Hop til indhold

Boxer søger nyt hjem

Gæst Lurkian
 Share

Recommended Posts

Helt fantastisk - hvis du vil finde et godt BLIVENDE hjem til ham, så må du finde kammertonen frem.

For mig er det et impulskøb at købe en hund, som man to måneder efter opdager, man ikke kan overskue - hvis du vil hundens bedste, så hjælper du en ny ejer, så den nye ejer ikke skal stå med alle de 'dumme kommentarer', sørg for at den nye ejer får papirer, der beviser, at det er boxer, ikke fordi vi er dumme og onde, men fordi ny ejer en dag kan få sin 'boxer' aflivet, hvis nogen siger, den ikke er boxer.

Personligt er jeg SÅ træt af boxerblandinger, SÅ træt! Men endnu mere træt af nogen, der mener deres hund på 4 måneder er sund og rask, når du intet aner om HD/AD.

Prøv opdrætteren og ellers prøv et internat, med dit humør får du nok skræmt nye købere væk lidt for hurtigt. Håber for hundens skyld, at det lykkes :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Han har ikke AD HA. Jeg ved godt hvad AD_HD er og står for og hvad det indebære.

Han er 110% Boxer han er grid hvid med små brune pletter. Prisen er ikke 5.000kr prisen er noget den nye ejer og jeg snakker om til den tid.

Han linder sin far på en prik og hans mor er tiger strippet.

Han har været til dyrlæge og han er sund og rask.

Undskyld min sprog og undskyld min skrive måde.

Er bare træt af at folk tror de kende alt ting til hunde osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har ikke AD HA. Jeg ved godt hvad AD_HD er og står for og hvad det indebære.

Han er 110% Boxer han er grid hvid med små brune pletter. Prisen er ikke 5.000kr prisen er noget den nye ejer og jeg snakker om til den tid.

Så ved du vel også at det er noget hunden ikke kan få en bedømmelse på før den er 1 - 1,5 år gammel..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du ikke tænker på din hund eller de kommende ejere!

Den risikere at blive aflivet hvis der ikke kan findes dokumentation for afstamningen, det er altså ikke nok at DU har set forældrene. Den kommende ejer skal kunne henvise til disse hunde osv.

Tænk på din hund, og lad dig ikke tage det nært når folk fortæller dig disse ting. Vi påpeger det åbenlyse (Standarden på en boxer, kan ske at han er ren boxer, men han opfylder ikke standarden ergo kan der drages tvivl, ergo KAN han i princippet kræves aflivet!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

De fleste af dem der har svaret dig ved ualmindelig meget om hunde - Meget mere end langt, langt de fleste danskere.

Så hvis du vil sikre din hund et rigtig godt hjem, så synes jeg du bør imødekomme de spørgsmål der kommer.

Folk spørger for at sikre både din hund og det kommende hjem, den bedst mulige chance for et godt match.

Grunden til race-delen kommer op, er at der som du nok ved, er en problematik omkring at nogle sælger deres hunde som værende en lovlig race, selvom den er blandet med ulovlige racer.

Og som du ved, så kan politiet forlange at ejeren kan dokumentere at hunden er den race ejeren siger den er.

Ellers risikere den en aflivning.

Derfor er det så utrolig vigtigt at have papirerne omkring hunde der kan forveksles med de ulovlige på plads.

Og din hund kan desværre forveksles.

Ærgerligt, men det kan den, selvom den er nok så ægte.

Men når den nu er ægte, så er der vel ikke problemer i, at få billeder af mor og far og få sælger til at skrive under på at det er hundens forældre?

Så er den del på plads og så er der slet, slet ingen problemer.

Mht. prisen, så gav jeg 8.500 kr. for en hvalp med stamtavle af gennemtjekkede forældre, inkl. hvalpepakke, chipning osv.

Og så har jeg hvalpen fra lille og en stor sikkerhed for hvad det er jeg har købt, både mentalt og sundhedsmæsssigt, da jeg jo kan gå utallige generationer tilbage og se sundhedsresultaterne og hvilke gener min hund kan have arvet.

Kan du så ikke se at 3.500 kr. mindre for en hvalp uden tavle, af ikke testede forældre som man aldrig har mødt og som endda skal omplaceres er mange penge?

Selvfølgelig skal det ikke gå op i penge og man skal selvfølgelig sortere de værste impulskøbere fra.

Men hvis du sætter en lidt mere realistisk pris, så er sandsynligheden for at finde det rigtig hjem større.

