Hop til indhold

Tisse på lygtepæl


Katrine92
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Herhjemme er der ikke så strenge regler for hvor man lader vandet:) eneste undtagelse er mennesker. Der tisses op af hække, vejskilte, brandhaner og stengærder. Ikke biler og cykler. Men det er mest fordi dem møder vi ikke så mange af:o

 

 

Fedt...det vidste jeg slet ikke at piger kunne...troede de var forbeholdt mænd...men jeg tisser heller ikke på biler og cykler...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Helle1985

Sonne tisser også op ad lygtepæle, brandhaner osv, men jeg lader ham ikke tisse op ad f.eks biler, cykler og private stakitter, for det synes jeg er lidt synd for ejerne. Jeg er heller ikke lykkelig, hvis min egen cykel bliver "vandet" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan man da lære dem at skelne hvad de må tisse op af og hvad de ikke må... Ligesom man kan lære dem, at de ikke må tisse indenfor... Eller inde i ridehaller eller på agilitybaner...

 

Men jeg tænker bare at det ville være svært hvis det er en hund der meget gerne vil afmærke. Ude hvor jeg arbejder tisser hundene da gladeligt op at alt og jeg regner da ikke med at de må tisse op af deres hundeseng derhjemme fx? :mrgreen:

Men ja hvis man virkeligt sætter sig for at det skal den lære, så kan den vel lære det meste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste om en dame hvis hund døde af stød fra en defekt lygtepæl. Jeg er glad for, at vi herinde i byen er så moderne, at lamperne hænger imellem husene over vejen. Taiki pisser kun på parkeringsmaskiner, når det skal være sådan noget avanceret noget og ikke træer eller buske. Det er okay med mig, røveri ved højlys dag er parkeringsafgiften herinde!

Link til indlæg
Del på andre sites

prøver at undgå at mine tisser på barnevogne og forretningsskilte - men med 2 hanhunde kan det være svært !

mht cykler er mange beboelsesejendomme jo indrettet med cykelkældre , som man jo som cyklist passende kunne bruge ! og dermed undgå at ens cykel blev tisset på ! Men det er nok lige så umuligt som at undgå cyklister der kører til fare for os andre og vores hunde på fortovet !

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg vil måske ikke sige at det er dårlig opdragelse for jeg tror ikke man kan lære en 'strinte-glad' hanhund at den ikke må tisse på bestemte genstande :mrgreen:

 

Jow det kan man nu godt... Den kan jo osse lærer at man ikke strinter når der er tag over hovedet.

 

Lygtepæle er ikke forbudt strintested for mine hanhunde, men jeg vil hverken ha' at de skider eller strinter i en rabat med bebyggelse, det må de vente med til vi er uden for byskiltet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow det kan man nu godt... Den kan jo osse lærer at man ikke strinter når der er tag over hovedet.

 

Lygtepæle er ikke forbudt strintested for mine hanhunde, men jeg vil hverken ha' at de skider eller strinter i en rabat med bebyggelse, det må de vente med til vi er uden for byskiltet.

så var der mange hunde der aldrig kunne komme af med noget som helst ! men heldigvis er plastikposen jo opfundet ! desuden mener jeg at fks forretninger også har et vist ansvar for hvad de sætter ud på gaden af fks. skilte.
Link til indlæg
Del på andre sites

Mine må tisse på det meste..

 

Dog ikke noget andre skal ha i hænderne som skilte, kasser og planter foran butikker.

Cykler, barnevogne og biler har de ingen interesse i. men de må heller ikke.

 

Hvis jeg opdagede en hund pisse på noget af mit, så ville jeg losse den i røven. Og derfor opdrager jeg også mine..

Fik selv en ukendt stråle på mit bur til udstilling i September. Det er noget forbandet svineri + det er synd for drengene at skulle få afmærket deres bur af en fremmed hanhund

Link til indlæg
Del på andre sites

så var der mange hunde der aldrig kunne komme af med noget som helst ! men heldigvis er plastikposen jo opfundet ! desuden mener jeg at fks forretninger også har et vist ansvar for hvad de sætter ud på gaden af fks. skilte.

