Hop til indhold

dyr dræbt - hvad gør man her.


NickiA
 Share

Recommended Posts

Det er jo ligegyldigt om han benægter herfra og til herodes. Hvis hundene er i fælderne, så er det vel hans hunde, og så har de vel været på besøg ved jer. Så er det bare at åbne fryseren, og vise hvad de har ædt, og kræve erstatning for dét, og sådan en avlskanin, den kan satme være dyr, hvis du forstår. ;)

 

Ja jeg forstår, har allerede snakket pris med hende for hvert dræbt avlsdyr.

 

Og igen sidste dræbte avlsdyr er fra mig... det har han simpelthen ikke råd til at betale. :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle netop nævne at pas på med at fang dyrene og skyd dem. Det hedder sig at man må skyde hunden hvis advaret korrekt, og dyrene er til farer. Og sidder de i en fælde er de jo ikke til farer for nogle.

 

Personligt mener jeg at der er en KÆMPE forskel på at man har en jæger på sin grund som skyder en løs hund, hvor ejeren er advaret, og man ved hunden vil til at slå ens kaniner ihjel.. Og på at man indfanger en hund, og sender den til en jæger som kan skyde den.. DET holder IKKE i min verden, det svarer til man indfanger hunden og har ret til at tage til dyrlægen og aflive den?

 

Nej, hvis den indfanges så send den på internat!!

 

Derudover ville jeg vælge en mindre kattelem? Jeg havde en DSgårdhund, og det var en bette skid på 6 kg, og han kunne ikke komme igennem vores kattelem.. Han kunne lige få hovedet ud og stå og bjæffe, men hand brystkasse var for stor, så det burde være muligt at få en kattelem der var mindre, eller f.eks. vælge at have et vindue åbent højt oppe, så hundene ikke kan komme ind af dem i stedet for...

 

(Lige for at gøre det klart, synes jeg det er dybt forkasteligt de ikke tager ansvar, men det som får mig helt ud af den er at man vil indfange hundene og sende dem til en jæger, det er i mine øjne endnu mere forkert, og direkte at straffe hundene, langt mere end at lade en jæger komme ud og skyde dem imens de uvidende lusker rundt, uden at være udsat for stress osv.... indfangning osv vil gøre dem stressede og de ville være skræmte formodentlig.. Ikke okay i min verden!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Personligt er jeg iskold, hvis det kommer til valget mellem mine dyrs og naboens dyrs liv.

Hvis det gentagne gange var sket, at naboens dyr havde taget livet af mine dyr og jeg på behørig vis havde advaret naboen, så havde jeg ærlig talt også skudt dem (altså naboens dyr :blink:).

Hellere det, end at de tog livet af flere af mine dyr.

 

Omend jeg godt kan se ideen i, at fange dem og indlevere dem på internat, eller kræve erstatning - Det må trods alt være svært for naboen, at snakke sig ud af hvordan dælen deres hunde var endt i fælderne.

Det er nok et spørgsmål om hvad i selv tror i når længst med.

 

Måske en erstatningssag med beviser i form af indfange hunde/video dokumentation kunne få naboerne til at fatte, at det rent faktisk er deres kræ der render rundt og slår andres dyr ihjel.

Og at det er deres ansvar at det ikke sker nogensinde igen.

 

Så det er nok ikke et dumt første skridt.

Skulle det så ikke virker, så ville jeg uden tvivl advare hvor det var nødvendigt (lokalaviser og direkte til naboen) og så skyde hundene hvis de kom ind på grunden igen.

Ja - det er synd og hundene er "uskyldige" men det dur bare heller ikke de løber rundt og slår andre dyr ihjel.

Link til indlæg
Del på andre sites

En hundeejer der lader sine hunde strejfe rundt på den måde er tydeligvis ret ligeglad med deres velfærd, så en trussel om at skyde dem gør nok ikke det helt store indtryk. Jeg ville indfange dem og indlevere dem på et internat i håbet om at de kunne få nogle mere ansvarlige ejere. Og så håbe på at fjolset ikke anskaffer sig flere hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror jeg ville gøre det at jeg optog hundene - fangede dem når de var på min grund og så afleverrede dem til det nærmeste dyreinternat - for når naboen ikke gider passe på sine hunde og holde dem hjemme hos sig selv må det være bedre for hundene at komme til et hjem hvor man gider passe på dem - hvilket naboen jo helt klart ikke gør !

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt er jeg iskold, hvis det kommer til valget mellem mine dyrs og naboens dyrs liv.

Hvis det gentagne gange var sket, at naboens dyr havde taget livet af mine dyr og jeg på behørig vis havde advaret naboen, så havde jeg ærlig talt også skudt dem (altså naboens dyr :blink:).

Hellere det, end at de tog livet af flere af mine dyr.

