Hop til indhold

God sele?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at det her ikke er en Y-sele, men denne er vi rigtig glad for, og så er den supernem at smide ind i vaskemaskinen når den trænger. Ninja er også smal, og jeg synes den sidder godt på hende.

 

Trixie Premium fleece-sele:

 

[ATTACH=CONFIG]101325[/ATTACH]

 

(Kan bl.a. købes på alttilhundogkat.dk)

 

Det er præcis den barney har prøvet. Men desværre så sidder den bare af h*lvede til på ham. Den skøjter bare rundt, og har ikke ordentlig pasform til ham. Tror igen det er fordi han er så høj og smal bygget. Men tak for forslaget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Måske du skulle kigge lidt på hunters seler? Vi var selv på jagt meget længe og endte med denne. Hunter Trekking Sele - Hunter hundeartikler

Den kan indstilles mange steder, dog er ringen tilbage på kroppen. For os har det ingen betydning da Luca ikke trækker ;-)

 

Det er præcis sådan en model jeg er på udkig efter. Vil bare gerne have den i et lidt mere lækkert materiale :genert:

Den minder også om den model jeg har i forvejen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har den nye K9 sele - den er bare super god og "pladen" er overhovedet ikke i vejen men er lavet af stof som bliver blødt når selen er gået til. Den støtter mine beagler rigtig godt og de kan trække godt til, hvis det stikker dem.

K9 selen kan købes i det fleste større dyrhandler Petworld har dem, så her er muligheden jo for at prøve den på før man køber.

 

Tak, det vidste jeg slet ikke. Det var værd at overveje, selvom jeg helst vil have Y sele. Men kunne måske smutte ind og prøve den på ham og så se hvordan den sidder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad man så bare lige skal være opmærksom på, er at disse seler suger vand som ind i h****, hvis man har en hund, der kan finde på at springe i vandet. Og så bliver de tunge, giver sig og er helt uformelige. Jeg har en herhjemme, som jeg ikke bruger af samme årsag.

Jeg er selv rigtig glad for Hurtta og ellers har jeg fået syet en efter mål og med navn på. Det kostede ca. 400kr.

 

Hvor har du fået syet henne? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad man så bare lige skal være opmærksom på, er at disse seler suger vand som ind i h****, hvis man har en hund, der kan finde på at springe i vandet. Og så bliver de tunge, giver sig og er helt uformelige. Jeg har en herhjemme, som jeg ikke bruger af samme årsag.

Jeg er selv rigtig glad for Hurtta og ellers har jeg fået syet en efter mål og med navn på. Det kostede ca. 400kr.

 

Det har jeg slet ikke tænkt over, men det har du da ret i! Vi har aldrig sele på Ninja når der er chancer for at hun går i vandet, så har aldrig skænket det en tanke.

 

Det er præcis den barney har prøvet. Men desværre så sidder den bare af h*lvede til på ham. Den skøjter bare rundt, og har ikke ordentlig pasform til ham. Tror igen det er fordi han er så høj og smal bygget. Men tak for forslaget :-)

 

Okay, ja - det er bestemt ikke alle seler der sidder lige godt på alle hunde :)

 

Men højden burde vel ikke have noget at sige mht. selevalg, medmindre du mener at han er høj ved brystkassen, eller ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg slet ikke tænkt over, men det har du da ret i! Vi har aldrig sele på Ninja når der er chancer for at hun går i vandet, så har aldrig skænket det en tanke.

 

 

 

Okay, ja - det er bestemt ikke alle seler der sidder lige godt på alle hunde :)

 

Men højden burde vel ikke have noget at sige mht. selevalg, medmindre du mener at han er høj ved brystkassen, eller ?

 

Hehe nej det har du nok egentlig ret i :P det var bare for at give et billede af en type hund :D altså hvis man tænker en "klassisk" retriever så er barney lidt højere og meget smal af en retriever at være. Så det var egentlig mest sådan ment :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg slet ikke tænkt over, men det har du da ret i! Vi har aldrig sele på Ninja når der er chancer for at hun går i vandet, så har aldrig skænket det en tanke.

 

 

 

 

Det har jeg normalt ikke, men det hænder at mine pludselig ligger og padler rundt i en sø - eller i sejlrenden i limfjorden :oops: Det eneste tidspunkt jeg ikke har fuld kontrol over Spot er ved vand - han er dybt neurotisk omkring det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Vores lokale jagtbutik har Niggeloh seler og vores dyrlæge sælger Wolfsong .... så sådanne seler kan godt findes fysisk, hvis man ved hvor man skal lede ;-) Wolfsong selerne er fine, men jeg synes de er meget smalle i det hul hunden skal have over hovedet :vedikke: Jeg har ikke prøvet Niggeloh selerne, men brugeren med brugeren med Bamse, Kaia og Yoda (hendes navn er pludselig forsvundet fra min hjene!!!!) har en til Kaia. Du kan finde masser af billeder, hvor Kaia har den på. Den ser ud til at sidde rigtigt fint.

 

Det er miiiig :mrgreen:

 

----------------------------------------------

 

Bruger jo Niggeloh til både Kaia og Yoda og samme sele kan faktisk passe dem begge fordi Yoda er så spinkel og Kaia er så bred.

Den er ganske udmærket til gåture også, selvom det er en spor-sele, fordi pasformen er formidabel og trykket ligger godt.

 

Mine kræ går jo netop heller ikke pænt ved siden af mig på gåture, men føjter lidt frem og tilbage alt efter duftene - Derfor seler, ellers var et bredt halsbånd en langt bedre løsning.

