Hop til indhold

Skider ikke i haven mere.


Annette
 Share

Recommended Posts

Der er kommet nye tider for Messi. Da vi fik ham i Juli gik min mand arbejdsløs og der har været god tid til hunden. Jeg arbejder hjemme som dagplejer så han er ikke så meget alene. Men.....

 

Nu har min mand fået arbejde dvs. han starter på mandag.Min mand plejer at gå et par små hyggeture med Messi i løbet af dagen. Og begge gange plejer han at skide. Så langt så godt. Men det kan jeg jo ikke gøre når jeg skal til at være alene med ham. Jeg kan lukke ham ud i haven, hvor han også tisser pænt på kommando. Men skider i haven....det gør han altså ikke.

 

Lige for et øjeblik gik min mand med ham fordi Messi gik rundt og "brokkede" sig. Jeg har været i haven og lege med ham i en time. Efterfølgende været ude igen sammen med ham i snor på en sti langs vores grund (må ikke forlade matriklen når børnene er her), men altså puuuh.

 

Er der noget jeg kan gøre for at han igen bliver villig til at skide i haven? Har rystet et par lorte ud af posen (når vi har samlet op) og placeret dem i haven. Bare for at gøre ham opmærksom på at det er OK.

 

Vi har lært ham at tisse på kommando men ikke skide på kommando. Er det ikke usundt for ham at holde sig til jeg har fri kl. 16.15-16.30?

Link til indlæg
Del på andre sites

Principielt skider hunde 1-2 gange om dagen, så han burde kunne holde sig (omend der jo er en vis risiko for en pølle på gulvet). Men hvorfor lufter i ham ikke bare morgen og aften? Det behøver jo ikke være flere timer om morgenen, bare 15-20 minutter, hvor han lige får tisset, skidt og læst avis.

 

Bella foretrak som yngre at skide i haven, men nu er hun vendt til at hun kun gør det når det er nødvendigt. Og det er jo rart nok:-) Vi brugte metoden med at lægge pøllerne strategisk i haven, for at signalere i hvilken ende af haven vi gerne ville have at hun ordnede de ting, og det fungerede glimrende.

 

Men altså, i første omgang ville jeg nok vælge at gå en tur med ham:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Primært skider mine på deres gå tur formiddag/eftermiddag - men skal de - så laver de det i haven. Så jeg er sikker på Messi nok skal finde ud af det, hvis han skal af med lortet.

 

Min dalmatiner sked kun i haven - aldrig når vi gik med ham og han kom også ud på et par gode ture i løbet af dagen - så hundens personlighed tror jeg også spiller ind, samt de vaner de nu engang har fået tillagt

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så tager jeg det mere roligt. Var bare "bange" for at han fik ondt i maven. Morgenturen varer som regel 25-30 min.

Der bliver hurtigt skidt (2 gange i morges faktisk) og resten af tiden læser vi avis.

 

 

Nåhhhh, så han skal bare holde sig mellem morgen og aftenturen? Dét skulle ikke blive et problem! Og hvis han har mulighed for at gå i haven hvis han virkelig skal, så tror jeg ikke du skal bekymre dig:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste hunde er da så renlige ( heldigvis ) at de ikke besørger hvor de bor , og , ja han kan sagtens holde sig . Har du mulighed for at gå med både børn & hund ? så havde han jo mulighed for at prutte her .

 

 

ps : hvis jeg havde have ville jeg alligevel lufte dem så ofte at deres " besørgelser " skete udenfor haven , for jeg synes ikke det er nogen god ide at lade sin hund besørge i haven !

Redigeret af anne-lise hansen
mangler
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...