Hop til indhold

Fryser hun fødderne?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Igår til træning virkede Bella som om hun frøs fødderne:vedikke:

 

Efter ca. en times træning i frostvejr på is og sne, virkede hun som om hun havde ondt i poterne når vi stod stille. Hun havde ikke gået på salt overhovedet. Når vi bevægede os, var der ingen problemer.

 

Så skete det samme i dag efter en halv times tur, hvor hun gik på salt af og til. Vi stoppede og snakkede med en nabo, og efter et par minutter begyndte hun at pive og trække på poterne.

 

Hun bliver smurt med Helosan 1-2 gange om dagen, og får voks på inden ture. Hun har let til tørre og sprunkne poter, men lige nu er de fine og bløde.

 

Fryser hun mon tæerne når vi står stille? Og hvad gør jeg så når hun skal hvile? Bruger et tæppe? Køber sko?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis hun har salt i poterne er det sikkert derfor. Det reagere barney i hvert fald voldsomt på. Men ellers så sørg for ikke at stå stille på gåturene og hvis hun har brug for en pause til træning så lad hende holde den inde i bilen hvor tæerne er i varmen :-)

 

Sådan gør jeg i hvert fald med barney som har lidt sarte poter i det her salt-vejr. Oplevede dog ingen problemer til træning, men nu er han også jævnligt i bilen når vi træner.

Sko kunne også være en mulighed, men JEG synes bare det er sådan noget bøvl. Så jeg vil hellere bare sørge for ikke at stå stille :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh jeg er nødt til det, det kribler i mig.... Der mangler et "om":engel::mrgreen:

Når det så er sagt, så ja hun kan sagtens fryse. Det må dælme også være koldt.

 

Luna får problemer når hun har gået i salt og så kommer ind i sne eller sjap. Den kombination gør et eller andet.

 

Du kan vælge at smide hende i bilen til træning, og lade være med at stå stille for længe:-D Eller købe sko. Det er jo heldigvis ikke så mange dage (forhåbentlig) at det er så koldt :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonni, som sagt var der ingen salt før eller under træning:vedikke: Og bilen er ikke en mulighed, da den er parkeret et godt stykke fra træningsbanen.

 

Det må blive et tæppe så:-) Magter ikke lige at finde sko. Og er heller ikke overbevist om at hun vil være i stand til at træne med sko på:lol:

 

Nej så er det ikke så nemt. Så vil jeg også sige et tæppe. Man kan få dem der med isolering på bagsiden - de var måske gode til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal da ha' veninde-bamsestøvler sammen med Flipsen?

Dem her er det, der er pt dømt John Cleese' gakkede gangarter når han får dem på... håber han kan vænne sig til dem inden sneen er væk :mrgreen:

 

Hundeschuhe Cozy schwarz, Winter-Hundeschuhe

 

aj, spøg til side, tror det md lammeskind vil være en rigtig god ide :5up:

 

Nøj, hvor er de fine:lun:

 

Jeg havde et tæppe med i dag, men det gad hun sgu ikke ligge på:-) Nu er der jo pause med træningen indtil januar, men hvis vejret er lige så koldt til den tid, kan det godt ende med sko:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Oscar gør det samme - trækker benet op under sig ligesom en fugl. Nogle gange step danser han på stedet og det er helt klart fordi han fryser sine poter - men også resten af kroppen. Når han begyndet på det får han sin hurrta frakke på - det hjælper rigtig meget. Jeg har også en uld trøje som han kan få på - sådan en med mavevarmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...