Hop til indhold

De siger min hund er unormal!


Annette
 Share

Recommended Posts

Ja, noget må der da være galt med den, siden den ikke har gnavet i møbler, tæpper, beklædning osv. Noget må være galt fordi den ikke har ødelagt tøj, ædt vores hænder, ben osv. Noget må være galt fordi den er mild og omgængelig, legesyg uden at "køre op", stopper legen når vi siger stop. Og tisse på kommando.....det er sgu da ikke normalt for en hund. Min hund er ikke normal.

 

Det er bare nogle af de reaktioner jeg møder hos familie/bekendte/venner/andre hundefolk jeg møder. For hvalpe gør da alle de ting. Det kan da ikke passe at vores ikke laver "ballade". Men det har han altså ikke gjort. Han er bare (indtil videre) en rigtig nem hund. Og så er han vores første. Så glade er vi jo.

 

Men hvor bliver jeg altså øvlig når jeg møder de reaktioner. Vi syntes selv vi har gjort et stykke arbejde for at vi alle kan være i familien. Mor, far, datter og hund.

 

Har nogle af I andre mødt sådanne reaktioner, hvis I altså har haft en hund der ikke har gjort nogle af alle de "obligatoriske" hvalpeting?

 

Min hvalp/unghund bliver snart 8 mdr. og vi :hjerte: ham bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja, noget må der da være galt med den, siden den ikke har gnavet i møbler, tæpper, beklædning osv. Noget må være galt fordi den ikke har ødelagt tøj, ædt vores hænder, ben osv. Noget må være galt fordi den er mild og omgængelig, legesyg uden at "køre op", stopper legen når vi siger stop. Og tisse på kommando.....det er sgu da ikke normalt for en hund. Min hund er ikke normal.

 

Det er bare nogle af de reaktioner jeg møder hos familie/bekendte/venner/andre hundefolk jeg møder. For hvalpe gør da alle de ting. Det kan da ikke passe at vores ikke laver "ballade". Men det har han altså ikke gjort. Han er bare (indtil videre) en rigtig nem hund. Og så er han vores første. Så glade er vi jo.

 

Men hvor bliver jeg altså øvlig når jeg møder de reaktioner. Vi syntes selv vi har gjort et stykke arbejde for at vi alle kan være i familien. Mor, far, datter og hund.

 

Har nogle af I andre mødt sådanne reaktioner, hvis I altså har haft en hund der ikke har gjort nogle af alle de "obligatoriske" hvalpeting?

 

Min hvalp/unghund bliver snart 8 mdr. og vi :hjerte: ham bare.

 

 

Ja da - Jeg ejer også en hund der ikke har gnavet i noget, været kanon nem - så det er du såmænd ikke ene om:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke de har ment det kærligt? :-D

 

For det ville da være sådan noget jeg ville sige og have absolut den bedste mening bag :genert: For sådan er hvalpe jo flest :-)

 

Jeg har aldrig mødt sådanne reaktioner - min min hvalp har nu også været alt for normalt :mrgreen: Kunne ikke nusse med ham, uden at blive til nålepude for hans tænder, før han var 7-8måneder gammel (troede det var mig, men snakkede med opdrætter1½ år senere, hun havde en halvsøster til ham - aldrig havde hun haft en, der var så svær at vænne af med at bide - 7mdr. gammel og gnavede stadig lidt i folk :lol: ), bed i ting og sager til han var 6mdr. gammel osv. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årk bare rolig han er helt normal :lun: Der findes masser af hvalpe som ikke gør den slags, der findes også masser af hvalpe som gør, og det er også helt normalt.

 

Dog skal du huske at det ER sundt for dem at blive udfordret og min erfaring er at de hunde som oftest har "poterne lidt fremme", er dem som bliver fantastiske træningspartnere! De er lidt mere fantasifulde, og "selvstændige", og dermed fantastiske at arbejde med, hvis det selvfølgelig er det man vil have!

 

Men ja, vær ganske rolig, din hund er helt normal, jeg tror også du bare tager det for nært når de siger sådan, og at det er ment i en god mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Misundelse....hm, måske. Men jeg bliver bare ærgerlig alligevel, for det er som om man ikke må nyde at have en hvalp der IKKE driver en til "vanvid".

Herhjemme er der tilladelse indtil forbud for Messi. Han reagerer supergodt på NEJ hvilket vi har ofret rigtig meget tid på.

Og jeg har faktisk mødt et par stykker der ikke ville tro på at han kunne være så nem. Ja, alle deres hunde har de første mdr. af deres levetid splittet

masser af ting ad. Så der er det måske misundelse. Har også mødt nogle der ikke vil have hvalpe men anskaffer sig voksne hunde. De gider ikke alt det

der hvalpenoget.

 

Meeeen, Messi kan skam godt give den gas. I dag var vi ved skov/strand og der mødte han hans første stk. råvildt. Han blev øjeblikkelig døv. Men jeg har

ham altid i 10 m line. Og godt for det, for ellers havde han sat efter vildtet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...