Og du bliver simpelthen nød til at imødekomme de spørgsmål der kommer, fremfor at gå fuldstændig i forsvar og svine folk til.

Det er virkelig kompetente mennesker der skriver til dig og de har et enormt netværk der kan komme dig og din hund tilgode - Men de er dælme nød til at vide præcis hvad for en hund der er tale om, før de evt. kan formidle kontakt til en potentiel ny ejer.

Så for din egen og din hunds skyld, så lad være med at være så udfarende og imødekom de spørgsmål der er på en konstruktiv måde i stedet for at smide omkring dig med luk røven fraser.

Og til info... Korvis har ret.

Man kan først teste for HD og AD når hunden er over 1 år gammel.

Derfor har man ingen jordisk chance for at vide om hunden lider af det før man når den alder - Heller ikke selvom mor og far har været til de årlige dyrlæge kontroller og er erklæret raske.

De årlige dyrlæge kontroller finder slet ikke den slags før hunden måske som 5-6-7 årig begynder at halte og blive dårligt gående.

Og da det er en meget udbredt arvelig lidelse blandt boxere er det ikke en irrelevant ting at spørge om, når du nu vil have 5.000 for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Og så er det vist ved at være slået fast med 2-3 syvtommersøm at hunden muligvis kan ligne noget, der måske er en ambull...

Hvis jeg må give dig et råd, så drop de 5000, og fokuser på et godt hjem, frem for hvad pris han sælges til...tror ikke en hund får mindre kærlighed af at være blevet solgt for 2000kr...jeg har givet henholdsvis 2500 og 3500 for mine to tavleløse, og de mangler absolut intet her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Trådstarter må også lige tage i betragning, at man visse steder ikke må leje sig ind med hund, eller anskaffe sig en ny hund, uden at kunne dokumenterer dens race, eller hvad race forældredyrene er.

Og ja- der fødes også racerene hvide boxerhvalpe, men mener ikke disse får DKK bog.Jeg har da set kuld med flere hvide i.Men uden dukumentation på forældredyrene vil mange så mene , at den som så mange andre er en mix af noget ulovligt, og de eksisterer jo i bedste velgående, også heromkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ja- der fødes også racerene hvide boxerhvalpe, men mener ikke disse får DKK bog.Jeg har da set kuld med flere hvide i.Men uden dukumentation på forældredyrene vil mange så mene , at den som så mange andre er en mix af noget ulovligt, og de eksisterer jo i bedste velgående, også heromkring.

Selvfølgelig får de bog, du kan jo ikke nøjes med at registrere dem der overholder standarden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Til Hopsa.

Så husker jeg forkert, jeg kan nemlig huske at jeg spurgte opdrætteren , men ikke lige svaret, som jeg erindrer som, at de blev registreret i en anden klub??? Men det lyder jo også dybt mystisk, da man skal oplyse på tro og love, hvad kuldet indeholder.

Jeg ved at "nogle" sorterede de hvide fra og solgte dem uden bog..Men DKK fik aldrig at vide at der havde været x antal flere i kuldet...Det kan være det er det du også har hørt?
Link til indlæg
Del på andre sites

Til Hopsa.

Så husker jeg forkert, jeg kan nemlig huske at jeg spurgte opdrætteren , men ikke lige svaret, som jeg erindrer som, at de blev registreret i en anden klub??? Men det lyder jo også dybt mystisk, da man skal oplyse på tro og love, hvad kuldet indeholder.

Ulla, som DKK opdrætter ved du forhåbentlig at man ikke må registrere hvalpe i andre klubber eller undlade at registrere enkelte hvalpe i et kuld.

At der findes opdrættere som ikke overholder reglerne gør det ikke til noget "man" gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen. For har snakket med en som havde noget lidt af AD HD. Og sådan er min hund slet ikke.

Han er en ligge fyr som elsker at lege og putte og gå lange tur og bare være med.

Men sådan er eller hvalpe jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Jeg tænker på mi hund. ;-)

2. Han risikere ikke at blive aflivet!!!!!!!! Han har en sundhedsbog og han har været til dyrlæge og alle som han set ham, sagt hej til ham siger han er boxer så luk.

Han ER OG BLIVER EN BOXER 110%!!!!!!!!!!

Hør dig selv. Der er ikke to hunde som er enes der er sq heller ikke to børn der er ene så LUK!

Dømmer DU / I og en person hvis personen har en lille fejl eller sådan noget.