 

Omend jeg godt kan se ideen i, at fange dem og indlevere dem på internat, eller kræve erstatning - Det må trods alt være svært for naboen, at snakke sig ud af hvordan dælen deres hunde var endt i fælderne.

Det er nok et spørgsmål om hvad i selv tror i når længst med.

 

Måske en erstatningssag med beviser i form af indfange hunde/video dokumentation kunne få naboerne til at fatte, at det rent faktisk er deres kræ der render rundt og slår andres dyr ihjel.

Og at det er deres ansvar at det ikke sker nogensinde igen.

 

Så det er nok ikke et dumt første skridt.

Skulle det så ikke virker, så ville jeg uden tvivl advare hvor det var nødvendigt (lokalaviser og direkte til naboen) og så skyde hundene hvis de kom ind på grunden igen.

Ja - det er synd og hundene er "uskyldige" men det dur bare heller ikke de løber rundt og slår andre dyr ihjel.

 

Jeg er helt enig! Det som i denne sag gør mig lidt vigende i forhold til at skyde hunden er at hunden skal indfanges først, da der ikke findes en jæger på stedet. Det vil sige hunden bliver indfanget, skal sidde i et lille bur og vente på at dø. DET synes jeg er synd! At de vælger at ville skyde hundene kan jeg intet forkert se i, men så må de få en jæger ud og sidde vagt, hvis de ikke selv har jagttegn.

 

Desuden vil jeg mene man skal være super påpasselig men hensyn til hvordan hunden indfanges, og man skal blandt andet kunne bevise hvor den er indfanget, ellers kan man jo i princippet liste rundt og fange hele nabolagets hunde, og få dem aflivet, og sige de rendte rundt på ens grund...

 

I mine øjne dybt forkert at indfange den for at skyde den, jeg ville til enhver tid mene at har man muligheden for at indfange den, så aflevere man den på internat. Jeg ved godt at hele balder sagen viser hvor ligeglade folk er med det, men så må man jo få den jæger ud og skyde hundene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at din veninde skal indfange hundene og aflevere dem til politiet og gentage det indtil de fatter pointen (det er ikke helt billigt i længden). Og hvis hun er så bekymret for sine dyr, synes jeg hun skulle sikre den stald bedre, for hvis en hund af dsg str. kan komme ind, kan ræven ihvertfald også og den vil være endnu mere "effektiv".

Link til indlæg
Del på andre sites

Nicole jeg er ret sikker på at Lisette i sin tid fik 4000 for hendes avls kanin. - jeg kan ikke huske sagen præcist om den fantisk endte i byretten.

så 6 dyr x 4000 - fang hunden og kræv erstatning I det beløbs omfang!

 

Det ikke kun tabet af kaninen, men de afkom man kunne have tjent også - men prøv at hør Lisette.

Kamera op i stalden så I har synlig bevis på det er hans hunde.

 

Og for fremtidig sikring er papegøjetråd på burene, og hængelås nok ikke en skidt investering.

 

Den med internater giver jeg ikke en rygende fis for - og jeg synes det er grotesk at politiet er så pisse ligeglade - en sakm jeg ikke længere har nummeret direkte til hende fra TV som tager sig af sådanne sager!

Men prøv at kontakte medierne, måske vi kan få lidt belysning på manglende politiindsats - specielt hvis man kan koble den sammen med den så omstridte nye hundelov der nu endelig skulle sørge for færrer ulykker!!

 

Kæft jeg bliver SÅ arrig!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

I "Lov om mark og vejfred" hedder det:"

 

Kapitel IV

Ufredsbøder, uvane husdyr m.v.

§ 13.

Når husdyr, som uden hjemmel færdes løse på fremmed grund, forgæves er søgt optaget, kan besidderen straffes med bøde for ufred.

§ 14.

Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den,der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.

Stk. 2.

Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

Stk. 3.

Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil i øvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.

 

 

Nu er det i den grad kancellisprog, men som jeg læser det må man altså ikke indfange og derefter bevidst nedskyde en andens hund. Den må skydes af en jæger, hvis den tages på fersk gerning.

 

Jeg kan i øvrigt ikke se hvorfor hundetegn skulle fjernes inden en aflevering på internat. Hundens ejer kommer til at betale uanset om den har hundetegn eller ej, til gengæld overtræder din veninde loven hvis hun er vidende om hvem der ejer hunden, og ikke giver besked indenfor 24 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan hun ikke låne et par store rottweilere eller andet i samme kaliber, som kan stå i stalden og vente på de hunde? :slem: Jeg tænker, hvis de får en ordentlig røvfuld, så kan det være at de ikke synes at det er så super interessant at bryde ind en anden gang :mrgreen:

 

Nå, det er nok ikke verdens bedste plan, men hold da op hvor ville jeg blive frustreret hvis det var mine dyr og jeg med jævne mellemrum kom ud til en massakre af den slags :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...