Hop til indhold

God dyrlæge i nærheden af ishøj til sterilisation af tæve.


Franziska
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De kan jo finde ud af at skære uanset hvad. Men materialerne bliver dyrere, man betaler ikke mere for ekstra tid.

 

Basse var meget stram i kødet, og rigtig svær at sterilisere. Hun skulle arbejde hårdt, for at få lortet ud. Det fik jeg altså ikke en ekstraregning for.

Men det ændrer ikke på at jeg synes det er underligt..Hvorfor ikke bare have en pris? Så må dem med små hunde betale for lidt mere narkose end de bruger og dem med store får lidt gratis narkose.. Så meget kan narkosen sq heller ikke koste..

Nogen gange gør man også tingene sværere end de er..Og så tror jeg nu heller ikke det er narkosen der gør det.. Min veninde bor ved grænsen og bruger en tysk dyrlæge. Hun har lige fået en tæve steriliseret. Det kostede 1500 kr..Incl alt (for en stor hund)..Og 7 euro for en kat :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

hos min dyrlæge koster det 3500 hvis hun er over 25 kg og 3000 hvis hun er under, såvidt jeg husker. Men det er selvfølgelig et par år siden sidst.

 

jeg kender MANGE som tager til tyskland! Der er dansktalende læger lige over grænsen!

 

Sprogligt er det ikke et problem for mig, jeg taler flydende tysk, opholdet kunne man få gratis hos familien.

Men Maya skulle inden så habe sin rabisvaccine og den koster jo så.. - så måske det så bliver tæt på det samme med - vaccine, benzin, færge og opertation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sprogligt er det ikke et problem for mig, jeg taler flydende tysk, opholdet kunne man få gratis hos familien.

Men Maya skulle inden så habe sin rabisvaccine og den koster jo så.. - så måske det så bliver tæt på det samme med - vaccine, benzin, færge og opertation.

 

Så er spørgsmålet, om du godt kunne tænke dig et familiebesøg? For så ville det være oplagt at kombinere det, selvom besparelsen er minimal?

Link til indlæg
Del på andre sites

Familiebesøg er altid dejlige :lun: men tror ikke Maya synes det er så fantastisk at skulle køre bil i så lang tid :vedikke: hmmm må gå i tænkebox :blink:

 

Du skal måske også tænke lidt i tryghed.. Jeg ved at for Luna var det det bedste at kunne komme hjem, hvor man var tryg og kunne slappe af. Tænker om det vil være muligt hos familien?

 

Men ellers ville det da være optimalt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sprogligt er det ikke et problem for mig, jeg taler flydende tysk, opholdet kunne man få gratis hos familien.

Men Maya skulle inden så habe sin rabisvaccine og den koster jo så.. - så måske det så bliver tæt på det samme med - vaccine, benzin, færge og opertation.

 

Det er bare så sejt :banan:

 

----------------

 

Du må lave et lille regnestykke hehe :-D Men hvis i alligevel skal derned og besøge din familie så er det jo en udgift alligevel, så ville det jo være smart at kombinere, for så må der unægteligt være en vis besparelse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal måske også tænke lidt i tryghed.. Jeg ved at for Luna var det det bedste at kunne komme hjem, hvor man var tryg og kunne slappe af. Tænker om det vil være muligt hos familien?

 

Men ellers ville det da være optimalt:-D

 

Hmmm.. jaa.. det naturligvis et godt spørgsmål.. :hmm: Hun er altid mere rolig/afslappet når vi hjemme jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så sejt :banan:

 

----------------

 

Du må lave et lille regnestykke hehe :-D Men hvis i alligevel skal derned og besøge din familie så er det jo en udgift alligevel, så ville det jo være smart at kombinere, for så må der unægteligt være en vis besparelse :-)

 

 

Hihih tak, men er jo kommet til "sovende" til det idet jeg jo er født og opvokset i tyskland.. :blink:

 

Hmm ja altså vi ville muligvis besøg mine bedsteforældre til sommer, men planen var egentlig uden hunden, for at spare hende for turen.. hmm hmm.. men ja..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihih tak, men er jo kommet til "sovende" til det idet jeg jo er født og opvokset i tyskland.. :blink:

 

Hmm ja altså vi ville muligvis besøg mine bedsteforældre til sommer, men planen var egentlig uden hunden, for at spare hende for turen.. hmm hmm.. men ja..

 

Det stadig vildt sejt :banan:

 

Du bliver nød til at skælde en eller anden ud, en dag når vi går tur, det lyder såååå fedt :klap: hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal vælge et tidspunlkt i forhold til løbetider og ikke i forhold til evt ferie.

Du skal beregne tiden mellem løbetider, f.eks 6 mdr´s interval og så vælge et tidspunkt derefter. Det gunstigste er efter halvdelen af tiden og ikke for tæt på næste løbetid. Som f.eks 4 måneder fra sidste løbetid. Der er livmoder lille og uden for stor blodforsyning, hvilket gør det hele llettere. Her er tæven i hormonel ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

det altså lidt sjovt hvor meget forskel der er både i pris og efterfølgende råd.

 

Tror det er fordi, min dyrlæge ikke roder rundt, men bare flår det ud, som skal ud og syr med ganske få sting, veninden fik både kejsersnit (var oppe at gå hurtigt, for der gik de efter det de skulle have) og tarmoperation (det var slemt, for de havde haft alle indvolde ude og rodet rundt og måske ikke lagt tingene tilbage på rette sted).

 

Men kan godt se der er mange råd - jeg var taget til Tyskland, hvis jeg alligevel havde familie jeg kunne besøge, men min hunde er så små, at de bare skal have en seng og mig, så er der tryghed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal vælge et tidspunlkt i forhold til løbetider og ikke i forhold til evt ferie.

Du skal beregne tiden mellem løbetider, f.eks 6 mdr´s interval og så vælge et tidspunkt derefter. Det gunstigste er efter halvdelen af tiden og ikke for tæt på næste løbetid. Som f.eks 4 måneder fra sidste løbetid. Der er livmoder lille og uden for stor blodforsyning, hvilket gør det hele llettere. Her er tæven i hormonel ro.

 

Også når tæven bliver bims omkring den tid hvor hun ville have fået hvalpe? Og ja klart i forhold til tiden - men nu kan vi jo vælge lidt selv hvornår vi gerne vil holde lidt fri og mine bedste forældre gik på pension sidste år så de kan også bare være hjemme.. :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Luna blev steriliseret i slutningen af en falsk drægtighed, det er ikke optimalt, men det gik. Men ja det skal helst være midt mellem to løbetider.

 

De skal have taget stingene efter 10 dage og det anbefales at holde dem i ro. Altså på 3. dagen gik vi lange ture, men i snor. Det er ikke sådan at hun skal ligge i sin kurv og blive liggende:mrgreen: Men ingen spring og sprint, så såret bliver strukket ud og stingene evt kan springe op:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog så selv stingene på Bella efter 12 dage. Hun havde haft noget infektion, så de måtte tidligst komme ud efter 12 dage. Så jeg smed en sysaks og en pincet i en gryde og kogte det i 8-10 minutter, og så tog jeg ellers hendes 10 sting af 2 omgange. Bagefter kørte vi ud til dyrlægen og fik tjekket at såret så fint ud:-)

 

Og Franziska, send mig lige din adresse i en PB, så kan jeg sende dig Bellas sparkedragt:mrgreen: Ingen grund til at du går ud og giver 200 kr. for en, når du bare kan låne vores.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...