Hop til indhold

Åhh nej


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Det blev en str 59. Den kunne måske være et nummer mindre, men hun kan også ligge ned uden problemer, så vi beholder denne.

 

Jeg strammede elastikken i kraven, og den sad fint. Måske pga Lucas lange pels :vedikke:

 

Luca var lykkelig for at komme på gåtur her til aften, og er ikke generet af at have BOT på. Jeg lod hende beholde den lidt på da vi kom hjem. Hun var ligeglad, begyndte bare at gnave i sine kødben :blink:

 

Dygtig pige:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun sød i sin nye jakke:lun:

 

bella rynker også på næsen af canosan, så hun får luposan gelenkkraft pellets. De ligner sådan nogle kraftfoderpiller til andre dyr, og Bella synes de smager læks. Pulveret nægter hun! Hun får sin luposan og lakseolie med morgenmaden. Jeg køber et kg af gangen på zooplus.de :-)

 

Jeanette, har du prøvet at stramme elastikken rigtig meget? Dækkenet skal trækkes godt frem inden:-)

 

Jeg prøver gelenkkraft pellets, når Luposan pulveret er brugt. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er de stærkere en pulveret. - Pulveret kan med nød og næppe ryge ned, hvis der er olie på, plus lidt Platinum foder på toppen.... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får canosan og vital animin. Det bliver knust i min morter og mixet i maden. Enten opblødt tørfoder eller hjemmelavet, så kan hun ikke snyde sig ud af det:cool:

 

Jeg har hørt en masse godt om Canosan, så det har vi valgt at prøve. Og ellers har jeg luposan pulver stående. Det kan jeg få hende til at æde, blot mixet med fiskeolie:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den foran (gammel model, så der er kun en strop foran) eller den oppe i nakken? Jeg synes jeg har strammet den, men kan måske godt mere. Jeg er bare bange for at kvæle hende:engel::lol:

 

Hvis du trækker dækkenet godt frem, og så strammer den i nakken, skulle det virke:5up: Men mærk efter om det bliver for stramt.

 

Jeg prøver gelenkkraft pellets, når Luposan pulveret er brugt. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er de stærkere en pulveret. - Pulveret kan med nød og næppe ryge ned, hvis der er olie på, plus lidt Platinum foder på toppen.... :stupid:

 

Send mig din adresse, så sender jeg en prøve på de pellets til dig:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var alligevel pokkers...!!! Luca kunne gå sin morgentur, og endda med rimelig krudt i bagdelen, uden at halte da hun kom hjem. Det er næsten for godt til at være sandt! :klap: Er spændt på om det kan blive ved. Luca er ganske tilfreds med at få BOT dækkenet på, og beder ikke om at få det af... Kan godt se, hvis det er sådan en succes, må hun have et netdækken også. :-D

 

Hun er stadig stiv, og dyrlægen er ikke i tvivl om det er begynde gigt. Desværre har hendes mangeårig overvægt nu sat sine spor. Vi ser tiden an, og bliver det værre tager de billeder af hendes hofter mm. Vi forsætter med tilskud til led, og let motion. Slut med de vilde løbelege.

 

Tak for alle jeres råd, I er fantastiske :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med varmedunk og massage direkte på de ømme led / muskler ? det har jeg indimellem brugt hos mine gamle hunde når de ikke har villet pakkes ind i tæpper ol.

 

Det var alligevel pokkers...!!! Luca kunne gå sin morgentur, og endda med rimelig krudt i bagdelen, uden at halte da hun kom hjem. Det er næsten for godt til at være sandt! :klap: Er spændt på om det kan blive ved. Luca er ganske tilfreds med at få BOT dækkenet på, og beder ikke om at få det af... Kan godt se, hvis det er sådan en succes, må hun have et netdækken også. :-D

 

Hun er stadig stiv, og dyrlægen er ikke i tvivl om det er begynde gigt. Desværre har hendes mangeårig overvægt nu sat sine spor. Vi ser tiden an, og bliver det værre tager de billeder af hendes hofter mm. Vi forsætter med tilskud til led, og let motion. Slut med de vilde løbelege.

