Hop til indhold

Åhh nej


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Luca er begyndt at halte kraftigt i dag, efter en tur i sneen. Vi så det lidt forleden dag, men knap så meget som i dag. Sidst troede jeg faktisk det var det var pga salt og sne. Men i dag kan jeg godt se det er slemt. Luca hyggede sig i 10-15 min med en anden hund, uden at det var vildt, men de løb og legede lidt. Ellers gik vi bare en alm tur.

 

Jeg tænker hun har overbelastet sine hofter/knæ/ben på trods af hun altid har kunnet give den gas. Kulden og den tunge sne har måske gjort en indvirkning.

 

Jeg har tidligere forsøgt at give Luca luposan, men hun nægter at spise det, men mindre det bliver skjult godt i leverpostej, som hun ikke kan tåle.... Kan I anbefale noget i pilleform evt?

Hvad kan vi ellers gøre end at give tilskud, begrænse løbelege og selvfølgelig lige få hende tjekket hos Dr. dyr.? Er der noget jeg ikke har tænkt på? :vedikke:

 

Jeg kan mærke jeg bliver bekymret for Luca, fordi hun aldrig før har vist tegn på noget i hofterne, men det her gør ondt.:cry: Nu ligger hun heldigvis og sover i sofaen med et uldtæppe på. Håber lidt varme kan hjælpe hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet Back on Track til hende? Det behøver ikke være et dækken, hvis hun ikke vil have det på, men de laver også tæpper, der har samme effekt. Eller man kan købe et hestedækken og bruge som tæppe (de er - eller var - billigere end tæppet)

 

Luna er begyndt at have dækken (bot) på, på gåturene nu. Jeg læste en artikel forleden dag ( https://www.dyrekassen.dk/DK.aspx?accb0da0bb1511df851a0800200c9a67=1&newsid=26 ), hvor de skriver at det er godt for gamle hunde, at have et dækken på, når det er koldt. Ikke fordi de nødvendigvis fryser (det plejer Luna ikke at gøre), men pga leddene og evt gigt.

 

Har du evt prøvet flexvital fra dyrlægen? Det kan fåes i flydende form. Så kunne I evt bløde det ene måltid op og mixe det i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at få hende tjekket igennem hos en kiropraktor?

 

Ja det er bestemt også en mulighed.

 

Dyrlægen ringer vi til i morgen. Jeg tænker lidt smertestillende kan hjælpe hende hende lige her og nu, og vi må i gang med noget stærkere til led og knogler. Back on track er vi gang med at tjekke op på også. Er så absolut ikke god til hun har ondt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Sad lige og kiggede på Back on track til hende. Luca har intet i mod dækken:-D Men hvilket et skal man købe? Netdækken eller et som kan bruges som regndækken også?

 

Som de andre siger, ville jeg nok også svinge forbi en dyrlæge, kiropraktor eller lignende. Hvis hun skal have det på, på tur, så ville jeg vælge ude/vinterdækkenet. Der er netdækkenet ikke nok (det bruger vi når vi er herhjemme)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har Back on Track ude dækken og netdækken. Sille beder somme tider selv om at få netdækkenet på når vi er herinde. Så puffer hun til det eller rager det ned og vil gerne have det på.

Har du prøvet Canosan? Det fåes i sådan nogle store grønne spisevenlige nogle. Molly er vild med dem og Sille har vænnet sig til dem. Ellers vil vores også gerne have Mobility for dogs. Det er sådan nogle pellets. Det fåes Canosan også i nu, men det har vi ikke prøvet endnu.

God bedring med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har Back on Track ude dækken og netdækken. Sille beder somme tider selv om at få netdækkenet på når vi er herinde. Så puffer hun til det eller rager det ned og vil gerne have det på.

Har du prøvet Canosan? Det fåes i sådan nogle store grønne spisevenlige nogle. Molly er vild med dem og Sille har vænnet sig til dem. Ellers vil vores også gerne have Mobility for dogs. Det er sådan nogle pellets. Det fåes Canosan også i nu, men det har vi ikke prøvet endnu.

God bedring med hende.

 

Luna spiser ikke canosan frivilligt:-D De bliver knust i morteren (sammen med 2 piller vital animin) og smidt i maden (hun får pt hjemmelavet til aften, og ellers vil jeg opbløde en del af hendes tørfoder i vand og mixe tilskuddene i der)

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna spiser ikke canosan frivilligt:-D De bliver knust i morteren (sammen med 2 piller vital animin) og smidt i maden (hun får pt hjemmelavet til aften, og ellers vil jeg opbløde en del af hendes tørfoder i vand og mixe tilskuddene i der)

 

Luna har det vist for godt. LOL, mine flår dem ud af mine hænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Back on track dækken bestiller jeg i morgen. Luca er ikke i humør til at blive målt lige nu...!

 

Jeg kigger nærmere på de tilskud i nævner. Det må være muligt at finde noget velsmagende ;-)

 

Tak for hurtig svar. I er guld værd!!