Det her er til grin hej hej ha det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen. For har snakket med en som havde noget lidt af AD HD. Og sådan er min hund slet ikke.

Han er en ligge fyr som elsker at lege og putte og gå lange tur og bare være med.

Men sådan er eller hvalpe jo.

Ej det er altså lidt sjovt, det er altså ikke ADHD der bliver snakket om ihvertfald ikke den du tror det er tror jeg :-) Hd og AD er status er betegnelsen for hofter og albuer som man får røngden fotograferet og derefte bedømt :-) så en stille og rolig hund der elsker at putte kan godt have dårlig HD og AD

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke da en tone -

Nej alle har bestemt ikke stamtavler på deres hunde, men listehunde er bare jaget vildt i de her dage, derfor er det nødvendigt at tage særlige hensyn i den retning. Især med en hund uden stamtavle, bare den minder lidt om en listehund.

Det er allerede forklaret stille og roligt til dig, at folk mener det i bedste interesse når de spørger om du har papirer med fra opdrætter til en ny køber, netop så ny køber ikke pludselig skal til at aflive hunden fordi politiet kræver det. Ikke stamtavle, men papirer fra opdrætter, gerne med dennes oplysninger så personen kan kontaktes, der gør rede for at hunden er ren boxer.

Som Linda nævner er AD og HD ikke noget man kan se som sådan, slet ikke i hvalpealderen - forkortelserne står for hoftedysplasi og albuedysplasi. Noget der oftest tidligst kan diagnoseres når hunden er omkring et år, og det gøres ved røntgen.

Ved nogen racer ser man det desværre ofte bl.a. ved schæfer som jeg selv har, og ved boxere. Der ses en vis arvelig tendens inden for både HD og AD, derfor kan det være vigtigt at vide hvad hundens forældre havde i status.

Hunden ser i øvrigt dejlig ud, og håber du finder en løsning for den. Men synes også 5.000 er i overkanten som startpris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op :-D jeg havde da glemt, hvor underholdende, det kan være herinde:lol:

men vi skal da åbenbart slå helt fast... hunden har ikke AD- HD for den kan putte og lege ( Gudskelov for det )

Den er ren 110%,men uden tavle ( det er min dsg også- med stritører- hjulbent og skeløjet ) så er det på plads.

5000 kr i omplacering, helt ærligt. Godt min opdrætter ikke læser med herinde :slem: jeg har kun givet 3000

Men held og lykke med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hund er naturligvis ikke testet for noget (gætter jeg på). Og bear-test? Det er jo en hund, hvorfor skulle TS få testet den for bjørn:vedikke::lol:

TS, du virker som et ualmindelig usympatisk menneske, og jeg kan med sindsro sige, at jeg på ingen måde vil anbefale nogen at købe din hund. Forudser bunkevis af bøvl!

Men jeg håber de er andre der vil hjælpe - tror bare ikke de findes herinde:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men din arrogance begynder at irritere mig. Hvem tror du lige du er?

Du får de bedste og mest velmenende råd med på vejen og fejer dem af bordet med "Luk røven" i øst og vest. Hvad bilder du dig lige ind?

Når brugere herinde siger at du skal sørge for at få opdrætter til at underskrive en erklæring om at din hvalp er en boxer, så er det fordi en kommende køber kan blive spurgt af politiet hvad race hunden er, og kan vedkommende ikke dokumentere dette, ja så kan politiet forlange den aflivet.

Så DU kan sige "Den bliver ikke aflivet" herfra og til juleaften, det ændre ikke på at den KAN blive aflivet såfremt politiet er af den overbevisning at den indeholder noget forbudt.

At du siger den er 110% ren holder ingen steder som dokumentation.

Og hvis du vitterligt vil hunden dens bedste, så sørger du for at få dette i orden inden salg, så den kan få et langt og lykkeligt liv!!!!

Bare for at komme med et eksempel, så mødte jeg en ung mand den anden dag, med den skønneste lille hvalp.. Jeg spurgte til hvad det dog var for en (vel og mærke velvidende at jeg havde dele af svaret på forhånd), og fik at vide det var en blanding af fransk bulldog og beagle. Ja goddaw man økseskaft. Den havde aldrig set skyggen af disse racer i sine gener. Det var pitbull...

Med det sagt, så er jeg ligeglad hvad folks hunde er, så længe de har det godt. Men du vil gøre din hunds liv lettere ved at have orden på tingene.

Link til indlæg
Del på andre sites