Hop til indhold

Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Forklar mig lige hvorfor jeg ikke smider hende tilbage på den flyvervippe der? :vedikke: Men det gjorde jeg ikke - og det resulterede i det her måneden efter i Vilhelmsborg

 

43 sekunder inde :evil: iøvrigt endnu et løb hvor hun har for travlt til slalom :roll:

[video=youtube_share;y5DnarNDAxw]

 

Den første tunnel, synes hun sigter mod det forkerte hul og du får rettet...har du ord på, eller er det handling? (ja, jeg er for dum til at se, at det skulle være noget du gør, så tænkte måske du har ord på?)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den første tunnel, synes hun sigter mod det forkerte hul og du får rettet...har du ord på, eller er det handling? (ja, jeg er for dum til at se, at det skulle være noget du gør, så tænkte måske du har ord på?)

 

Jeps, banen var bygget, så de så ind i det forkerte hul. Tror min plan var at lave et falsk kryds, men når ikke helt at udføre det, så det bliver kun en diskrimineringsarm på og et "her". Min overkrop laver det falske kryds - men mine fusser gør ikke. Et falsk kryds er et halvt forkryds, der så rettes op igen.

 

ca. 37 sekunder inde i dette løb fra JM kan du se mig udføre et lidt mere tydeligt falsk kryds i det hun kommer ud af tunnellen, fordi hun der havde retning mod det forkerte spring. Hvis du kigger godt efter, så ligner det faktisk, at jeg er igang med at udføre et forkryds, men så skifter jeg mening...

[video=youtube_share;c9ikLRWQIq0]

Redigeret af Amocca
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jo i weekenden vi skal til årets første stævne. Brr, og sikke en kulde! :shock:

 

Jeg har aldrig været til et vinterstævne i en kold hal en hel dag før, så kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I forbereder jer?

 

  • hvad I har med? (Stol, tæpper, dækner, mad, godbidder osv)
  • Hvor meget har I jeres hund(e) i bilen, i bur, i hallen med jer?
  • Hvor meget tøj har I selv på? Skifter I tøj/sko før I løber eller foregår det bare i store vinterstøvler?
  • Andet?

 

Kom frisk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jo i weekenden vi skal til årets første stævne. Brr, og sikke en kulde! :shock:

 

Jeg har aldrig været til et vinterstævne i en kold hal en hel dag før, så kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I forbereder jer?

 

  • hvad I har med? (Stol, tæpper, dækner, mad, godbidder osv)
  • Hvor meget har I jeres hund(e) i bilen, i bur, i hallen med jer?
  • Hvor meget tøj har I selv på? Skifter I tøj/sko før I løber eller foregår det bare i store vinterstøvler?
  • Andet?

 

Kom frisk :-D

 

Jeg har det samme med til en indendørskonkurrence, som en udendørs... Dog får teltet lov at blive hjemme :blink: I december havde jeg desværre ikke fået mine nye sko, så de kommer med her i februar, for det var koldt at sidde mellem løbene bare med kondisko(og det skal lige siges at jeg ikke skulle løbe agilityklasserne, men kun spring så der var lige lidt lang ventetid til at starte med :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jo i weekenden vi skal til årets første stævne. Brr, og sikke en kulde! :shock:

 

Jeg har aldrig været til et vinterstævne i en kold hal en hel dag før, så kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I forbereder jer?

 

  • hvad I har med? (Stol, tæpper, dækner, mad, godbidder osv)
  • Hvor meget har I jeres hund(e) i bilen, i bur, i hallen med jer?
  • Hvor meget tøj har I selv på? Skifter I tøj/sko før I løber eller foregår det bare i store vinterstøvler?
  • Andet?

 

Kom frisk :-D

 

Det er også mit første indendørs stævne, mit første stævne hvor jeg selv skal løbe..

 

Men jeg tager følgende med..

 

Stol, tæpper, godbidder, mad, vand osv.