 

Luna har haft sit ude/vinterdækken på i snestorm i dag. Det er ikke 100% regntæt, men det holdte tørt inderst inde. Og vi gik i 2 timer, i konstant sne

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen som kender et fysisk sted man kan købe BOT dækken omkring Roskilde (KBH)? Luca måler 60 cm, men er jo lidt bred :roll: Er virkelig i tvivl om størrelsen.

 

Luca gik fint da jeg kom hjem i dag, men efter en 10 min tissetur i haven, haltede hun igen og frøs. Det går det heller ikke bedre at det har væltet ned med sne hele dagen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen som kender et fysisk sted man kan købe BOT dækken omkring Roskilde (KBH)? Luca måler 60 cm, men er jo lidt bred :roll: Er virkelig i tvivl om størrelsen.

 

Luca gik fint da jeg kom hjem i dag, men efter en 10 min tissetur i haven, haltede hun igen og frøs. Det går det heller ikke bedre at det har væltet ned med sne hele dagen!

 

Hedvig, der bor oppe ved Helsingør. Men hvis du kan komme herned en dag (Jeg ved desværre ikke lige, hvornår jeg får råd til at tage til Roskilde), så er I velkomne til at prøve Luna's. Hun har 2 størrelser, jeg er ret sikker på at hun ikke kan passe det mindste, men det største måske. Og dog:hmm:

 

Men ellers så ring til Kirsten fra WEBSHOP HestensHelse - alt i Back on Track og Trust Tetris dækkener, hun er rigtig sød at snakke i telefon med. Og hun kan helt sikkert guide dig, især når du også har målene:-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Jeanette, Jeg prøver at ringe til Kirsten i morgen. Hvis alt andet glipper (og sneen forsvinder bare lidt fra Roskilde) kigger vi forbi;-)

 

Det er tydeligt det er en overbelastning. Når først hun er i gang, går det bedre. Men hun vil helst være i ro. Det at rejse sig, gør ondt.

 

Hun gik næsten uden problemer da jeg kom hjem i dag, men en kort havetur var nok til hun begyndte at halte igen. Hun var også svær at holde i ro, hun bliver så glad for at komme ud og tror vi skal lege. Plus vi har fået meget sne, og der skal kæmpes lidt for at gå.

 

Vi har fået en tid hos dr dyr, så må vi se hvad de siger. Jeg hælder dog selv mere og mere til gigt af en slags. Hun er stiv i hele kroppen. Kulden har bestemt gjort det værre.

 

Hvor gamle var jeres hunde da de blev plaget af gigt? Luca er lige blevet 8, men har selvfølgelig haft en kæmpe overvægt i mange år, indtil hun kom her. Det har sikkert også en indvirkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Jeanette, Jeg prøver at ringe til Kirsten i morgen. Hvis alt andet glipper (og sneen forsvinder bare lidt fra Roskilde) kigger vi forbi;-)

 

Det er tydeligt det er en overbelastning. Når først hun er i gang, går det bedre. Men hun vil helst være i ro. Det at rejse sig, gør ondt.

 

Hun gik næsten uden problemer da jeg kom hjem i dag, men en kort havetur var nok til hun begyndte at halte igen. Hun var også svær at holde i ro, hun bliver så glad for at komme ud og tror vi skal lege. Plus vi har fået meget sne, og der skal kæmpes lidt for at gå.

 

Vi har fået en tid hos dr dyr, så må vi se hvad de siger. Jeg hælder dog selv mere og mere til gigt af en slags. Hun er stiv i hele kroppen. Kulden har bestemt gjort det værre.

 

Hvor gamle var jeres hunde da de blev plaget af gigt? Luca er lige blevet 8, men har selvfølgelig haft en kæmpe overvægt i mange år, indtil hun kom her. Det har sikkert også en indvirkning.

 

det har svinget rigtig meget, det jeg har oplevet - det der gigt kan jo være noget uforudsigeligt skidt! Men hørt om alt fra 5 - 13 år (og endda også yngre).

Men god bedring til hende, håber dyrlægen finder en god løsning til jer, og at forhåbentligt ikke er for slemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo den ser fin ud:-D Hvad størrelse blev det?

 

Hvordan har du fået den til at sidde så langt oppe i nakken? Det vil Luna's nemlig ikke:genert:

 

Det blev en str 59. Den kunne måske være et nummer mindre, men hun kan også ligge ned uden problemer, så vi beholder denne.

 

Jeg strammede elastikken i kraven, og den sad fint. Måske pga Lucas lange pels :vedikke:

 

Luca var lykkelig for at komme på gåtur her til aften, og er ikke generet af at have BOT på. Jeg lod hende beholde den lidt på da vi kom hjem. Hun var ligeglad, begyndte bare at gnave i sine kødben :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun sød i sin nye jakke:lun:

 

bella rynker også på næsen af canosan, så hun får luposan gelenkkraft pellets. De ligner sådan nogle kraftfoderpiller til andre dyr, og Bella synes de smager læks. Pulveret nægter hun! Hun får sin luposan og lakseolie med morgenmaden. Jeg køber et kg af gangen på zooplus.de :-)

 

Jeanette, har du prøvet at stramme elastikken rigtig meget? Dækkenet skal trækkes godt frem inden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...