 

Lygtepæle er ikke forbudt strintested for mine hanhunde, men jeg vil hverken ha' at de skider eller strinter i en rabat med bebyggelse, det må de vente med til vi er uden for byskiltet.

 

Jeg tvivler på det påvirker mange hunde hvad mine må og ikke må....

Link til indlæg
Del på andre sites

altså jeg synes virkelig ikke, at det er særligt svært :vedikke: og jeg har da absolut en hanhund der er både vild med at strinte og generelt uopdragen + i en af de forfærdelige flexliner :cool: vi passerer både grønthandler og blomsterhandler på hver eneste tur, og han får endda lov til at sniffe, men har alligevel aldrig sneget sig til et strint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne Lise Hansen: mener du at man selv er ude om at ens cykel tisses på, hvis man lader den stå i offentligheden?

 

Og mener du at det er ok at dine hunde tisser på butiksskilte og barnevogne, fordi du har to hanhunde og det er svært at kontrollere?

 

Jeps, hvis man stiller noget udendørs, så bliver det pisset på. Punktum. Og mit liv er bare for kort til at spilde tiden på den slags. Hvis jeg stiller min cykel ulåst, så bliver jeg hverken overrasket eller specielt ophidset over, at den er stjålet, det er sådan lidt logik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, hvis man stiller noget udendørs, så bliver det pisset på. Punktum. Og mit liv er bare for kort til at spilde tiden på den slags. Hvis jeg stiller min cykel ulåst, så bliver jeg hverken overrasket eller specielt ophidset over, at den er stjålet, det er sådan lidt logik.

 

Så hvis baby skal stå ude og sove, så er man selv ude om at der stinker af hundepis i hele huset bagefter, fordi det er okay at hundene tisser barnevognen, som trilles ind i huset bagefter?

 

Eller hvis man ikke har mulighed for at stille sin cykel ind - too bad. Jeg mener, alle har mulighed for at låse sin cykel, men ikke alle har mulighed for at køre den ind?

 

Og hvis jeg gerne vil pryde min indkørsel med blomster i indkørslen (lad os lege at jeg går ekstrem meget op i blomster og bruger mange tid og penge på det), så er det okay at folks hunde ødelægger det (kan vel kaldes hærværk) ved at rende og pisse på dem?

 

Og hvad med de postkasser mange har fået - dem som går helt ned til jorden og man kan putte pakker i? Ser jævnligt tis der er rendt ned af dem fra folk som er ligeglade. Må helt ærligt indrømme at jeg synes det er SÅ klamt!! Det kan løbe ind i sprækkerne til pakkerne, og desuden er det noget både postbud (som ikke lige kan vaske fingre) og ejer jævnligt skal røre ved. Og postkassen SKAL jo stå helt ud til vejen. Mener du også at det er okay at hundene tisser på det, med fare for at eventuelle pakker bliver tisset på?

 

Synes faktisk det er rigtig ærgeligt at der ikke skal være plads til os alle sammen. Der er så meget andet hundene kan tisse op af. Kan godt forstå at nogle folk er SÅ træt af hundeejere, hvis de møder mange som har samme holdning som dig Petrine. Har du tænkt på at du risikere at ødelægge det for andre hundeejere? Tænker bare at hvis butikkerne jævnligt oplever at hunde pisser op af skilte og vare de har stående ude, så bliver gågaden nok forbudt område for hunde. Det vil jeg personligt synes er rigtig ærgeligt!