 

Tak for alle jeres råd, I er fantastiske :blink:

 

Ihh hvor dejligt!

 

Ang. det øverste, så har gigt godt af at blive varme/kule behandlet ligesom en akut skade. Men i og med det er kronisk, kan det jo selvfølgelig ikke afhjælpe på samme måde. Men det er altid godt at have som fingerregel at hun ikke må blive gennemkold, det går gerne direkte i leddene. Gætter på dyrlægen mener det er slidgigt der har "indhentet" hende grundet hendes tidligere historie med overvægt og sådan?

Der er en god ting ved slidgigt og det er, at de fleste ledtilskud har virkelig god virkning for mange ved denne type af gigt. Man har sågar set eksempler på at leddet faktisk er blevet bedre igen, hvor brusken altså har opbygget noget af sig selv igen - Selvom anden forskning viser at det egentlig ikke burde kunne lade sig gøre. Men man har jo lov at tro og håbe på de positive ting:mrgreen:.

 

Massage kan ikke kurere, men i og med at man tit spænder musklerne op omkring smerte område, kan det afhjælpe begyndende muskelsmerter i problemområderne. For forhåbentlig kan man på denne måde også fange forkert belastning i opløbet, så der i hvert fald ikke bliver tilføjet smerter til ledsmerterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh hvor dejligt!

 

Ang. det øverste, så har gigt godt af at blive varme/kule behandlet ligesom en akut skade. Men i og med det er kronisk, kan det jo selvfølgelig ikke afhjælpe på samme måde. Men det er altid godt at have som fingerregel at hun ikke må blive gennemkold, det går gerne direkte i leddene. Gætter på dyrlægen mener det er slidgigt der har "indhentet" hende grundet hendes tidligere historie med overvægt og sådan?

Der er en god ting ved slidgigt og det er, at de fleste ledtilskud har virkelig god virkning for mange ved denne type af gigt. Man har sågar set eksempler på at leddet faktisk er blevet bedre igen, hvor brusken altså har opbygget noget af sig selv igen - Selvom anden forskning viser at det egentlig ikke burde kunne lade sig gøre. Men man har jo lov at tro og håbe på de positive ting:mrgreen:.

 

Massage kan ikke kurere, men i og med at man tit spænder musklerne op omkring smerte område, kan det afhjælpe begyndende muskelsmerter i problemområderne. For forhåbentlig kan man på denne måde også fange forkert belastning i opløbet, så der i hvert fald ikke bliver tilføjet smerter til ledsmerterne.

 

Ud fra hvad dyrlægen kan se/mærke og mine iagttagelser, er det slidgigt (Desværre). Luca får alle de tilskud hun skal have, og hun får sit dækken på hver gang hun skal ud. - Desværre gør det det heller ikke bedre vi har trapper og trægulve. Hun går selv op på 1. salen når vi ikke er hjemme. Hun har rig mulighed for at finde et godt sted at sove nedenunder også, men sofaen er åbenbart ikke god nok nedenunder :roll:

Jeg har en tid hos Dr. dyr mellem jul og nytår, så må vi se om der er sket noget indtil da.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Update herfra.

 

Jeg har bla købt cortaflex til Luca. Efter 3 dage på cortaflex, kunne vi se en bedring! Nu efter 5 dage, halter Luca ikke, og har det betydeligt nemmere ved at komme i gang om morgen.

 

Jeg kan se glimtet i hendes øjne igen, og glæden ved at løbe rundt i haven efter naboen kat. Han har ellers haft eneret over haven de sidste par uger. - Det er slut nu:-D

 

Der er bestemt håb forude. Kan ikke vente med at se hvad der sker efter en måned på cortaflex.

 

Canine & Feline Cortaflex Solution 946ml limits arthritic pain & discomfort - Equine Supplements - Cat and Dog Cortaflex

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...