Hop til indhold

Hund i dybfrossen bil i 20 timer - kan man det ?


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

du kan evt. også skrive til hende der har Nordjysk dyreredning, der er rigtigt mange der bakker op om hendes side på fb, så historien vil blive spredt vidt og bredt hvis den kommer på hendes fb...

 

God ide - han kommer jo fra det område.

Done...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Altså hvor kan i misforstå tingene... Nu talte vi om at efterlade sin hund i bilen, ville du gøre det med dit barn? Nej! Derfor bør du heller ikke gøre det ved din hund.

Jeg misforstår ikke noget, vi er bare grundlæggende uenige.

 

Mine hunde sidder ofte i bilen i flere timer af gangen, det er min helt klare opfattelse at de ikke lider nogen nød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige indskyde at jeg synes det er super du har taget så mange tiltag! Og nej du kan nok ikke gøre mere, udover at holde øje med om det sker igen...

 

Jeg er ikke sart med at min skal være i bilen, kan han sagtens i nogle timer, som andre også skriver de gør med deres - han slapper dejligt af derude.

Men 20 timer i streg og så i frostgrader, er bare ikke i orden. Og så endda med hvad der umiddelbart var ældre hund og hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes denne diskussion bevæger sig i to forskellige retninger - den ene er hvorvidt det er ok at efterlade hundene i bilen. Der mener jeg at det er alt efter hvad de er vant til. Det er vel ikke meget anderledes end at efterlade dem alene hjemme eller i en hundegård, men i dette tilfælde drejer det sig om tyve timer!

 

Og selv om de bliver luftet med jævne mellemrum svarer det til at forlade hunden 3-4 gange i løbet af et døgn. Det er ikke i orden i mine øjne.

 

Det andet er temperaturen, og der er vi nok lidt delt, alt efter hvor meget pels vores respektive hunde har og hvor tolerante de er. Mine hunde fryser når de er inaktive og temperaturen er under 10 grader. Men jeg kan godt se en pelset hund klare lidt mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - selvfølgeligt ville jeg aldrig efterlade mine hunde i bilen i 20 timer :-) Jeg siger bare at jeg nok ikke lige synes det ligefrem er dyremishandling og EB stof hvis der ellers bliver truffet nogle forholdsregler - lufteture, mad/vand og evt. varme, og at der er omstændigheder der gør at længere ophold er nødvendige jf. Stella i bil i 13+ timer ved svigerfars død.

 

Men det er jeg vist noget nær alene om :vedikke: folk har nok forskellige grænser og det skal der jo være plads til.

 

Nu kan jeg ikke huske hvem der skrev det med børn, men den er nu noget malplaceret. Mit barn er ikke alene hjemme, sidder ikke i bur under transport, bliver ikke klippet med trimmer eller fodret med råt kød. Han bliver ikke trænet eller luftet i snor eller står i hundegård. Han har ikke pels, eller skarpe tænder. Sammenligningsgrundlaget er ret tyndt.

 

scenariet med Stella er noget andet synes jeg. Det var i marts og der var en mere legal grund synes jeg. Og udfra beskrivelsen om disse hunde så tager/tog du langt flere forholdsregler end den omtalte hundeejer... Igen er mine hunde jo også i bil i længere tid. Max er vist en arbejdsdag, men ikke men så meget frost og aldrig om natten. Helt uenige er vi ikke :blink:

 

og nej børn kan ikke bruges som argument i denne debat - helt enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...