Hop til indhold

Seniorfoder til ikke-seniorhund


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Min svigermors Cairn Terrier er pga. sygdom blevet aflivet :cry: Selvom det er trist, så havde han haft et godt og langt liv, men det havde han ikke mere, så det var den bedste løsning :( Han nåede at blive 12½ år.

 

Hun har så noget foder tilbage, som hun spurgte min kæreste, om vi ville have. Først sagde min kæreste nej, eftersom det ikke var samme slags foder, som vi selv bruger, men jeg sagde, at jeg jo bare kunne blande lidt i Elvis' eget foder eller bruge det som godbidder, så vi endte med at få det alligevel.

 

Men det er seniorfoder (det vidste jeg ikke på forhånd, og jeg ved faktisk ikke, om min kæreste havde tænkt over det). Der er 2 slags, begge Royal Canin. Den ene er for hunde over 8 år, den anden for hunde over 12 år. Vi bruger også selv Royal Canin til Elvis, men det er den almindelige voksenvariant. Eftersom både min svigermors hund og Elvis er Cairn Terrier er både hendes og vores foder beregnet til hunde under 10 kg, så det er der ingen problemer i. Men jeg er ikke særlig godt inde i, hvad foder indeholder, så jeg bliver nødt til at spørge jer herinde, om der er "noget" i foder beregnet til ældre hunde, som kan give en hund på knap 4 år bøvl af en eller anden slags? Jeg kommer ikke til at fodre udelukkende med seniorfoderet. Jeg vil bare blande lidt i hans eget foder eller f.eks. komme det i en foderbold, da hans eget foder ikke er interessant nok som godbidssøg - medmindre jeg også blander godbidder deri :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Måske kan der være lidt mere fiber i senior foderet. Det skyldes at ældre hunde bliver lidt mere sat i det med alderen og derfor skal foderet passere hurtigere - man kan sige de har nemmere ved at komme på WC :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså senior foder er meget forskelligt fra mærke til mærke, men hos royal canin er senior foderet ekstra fuld af gode antioxodanter, vitaminer og hos den til plus 12 år, lidt mere fedt, end i den til + 8 år, samt støtte til ledende. Så du går faktisk kun en "klasse" op i kvalitet;)

 

 

Noget helt andet er seniorfoder fra et billigt fodermærke, der kan foderet til ældre hunde være lidt et light produkt og have meget lavt fedt og protein indhold og det kan være et problem for en hund der stadig er ung og aktiv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...