tilbage haft indbrud, hvor jeg heldigvis ikke var hjemme. Dengang havde indbrudstyvene været på turne på gårdene omkring. Meeen har nu fundet ud af, Siku kun er vagtsom i dagslys. Der knurre, gøer og viser han tænder af alle indbudte/u-indbudte gæster. Dog er jeg rigtig glad for, jeg har lært ham, at gø på komando. Trods han er en lille 10 kg hund, har han en dyb gøen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Uhh hvor ubehagligt:( godt i fik dem jaget væk- er godt nok glad for min hund, som gerne giver lyd, og har en meget dyb stemme:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Puha en ubehagelig oplevelse. Selvom Cille er lille, så er hun vagthund så det basker. Står med rejste børster, knurrer og gør hvis hun tror hun hører noget. For nogle uger siden var Jonas og mig på vej i seng da det "banker" på havedøren. Vi blev så forskrækkede og Cille flippede skråt. Lukkede hende ud og opdagede så, at blæsten havde væltet et haveredskab som så "bankede" på døren Håber ikke din dør har fået for mange skader. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Ja det var en rigtig grim oplevelse, er nu alligevel glad for min lille hund At han kan gø på komando og tør at gå forest. Har lige været ude og se på døren. Kan godt forstå, det hele har skramlet derude. Tror indbrudstyvene har væltet rundt i mine plastisk havestole, som jeg endnu ikke har fået sat ind i udhusene. Den ene havestol er væltet og ligger foran døren. Der er 3 udepotteplanter på trappen, de står der stadig. Sidder små smilende nu og tænker det kunne ha set set sjovt ud. Der er ingen lys her, ingen gadelygter eller lign herude. Mange forhindringer som man ikke kan se i mørket. Store træstubbe, hundehegn, havestole, blomsterkrukker og ikke mindst en stenopsats/blomsterbed med afkransning af større sten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Og det kan ikke have været en ræv? Aldrig hørt om indbrudstyve uden stor bil. Men godt der ikke blev stjålet noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Det lyder ret grimt :-/ Der har jeg det lidt ligesom dig - Bobo lyder meget farligere end han er! Han ville aldrig turde gå forrest, den kæmpe kylling, men det behøver vi jo ikke fortælle til nogen Godt at de skred igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Store, farlige Siku...... Eller noget:lol: Godt han kan halse og jage folk væk. Det er nu ikke så ualmindeligt at banditter parkerer et stykke væk, fx på en grusvej i nærheden. Som regel slæber de så ting udenfor i en bunke, og slæber det så af flere omgange hen i bilen. Bella er egentlig også en kylling, men viste sit værd som vagthund for et par dage siden, da en kvinde i mørket gik op i vores indkørsel og ikke reagerede på mit anråb. Bella plantede et par poter i brystet af hende og gøede som en gal. Det havde jeg alligevel ikke troet hun ville. Hun er sgu en lille stjerne:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Enten har de ikke været hverken forberedte eller særligt erfarne - eller også har det været et dyr. Mine forældre har fået ting stjålet flere gange fra deres land ejendom, og det er skræmmende så stille det er foregået, på trods af at de har skullet udenom diverse skramle-ting. De har blandt andet skubbet afsted med en bil, som stod parkeret lige ud for mit soveværelses vindue, uden at jeg kunne høre noget som helst (og nej, jeg sover normalt ikke ret tungt). Hunden kunne vi heller ikke regne med opdagede noget, for han var gammel, doven og døv:lol: Men godt der ikke skete noget! Og mon ikke du har en god kommende vagthund i Siku! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Jeg ved ærlig talt ikke præcis, hvad der larmede ude i haven? Og undre mig også meget over den manglende bil?! Er jo en kylling, turde ikke gå om i haven for at chekke... Det kunne også bare være noget ganske harmløst? Dem som har alle hestene og alle de sensore, har 2 dalmintinere, de kan være stukket af? Og derfor blinkede lyset x mange. Og deres stuehus er mangen til mit, så måske er det deres hunde, som har rendt hen til min have? Der er ikke noget at se ved låsen eller langs døren. Meen der er ridser hist og pist??? Jeg håber ikke det sker igen forløbig. Det er grimt mens det står på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Quiby Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Ej, hvor en grim oplevelse! Silja vækkede mig halv fem i nat ved at stå og knurre, virkelig knurre. Vågnede og tænkte bare fuck, der kommer nogen og stikker af med mig eller slår mig ihjel.. Så kunne jeg også høre noget nede på kældertrappen, jeg var virkelig bange for at stå op og kigge, så jeg gemte mig under dynen. I morges da jeg stod op, gik jeg ned i kælderen(med store farlige dræber Silja:slem: ved min side) så var det bare katten som havde taget vejen ind gennem vinduet og væltet en masse ting dernede;-) haha følte mig godt dum! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret November 9, 2012 Rapporter Share Besvaret November 9, 2012 Uf godt du havde en hund! Cookie reagerer meget på larm, nu hvor vi bor i en blok med mange andre, er der også mange lyde. Hun kan ikke gø på kommando, men hun larmer op hvis jeg med en bestemt stemmeføring siger "hvem kommer?". Jeg gør det faktisk af og til når vi hører lyde i gangen og roser hende, netop for at vedligeholde hendes indre vagthund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts