Hop til indhold

Hunde med i lille bil?


Gæst Peach
 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg har en mishubitshi colt, hvilket jo ikke er en særlig stor bil. Jeg har to shæferhunde der godt lide kan sidde i det lille bagagerum når vi kører korte ture. Men når vi skal på længere ture og når de skal vente i bilen til træning vil vi gerne kunne give dem noget mere plads. (desuden bliver de jo fuldvoksne på et tidspunkt og så tvivler jeg på de kan være der)

 

Vi har tænkt på at lægge bagsædderne ned og sætte et hundenet op lige bag ved forsæderne så vi ikke får hundene i hovedet ved en hård opbremsning. Derudover tænker vi på at give dem en sele på som sættes fast til krogene i baggagerummet, der ellers holder bagsæderne - vi har dog ikke kunne finde nogle passende seler, da alle hundeseler sidder fast i en alm. sikkershedssele.

 

Ved i hvor man kan få sådan nogle seler eller har i andre løsnings forslag?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de skal i sele, skal de IMO ikke sidde "løst" i bagagerummet med sæderne lagt ned - så kan de risikere at blive filtret ind i hinanden. Så hellere købe et aftageligt gitter i kan sætte op mellem bagagerum og forsæderne. Og ja, ellers er alternativet at have en i bagagerummet og en på bagsædet. Eller købe en større bil:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kun med gitter er det jo kun menneskerne i bilen er sikret mod ikke at få en hund i hovedet. Hundene ville jo ryge lidt rundt.. men på den anden side så vil de vel få et ordentligt tryk på grund af selen ved en hård oppremsning.

 

Hvis jeg ville tage sæderne ud af bilen, så vill jeg nok have købt den på papagøgeplader og sparet en del penge;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo ikke få alt:-) Hvis du vil sikre alle bedst muligt, er det jo varianten med at rykke sæderne ud og smide et dobbeltbur ind. Hvis du nøjes med løse hunde og et gitter, sikrer du at hundene ikke flyver mere end en meters penge OG at i mennesker ikke får den i hovedet hvis uheldet skulle være ude. Vil du have større sikkerhed, koster det flere penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kun med gitter er det jo kun menneskerne i bilen er sikret mod ikke at få en hund i hovedet. Hundene ville jo ryge lidt rundt.. men på den anden side så vil de vel få et ordentligt tryk på grund af selen ved en hård oppremsning.

 

Hvis jeg ville tage sæderne ud af bilen, så vill jeg nok have købt den på papagøgeplader og sparet en del penge;)

 

Jamen så må du da meget undskylde mit input ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkerhedsseler til hunde er ikke så sikre igen, der var lige en anden bruger de lagde links ind til crashtest:

 

[video=youtube;_XFK7XNa9-4]http://www.youtube.com/watch?v=_XFK7XNa9-4&feature=related

 

Sikkerhedsselen gør at hunden ikke flyver ud af forruden, men tror desværre ret nemt den dør alligevel. De er som regel alt for lange til at kunne holde hunden fra at ryge ind i sædet foran, og er de kortere, så kan hunden ikke bevæge sig under kørsel.

 

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste et sted, at en chihuahua i alm. gennemsnitlig størrelse kommer op at veje 150 kilo ved en kollision med hastighed på 80 km/t. Jeg skal fandeme ikke have 150 kilo i fjæset og tænk så på, hvad schæfere vejer!

 

Ift. hundene selv så tror jeg, at et bur som det viste tidligere i tråden kan være en god idé. Det er måske besværligt at skulle pakke ud og sætte op ved hver tur, men udover at det sikrer jer mennesker, så sikrer det også at hundene ikke når at få momentum ved et uheld. Det er ret vigtigt ift. skader på dyret.

 

Hvis bilen er for lille til at rumme et bur, så tænker jeg at pladsen bagi er så lille at det fungerer SOM et bur. Så skal I jo have et gitter bag ved forsæderne og evt. noget polstring bagi...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en missubissi colt :D

Jeg har lagt sæderne ned så der er plads til hunden.

Jeg bruger sele til ham, når vi kører. Jeg har sat en karbinhage i hundens snor, halveret snoren med en knude på midten og sætter den så fast i krogen, hvor sædet normalt skal klikkes i :D

Så kan hunden ligge eller sidde efter velbehag :D Og skulle du lave en hård opbremsning, så får du ikke hunden i hovedet :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville købe sådan et gitter her

 

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Sættes fast på nakkestøtterne - vi har det og det fungerer fint - i hvert fald når det sættes på nakkestøtterne på bagsædet..

 

Derudover sådan en her

 

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

så de ikke kan snige sig ind mellem forsæderne..

 

Det burde kunne virke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sæderne lægges helt ned, så det er lige?

 

Jeg kører også i en lille bil (Kia Picanto). Når sæderne er lagt ned kan der sagtens stå et bur helt plant. Kender ikke størrelsen på din bil og om det er muligt med dobbeltbur.

 

Jeg havde lige buret ude af bilen forleden, hvor vi skulle sidde tre mennesker og Enzo i bilen, og ihh jeg er glad for buret. Det er så meget nemmere med hundehår (og sikkerhed).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en missubissi colt :D

Jeg har lagt sæderne ned så der er plads til hunden.

Jeg bruger sele til ham, når vi kører. Jeg har sat en karbinhage i hundens snor, halveret snoren med en knude på midten og sætter den så fast i krogen, hvor sædet normalt skal klikkes i :D

Så kan hunden ligge eller sidde efter velbehag :D Og skulle du lave en hård opbremsning, så får du ikke hunden i hovedet :D

 

Det er da godt at høre at det fungere, det var også umiddelbart den løsning vi havde fundet frem til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sæderne lægges helt ned, så det er lige?

 

Jeg kører også i en lille bil (Kia Picanto). Når sæderne er lagt ned kan der sagtens stå et bur helt plant. Kender ikke størrelsen på din bil og om det er muligt med dobbeltbur.

 

Jeg havde lige buret ude af bilen forleden, hvor vi skulle sidde tre mennesker og Enzo i bilen, og ihh jeg er glad for buret. Det er så meget nemmere med hundehår (og sikkerhed).

 

Ja, bagsæderne kan godt lægges helt ned. Hvilket bur har du ? kan det klappes sammen og hvor gør du af det når du ikke har det i bilen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Vi har også en Colt... og to hunde. Vi lægger sæderne ned og har et bur til dem. Det fungere fint.

Vi har en Aussie og en Cairn terrier.

 

Når vi skal have plads til baby og barnevogn, skal vi så være lidt mere kreative når der skal være plads til alle. Her har vi sikkerhedsseler til dem, som vi har planer om at bruge til den tid, og så må vi se om det kommer til at fungere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville købe sådan et gitter her

 

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Sættes fast på nakkestøtterne - vi har det og det fungerer fint - i hvert fald når det sættes på nakkestøtterne på bagsædet..

 

Derudover sådan en her

 

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

så de ikke kan snige sig ind mellem forsæderne..

 

Det burde kunne virke?

 

Har kigget nærmere på dine link og er efterhånden kommet frem til denne løsning:

se billede nr. 3 der er der nemlig både gitter og afsærring. Jeg har set at de på hjemmesiden har et gitter der kan slåes ned, så man kan gøre det når man ikke har hundene med. Tusind tak for dine link :klap:

 

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...