Jeg har et bur med, til min den store, hvalpen tror jeg skal sidde ved mig, eller inde i buret (de kan sagtens være der inde to styk) ellers så tæpper, varmt at drikke. I bilen tror jeg ikke de skal være, men nu må vi se..

 

Jeg tager vinterstøvler på, og har kondisko med til når jeg skal løbe, og så skifter jeg. Det er ihvertfald planen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jo i weekenden vi skal til årets første stævne. Brr, og sikke en kulde! :shock:

 

Jeg har aldrig været til et vinterstævne i en kold hal en hel dag før, så kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I forbereder jer?

 

  • hvad I har med? (Stol, tæpper, dækner, mad, godbidder osv)
  • Hvor meget har I jeres hund(e) i bilen, i bur, i hallen med jer?
  • Hvor meget tøj har I selv på? Skifter I tøj/sko før I løber eller foregår det bare i store vinterstøvler?
  • Andet?

 

Kom frisk :-D

 

Mine hunde er i hallen i bure. Buret står på en måtte, ovenpå står det andet bur, og så ligger der tæpper henover tårnet af bure. Hundene har dækkeener på. jeg har skiundertøj på og masser af tøj og så har jeg vinter-løbestøvler, som jeg løber i. Ekstra sokker er en god ide, hvis du får våde tæer i sneen på en gåtur, så kan du skifte. Jeg har altid min stol med, men ender sjældent med at sidde i den :roll: og kaffekoppen! husk den ;-)

 

Masser af tøj! husk det. For det er røvkoldt. Og man løber jo kun ca 2 minutter ud af de 8-10 timer man er i hallen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Har nu en bedre ide om hvad jeg skal have med, og hvordan med hunden :-D

 

Mine hunde er i hallen i bure. Buret står på en måtte, ovenpå står det andet bur, og så ligger der tæpper henover tårnet af bure. Hundene har dækkeener på. jeg har skiundertøj på og masser af tøj og så har jeg vinter-løbestøvler, som jeg løber i. Ekstra sokker er en god ide, hvis du får våde tæer i sneen på en gåtur, så kan du skifte. Jeg har altid min stol med, men ender sjældent med at sidde i den :roll: og kaffekoppen! husk den ;-)

 

Masser af tøj! husk det. For det er røvkoldt. Og man løber jo kun ca 2 minutter ud af de 8-10 timer man er i hallen!

 

Masser af tøj, tørre sokker! Hermed noteret! :mrgreen: Og varm te! Pff, ingen kaffe her :blink:

 

God ide med at "Pakke" buret ind, også fra bunden - den er hermed tyvstjålet.

 

Uff, jeg frygter alligevel lidt at det bliver helt uudholdeligt....

 

Amocca: Ville du tage det dækken med, vil meget gerne prøve om det kunne passe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det ligger allerede i bilen :-) Det skal lige nævnes, at det jo ikke er et dækken der som sådan er lavet til at gå i. Det er meget langt, lidt ligesom sådan nogle ridderheste-slag, det er lavet til at man kan krølle sig sammen indeni i det når man ligger i bur eller i bil.

 

Super, takker!

 

Jeps, tjekkede dem ud på hjemmesiden. Ser lækre ud, lige noget for mine sofakartofler! De skal begge helst være krøllet så godt ind i et tæppe som muligt! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jo i weekenden vi skal til årets første stævne. Brr, og sikke en kulde! :shock:

 

Jeg har aldrig været til et vinterstævne i en kold hal en hel dag før, så kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I forbereder jer?

 

  • hvad I har med? (Stol, tæpper, dækner, mad, godbidder osv)
  • Hvor meget har I jeres hund(e) i bilen, i bur, i hallen med jer?
  • Hvor meget tøj har I selv på? Skifter I tøj/sko før I løber eller foregår det bare i store vinterstøvler?
  • Andet?