 

Og faktisk synes jeg ikke det er spor svært at kontrollere hvor ens hanhund tisser og hvad den tisser op af, og de lærer hurtigt hvad der er ok, og hvad man ikke acceptere. Så det er jo ikke noget der kræver en raket-forsker-uddannelse at lære dem. Om ikke andet, kan man jo bare korte snoren ind så de ikke får muligheden :vedikke:

 

Nå men på det punkt er vi nok bare uenige :-D og jeg kan så bare være glad for at min cykel ikk bor tæt på dig og dine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan du forstå at andre mennesker kan blive rigtig sure og træt af hundetis på ting?

 

Lige så meget, som forældre kan forstå, at jeg ikke er interesseret i deres børn - tilstår, jeg kører egostilen her, vil du ikke have noget stjålet / pisset på, så lad være med at stille det til fri afbenyttelse på fortovet. Men vi har haft den mange gange diskussionen, alle mener det nemt kan læres, men nu er jeg jo så debil, at jeg ikke engang har fået gjort mine renlige, så jeg er bare helt uden for pædagogisk rækkevidde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige så meget, som forældre kan forstå, at jeg ikke er interesseret i deres børn - tilstår, jeg kører egostilen her, vil du ikke have noget stjålet / pisset på, så lad være med at stille det til fri afbenyttelse på fortovet. Men vi har haft den mange gange diskussionen, alle mener det nemt kan læres, men nu er jeg jo så debil, at jeg ikke engang har fået gjort mine renlige, så jeg er bare helt uden for pædagogisk rækkevidde :engel:

 

Så fordi NOGLE forældre ikke kan forstå at alle ikke gider deres børn, så skal alle der har ting stående til "fri afbenyttelse" straffes for det?

 

Så min bil skal ikke stå udenfor for så er jeg selv ude om at den bliver stjålet eller tisset på? Og det samme med sovende baby i barnevogn (selvom børn vist nok har godt af at sove ude i barnevognen). Og min cykel skal jeg køre ind i stuen for at undgå hundetis på den? og så må jeg bare bede til at den ikke er blevet tisset på mens jeg var inde og handle?

 

Jeg synes det er helt ok at man ikke er enig i at det eks. er ulækkert at hunden tisser på postkasser, biler, cykler og barnevogne, men jeg forstår vist ikke helt at man ikke kan tage den hensyn alligevel?

 

Jeg synes heller ikke det er træls at der kommer en løs glad hund hen til mig hvis jeg er ude og gå, uden min hund. Jeg bliver ikke bange, og jeg synes det er hyggeligt at hilse på en glad hund. Men jeg lader aldrig min egen løbe hen til andre mennesker på gåture, for jeg kan godt se at andre måske ikke synes det er så spændende. Og for mig handler det om at der skal være plads til os alle sammen her i samfundet. Jeg synes at mange folk viser mig fint hensyn når jeg kommer gående med min hund, og det hensyn vil jeg gerne gengælde. Det skal være muligt for os alle sammen at være her, og når folk får ødelagt deres ting (eks. blomster), pga. hundetis, så synes jeg faktisk ikke at man viser hensyn og jeg synes faktisk at det grænser til hærværk.

 

Og hvis ikke man har lyst til at lære hunden det, kan man så ikke bare korte snoren ind?

 

Jeg kan godt forstå at jeg indimellem møder folk som er træt af hunde og altid står i køkkenvinduet og holder NØJE øje med de hunde som går forbi, og ser om ejeren nu samler op, og om hunden får lov at pisse op af deres dyre hobby, eller den postkasse de er på vej ud og tømme.

 

Petrine: må dine hunde også tisse på andre hunde?

Og hvad hvis du er til konkurrence - må de så tisse på andres telte og hundebure?

Link til indlæg
Del på andre sites

Var til udstilling forrige weekend

Vi sad lige ved ring-indgangen

 

På et tidspunkt står der en dame med en hanhund. Inden vi fik set os om, havde køteren vandet en stol med jakke på ryglæn, skraldespanden, et stofbur med indhold og et juletræ.

Da den så i samme skyndig nærmede sig min side, hævede jeg stemmen gevaldigt og bad kvindemennesket fjerne sin køter inden den fik pisset på fleres ting.

