Hop til indhold

I Kina spiser de hunde....


noerby
 Share

Recommended Posts

Ja jeg er netop vendt hjem fra en skøn Kinatur og vi var blandt andet i Beijing, Xian, Guilin og Shanghai. Jeg er meget positiv overrasket over hundene og deres generelle tilstand, som jeg egentlig havde forventet var temlig ringe. Jeg så også gadehunde ude i de små fatige landsbyer, som spiste af skraldespande, men ingen havde dårlig pels, mider og andet, men var tynde. Jeg så ingen mennesker være onde ved hundene. I de små byer, hvor jeg så de hjemløse hunde, spiste de foran hjemmet af det skrald der var og det fik de lov til, samt sove i familiernes skrald.

 

I byerne gik stort set alle hunde løse, og var meget velopdragne og pæne og i god stand. Jeg så helt vildt mange pudler og pudelblandinger og poms lignende hunde, en enkelt Shiba der gik løs midt i Beijingsgader :shock:

 

Jeg fik ikke taget så mange billeder, da jeg havde travlt med at glo, men generelt blev jeg positivt overrasket. Især om eftermiddagen, hvor der skulle luftes hunde, så gik folk i parker og stier i byerne og hundene løb rundt og legede og hyggede sig, det så virkeligt hyggeligt ud og jeg var vildt imponeret over alle de velopdragne hunde :-D

 

Lidt få billeder fra min telefon:

 

Golden der blev luftet fra Scooter midt i Shanghai

111120121129.jpg

 

En lille fis der stod vildt stabilt bag på en knallert midt i gaderne på Shanghai, men han kørte rundt

111120121131.jpg

 

En lidt fimset fyr der luftede 2 totalt velplejet poms/pudelblandinger med blinggear:

111120121135_1.jpg

 

Lille hund der havde fået ben ude foran en forretning:

DSC_05741.jpg

 

Lille tyk pinscher der blev luftet midt i Beijing:

DSC_0426.jpg

 

 

Og så så vi en sjov fuglehobby i den lokale park. Det var en herrehobby, hvor mænd går rundt med deres fugle i små bure, som er dækket til, de skal luftes hver dag, på sådan et specielt stativ, der minder lidt om en bøjle. Så skal de gå tur i parken og svinge dem blidt rundt mindst 600 gange, så det er en god lang tur. Efter turen hænger de funglene op i træerne stadig i burene og fjerner dækkenet over buret og så synger funglene de smukkeste sange. Hvis fuglene ikke synger, så har man været for doven og skal gå endnu en tur :mrgreen: Han var meget stolt manden og ville gerne vise os hans fugle, de kan blive op til 4 år gamle og koster 9.000,- pr. stk.

 

071120121036.jpg

071120121038.jpg

071120121036.jpg

 

 

I denne park, som i øvrigt var 272 ha stor (fuldstændig vildt) var det i øvrigt forbudt at lufte hund i snor, kun uden snor måtte man lufte hund i parken, hvilket var anført med skilt ude foran indgangene :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...