 

Kom frisk :-D

Det er hundekoldt i hallerne, især den små- og mellemhunden plejer at løbe i... :cry: Til gengæld har I køkkenet i den hal, hvor der er dejligt varmt. Når jeg bli'r alt for kold plejer jeg at gå derop og få en kop varm drikke, det hjælper lidt på det.

 

Til mig selv har jeg stol med tyk hynde + lammeskind. Og et par fleeceplaider... Har skiundertøj på, så alm. træningsbukser og varmforede overtræksbukser. Varme vinterstøvler og tykke sokker. Hue og vanter, det hjælper rigtig meget at få varme om hovedet når man er nedkølet sidst på dagen! Jeg skifter så tøj når jeg løber, eller rettere sagt så skifter jeg sko og ta'r overtræksbuserne af. På overkroppen har jeg lag på lag, svedtransporterende underst, så skiundetrøje, tyk islandssweater og endelig en vinterjakke. Nå ja, skifter som regel til træningsvest når jeg løber.

 

Iso har en pude i sit bur som er isolerende, ellers vil jeg anbefale at man køber et liggeunderlag (Jysk plejer at ha') og skærer det til så det passer i bunden af buret. Jeg har så plaide ovenpå puden, og et betræk til buret (metal/trådbur). Og så har Iso også BoT's vinterdækken på.

 

Som Amocca også er inde på, så er dræberen at man sidder stille i så mange timer, og så bli'r man altså bare gennemkold! Så det er godt at få rørt sig lidt indimellem, og det samme gælder hunden. Varme drikke er også vejen frem, og termokrus er guld værd...

 

Men selv om det med garanti bli'r iskoldt, så glæææææder jeg mig!!! Det plejer at være et rigtig godt og hyggeligt stævne, på trods af kulden!

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har vi jo endelig fået lidt sne! Bliver spændende at se om stævnet næste weekend bliver til noget, men det er jo indendøre, så det skulle ikke være alt for kritisk. Verden hernede i det sydlige går gerne i stå med lidt sne på vejene....

Sally ligger altid i bilen, i et aflåst bur. Har ikke været afsted i rigtig kulde endnu, men tænker jeg skal have syet et dækken til hende, for hun kan bedst lidt at bagsmækken er åben med vent-lock'en, og så er der jo koldt-koldt i bilen. Hun har vet bed + uldtæppe i buret, og det er dækket over med at tæppe for at blokere hendes udsyn (mere udsyn = mere larm :rolleyes:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov... jeg har forresten kun bur med hvis den lille vilde med.

 

Det første år jeg havde Joy med til konkurrencer der skulle han gemmes væk inde i teltet, helst med et tæppe over, for eller var han ikke til at holde ud(han gøede, så snart han kunne høre de andre). I 2011 så kom Cassi med til nogle konkurrencer og de var i hvert deres bur, og det var lidt som om at det gjorde ham til noget ganske særligt, hvis han kunne få lov til at være sammen med mig hvis jeg sad uden for teltet. Så han er egentlig bare løs, mens vi er ved ham(han bliver hos mig ingen tvivl om det, men hey, han er jo altså ni år lige om lidt). Og han gør ikke længere :blink: og ligger sig bare ned og hviler sig eller kommer op og sidder på skødet.

 

Og er han rigtig heldig, så er der nogle som deler lidt mad med ham :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I en sådan ca. tid,, hvornår I skal løbe, hvis jeg skulle komme forbi til en kigger?

 

Hvilket stævne taler vi om? Odense i denne weekend eller DGI i Randers i næste weekend? Imorgen skal vi løbe meget forskelligt, for Korvis og Iso løber kl1, tror Trixie løber kl2 og jeg løber kl3. Derudover løber vi i2 forskellige i Odense. De store i den ene og de små og mellem i den anden...

 

randers tror jeg ikke der er kommet tidsplan for endnu....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...