Hun blev helt forbavset. Idioten havde overhovedet ikke lagt mærke til noget. og jeg mener, der var virkelig vandet rundt omkring..

 

Jeg var virkelig røget i det glorøde felt, hvis det svin havde lettet ben op af mine ting også

Link til indlæg
Del på andre sites

Lab-lover: en ting er hvis hunden kommer til det en gang ved at uheld og man som fører er uopmærksom, men det der lyder godt nok vildt!

Var udstillingen ikke indendørs??

 

Hvis min hanhund nogensinde letter ben op af nogens ting vil jeh godt nok være flov. Jeg er altid meget opmærksom på ham og selvom han aldrig har gjort tegn til det, så er jeg stadig opmærksom på ham.

 

Jeg vil være ked af at få tisset på mine ting hvis jeg var til konkurrence/udstilling eller lignende.

Det kræver jo ekstra rengøring og gør sandsynligvis tingen ubrugelig på dagen. Vil nok ikke forlange at min hanhund skulle sidde i et bur som en anden hanhund har tisset på :-/

 

Jeg vil også blive ked af hvis jeg var på picnic på et grønt område og en hund kom og lettede ben op af vores tæppe, mad osv. Meen mon dog der er nogle der gør det - har jeg i hvert fald aldrig oplevet :D

 

Her tilgengæld set nogle hunde lette ben op af mennesker - den er heller ikk så heldig. Min gamle hund var 5 år da han en dag gjorde det ved min faster. Han havde aldrig gjort det før, men pludselig mens hun lige holdt ham til hundetræning gjorde han det. Jeg synes det var så flovt! Idag kan vi godt grine af det, men det er også mange år siden nu :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Var til udstilling forrige weekend

Vi sad lige ved ring-indgangen

 

På et tidspunkt står der en dame med en hanhund. Inden vi fik set os om, havde køteren vandet en stol med jakke på ryglæn, skraldespanden, et stofbur med indhold og et juletræ.

Da den så i samme skyndig nærmede sig min side, hævede jeg stemmen gevaldigt og bad kvindemennesket fjerne sin køter inden den fik pisset på fleres ting.

Hun blev helt forbavset. Idioten havde overhovedet ikke lagt mærke til noget. og jeg mener, der var virkelig vandet rundt omkring..

 

Jeg var virkelig røget i det glorøde felt, hvis det svin havde lettet ben op af mine ting også

Jeg skal indrømme at jeg bliver provokeret af din retorik. Kan det tænkes at hunden er stresset og at det altså ikke er naturligt for den at strinte op ad alting?. Men måske du synes det er iorden at andre kalder dine hunde for svin hvis de en dag kommer til at overraske dig med en adfærd du ikke lige har forudset.

 

I min verden er det kun fulde mennesker der pisser, når de vælger at gøre det i fuld offentlighed. Hunde tisser, strinter eller markerer og fortjener ikke at blive kaldt køtere, svin eller andre ubehagelige ord, for at udvise naturlig adfærd. Når hunde ikke opfører sig som omverdenen ønsker, vil det altid falde tilbage på ejeren og det er så denne man kan smide grimme ord efter hvis man absolut ikke kan lade være.

 

Generelt til debatten: Jeg kan ikke forstå at nogle kan hidse sig op over at en bil eller en cykel bliver genstand for et par makeringer. Som regel er en markering ikke ½ liter urin, men blot et par dråber og når man tænker på hvad man ellers kører over når man kører på veje og cykelstier, så anser jeg det for at være en smule hysterisk (Umulia brugte et bedre ord som jeg ikke lige kan huske). Barnevogne kan jeg tildels forstå, men ville stadig anse lortene man evt. kørte over, for at være et væsentligt større problem, hvis man kører barnevognen ind lige ude fra gaden, og er der virkelig mange der gør det?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha: du har ret i at det ikke er jordens undergang at få tisset på sin cykel eller sin bil (omend jeg kender mange som vil være kede af at få tisset på deres bil). For mig handler det mere om princippet i det. Det er ting jeg har købt og er glad for, og som jeg skal bruge. Og så synes jeg faktisk at det er lidt respektløst at andre bare er ligeglade og lader deres hund tisse på mine ting. Derudover kan jeg jo også se her i byen at mange er ligeglad med at hundene ødelægger de blomster som folk er glad for og har stående i deres forhave. Folk som bruger meget tid og energi i deres have. Det synes jeg da er brændærgeligt!