Jeg foretrækker faktisk de går foran, for at gå med 3 hunde ved siden har jeg ganske enkelt ikke motorik til :genert:

De fleste seler har vist også ringen næsten lige så langt tilbage, som på Niggelohs - Så tænker det ikke har nogen reel betydning.

 

Men det er især som sporsele den er skide god, fordi den giver hunden mulighed for at søge ned og søge dybt, med et OK træk, uden at blive generet af selen og få trykket forkerte steder.

Materiale og kvalitetsmæssigt er den nok noget af det lækreste jeg har haft mellem hænderne og den "suger" ikke vand, skidt og snavs til dig.

 

Den eneste ulempe er, at den er lavet til, at hunden primært skal gå foran og fremad.

Så den kan godt glide en lille smule til siden, hvis hunden trækker meget til den ene side og man ikke følger med.

Og så er den ret pebret ifht. meget andet på markedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer der lige en opdatering. Jeg fandt et sted hvor jeg kunne prøve niggeloh selen, selvom det var lidt en køretur herfra. Så nu er jeg ejer af sådan en lækker sele. Den sidder super godt på ham, og er lige som jeg gerne vil have den :-) den er ikke i vejen for forbenene og den er stor nok til at han kan vokse den sidste smule i den, samt have dækken på under, men samtidig ikke så stor at den ikke passer ham nu, så det er bare helt perfekt :-)

Nu skal den bare "slides" lidt til, den er en smule stiv nu. Men tror nu hurtigt den bliver helt perfekt :-)

 

Tak for alle jeres råd og vejledninger :-) håber jeg bliver glad for min nye (meget dyre!) sele og kan have den i mange mange år :-) det var en god fødselsdagsgave :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer der lige en opdatering. Jeg fandt et sted hvor jeg kunne prøve niggeloh selen, selvom det var lidt en køretur herfra. Så nu er jeg ejer af sådan en lækker sele. Den sidder super godt på ham, og er lige som jeg gerne vil have den :-) den er ikke i vejen for forbenene og den er stor nok til at han kan vokse den sidste smule i den, samt have dækken på under, men samtidig ikke så stor at den ikke passer ham nu, så det er bare helt perfekt :-)

Nu skal den bare "slides" lidt til, den er en smule stiv nu. Men tror nu hurtigt den bliver helt perfekt :-)

 

Tak for alle jeres råd og vejledninger :-) håber jeg bliver glad for min nye (meget dyre!) sele og kan have den i mange mange år :-) det var en god fødselsdagsgave :-)

 

dejligt du fandt een... ja de er dyre de kræ ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Så kommer der lige en opdatering. Jeg fandt et sted hvor jeg kunne prøve niggeloh selen, selvom det var lidt en køretur herfra. Så nu er jeg ejer af sådan en lækker sele. Den sidder super godt på ham, og er lige som jeg gerne vil have den :-) den er ikke i vejen for forbenene og den er stor nok til at han kan vokse den sidste smule i den, samt have dækken på under, men samtidig ikke så stor at den ikke passer ham nu, så det er bare helt perfekt :-)

Nu skal den bare "slides" lidt til, den er en smule stiv nu. Men tror nu hurtigt den bliver helt perfekt :-)

 

Tak for alle jeres råd og vejledninger :-) håber jeg bliver glad for min nye (meget dyre!) sele og kan have den i mange mange år :-) det var en god fødselsdagsgave :-)

 

Wee... Godt du fandt noget der passede.

 

Jeg er sikker på, at i bliver glade for den - Har i hvertfald været super tilfreds med min :5up:

Og den holder i evigheder, man kan stort set ikke se min har været brugt ud over lidt hår der sidder på den.

 

Hvad farve fik du den i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeanette. De er meget svære at skaffe i dk :-/ jeg måtte køre en time efter min, fordi jeg var heldig at finde et sted hvor han kunne prøve. Men prøv at Google niggeloh follow sele så kommer der et sted frem hvor de sælger dem. De har dem vist kun i orange lige nu men kan måske bestille hjem i andre farver.

Barney har fået den i large og den passer perfekt, men de forreste remme som går op er en smule store til barney fordi han er så smal. Men fordi selen er som den er, så giver den bare god friplads til skuldrene når han går, og strammer det helt rigtige sted når han trækker. Jeg er vild med modellen og synes den giver ham en dejlig frihed :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeanette. De er meget svære at skaffe i dk :-/ jeg måtte køre en time efter min, fordi jeg var heldig at finde et sted hvor han kunne prøve. Men prøv at Google niggeloh follow sele så kommer der et sted frem hvor de sælger dem. De har dem vist kun i orange lige nu men kan måske bestille hjem i andre farver.

Barney har fået den i large og den passer perfekt, men de forreste remme som går op er en smule store til barney fordi han er så smal. Men fordi selen er som den er, så giver den bare god friplads til skuldrene når han går, og strammer det helt rigtige sted når han trækker. Jeg er vild med modellen og synes den giver ham en dejlig frihed :-)

 

Æv.. Jeg må lige prøve at google.

 

Kan du lokkes til at få taget et billede af Barney med selen på? Orange ville nok ikke være det værste til Luna:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I komme med et link, så man kan finde ud af, hvor de bliver forhandlet? Jeg har nemlig ikke kunne finde en sele til Luna.

 

Som jeg nævnte tidligere, så forhandler de dem hos min lokale jagtbix - som er en del af en Danmarks Frie Jagtforretninger Topjagt - Danmarks frie jagtforretninger

 

De har 7 butikker, to af dem ligger på Sjælland, i henholdsvis Hedehusene og Bagsværd. Har ingen ide om hvor tæt det er på dig :vedikke:

 

edit. aner altså heller ikke om de fører samme sortiment... så ved ikke om de også har hundeudstyr i de andre butikker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...