 

Jeg er ikke uenig i at hundelorte er et problem. Forskellen for mig er nok at man tydeligt kan se på dækket hvis det er klisteret til i lort. Det kan man ikke nødvendigvis hvis det er tisset op af. Dermed mener jeg ikke at det er mere i orden at folk ikke samler op efter sig! Og jeg kender da mange som har barnevognen stående i gangen når ikk baby sover ude i den, så for mig er det vist meget normalt at den kommer ind i huset.

 

Og så tænker jeg lidt: det er mig der har valgt at have hund. Ikke min nabo eller resten af byen. De må gerne få glæde af ham hvis de selv har lyst, og hvis de ikke har lyst jamen så skal de slippe for at mærke noget til ham. Det skal ikke "gå ud over" andre at jeg har valgt at have hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha: du har ret i at det ikke er jordens undergang at få tisset på sin cykel eller sin bil (omend jeg kender mange som vil være kede af at få tisset på deres bil). For mig handler det mere om princippet i det. Det er ting jeg har købt og er glad for, og som jeg skal bruge. Og så synes jeg faktisk at det er lidt respektløst at andre bare er ligeglade og lader deres hund tisse på mine ting. Derudover kan jeg jo også se her i byen at mange er ligeglad med at hundene ødelægger de blomster som folk er glad for og har stående i deres forhave. Folk som bruger meget tid og energi i deres have. Det synes jeg da er brændærgeligt!

 

Jeg er ikke uenig i at hundelorte er et problem. Forskellen for mig er nok at man tydeligt kan se på dækket hvis det er klisteret til i lort. Det kan man ikke nødvendigvis hvis det er tisset op af. Dermed mener jeg ikke at det er mere i orden at folk ikke samler op efter sig! Og jeg kender da mange som har barnevognen stående i gangen når ikk baby sover ude i den, så for mig er det vist meget normalt at den kommer ind i huset.

 

Og så tænker jeg lidt: det er mig der har valgt at have hund. Ikke min nabo eller resten af byen. De må gerne få glæde af ham hvis de selv har lyst, og hvis de ikke har lyst jamen så skal de slippe for at mærke noget til ham. Det skal ikke "gå ud over" andre at jeg har valgt at have hund.

 

Jeg mener heller ikke at hunde skal have lov til at tisse på folks blomsterkrukker, for det ødelægger jo noget. Urin gør bare intet ved et dæk og bliver skyllet af når det regner.

 

Og til det sidste du skriver: Stort set alt hvad man selv har valgt at have, kommer andre til at skulle leve med. Det drejer sig om larmende motorcykler, stereoanlæg, brændeovne, store træer i baghaven, fuglefodring eller det rod nogle mennesker finder iorden at have til offentlig beskuelse og jeg kunne blive ved. Hvorfor skal hunde lige sorteres fra og være det eneste omverdenen ikke skal forholde sig til?. :vedikke: Det forstår jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville seriøst ingen trækninger få, hvis en hund lettede ben op af lillegøj ude foran:) so what? Det ville da ret hurtigt forsvinde igen:rolleyes:

På gåturen idag stillede rex sig op af brandhanen... Ohhh man er vel handhund:cool:

Om ikke tøsen lettede ben den modsatte vej:eek: shame on you! Mon han har læst med her:confused: (og misset petrines svar fra brandmanden om at det var helt okay at pisse på brandhaner:rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...