Hop til indhold

Korrekt foderstand


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

 

Nåhh ja, og så til det tråden egentlig handlerom - Duffy.

Jeg synes også hun ser pæn ud på de nyeste billeder. Prøv at holde den der ller i hvert fald under de 6,7 - 6,8 kg. Sådanne få hundrede gram har jo stor betydning for sådan en bette hund.:-)

 

jep! Her i huset ligger Karla og svinger mellem 8,9 og 9,5 - alt over 9 gør at hun ser propfed ud! selvom det drejer kun sig om 4-500 g forskel!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at arbejde for mad eller ikke....

 

Det behøver jo ikke være enten eller, hos os er det både og!

 

Ludwig får mad i sin skål to gange om dagen, han får bare kun omkring halvdelen af dagens ration. Og resten får han som fodersøg, belønning, spil, leg oh lignende.

Han virker ikke som om han er lige ved at dø af sult, men er omvendt mere opmærksom på os når det er et stykke tid siden han har spist, og det kan man jo lige så godt udnytte:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Der er jeg så lodret uenig. ;-) Jeg mener faktisk, at det er langt mere naturligt for hunden at arbejde for føden. Naturligvis ville den ikke i naturen lave tricks for maden, den ville jage og nedlægge byttet, men ikke desto mindre arbejde for den. Og jeg mener, at det desuden er langt sjovere for hunden og giver maden højere værdi, hvis den skal arbejde for det (lige det sidste lyder så ikke til at være et issue i Duffys tilfælde ;-)). De elsker jo at blive mentalt stimuleret. :-)

Duffy får som fortalt sin mad på sin "græsplæne" og/eller sin foderbold... Eller jeg gemmer det rundt omkring... Men det var mere det med at hun skulle lave en masse tricks som jeg synes var lidt tarveligt overfor hende...

Jeg gav Egon grøntsager sammen med hans mad, da han var blevet lidt rund og blev mega sulten, bare rester af hvad vi havde i grøntskålen og ellers de der nemme poser med frosne grøntsager, man kan få lidt forskelligt mix som hunde kan tåle det hele i.

 

Min yngste var også noget af en støvsuger da han var mindre, han fik råt og jeg måtte stå vagt for at være sikker på han ikke kvalte sig selv, han var godt nok noget vild en overgang - en gang slugte han en hel fisk og kastede den lidt senere op.. hel. Ja så kan i jo så selv gætte hvad der videre skete :lol:

 

Men anyhows, vi giver tørkost spredt ud på plænen, ikke engang det største areal de søger på, men det virkede rigtig godt med at få sat farten lidt ned. Der kan de jo ikke se det så nemt som på stuegulvet. Men giver jeg det af en eller anden grund inde, så er det ikke kun på gulvet, det er også oppe på og bag ved deres madras osv.

 

Den grønne sag du viser billede af, er den i den rigtige størrelse? Det er måske den mindste man kan få?

Græsplænen findes kun i den ene størrelse. Jeg synes at den er rigtig fin i hvert fald.

Eller hvis man er rigtig doven så kan man få RC satiety, som virker dejligt mættende på de glubbende sultne og så kan hunden få sådan en portion opblødt uden at den derved for ret mange kalorier:)

Duffy er desværre multi-allergiker, så hun kan ikke tåle RC satiety.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget mystisk. Er lige kommet hjem fra dyrlægen og nu vejede hun kun 5,8 på den ene vægt og 6,2 på den som vi plejer at bruge dernede :vedikke:

 

Synes også at det at hun har vejet så meget "så meget" har været lidt mærkeligt til en så lille hund?

 

Nå, men det er også lige meget, så længe hun er som hun skal være.... Dyrlægen sagde i hvert fald, at hun så fantastisk ud... Foderstand, pels, muskler og det hele.

 

Har i en måned brugt noget "luxus" norsk fiskeolie som en venindes far lige er begyndt at producere. Det er ikke kommet på markedet endnu, men når det gør, så vil min dyrlæge i hvert fald gerne sælge det hos dem. De var helt "wooow, det ser godt ud"! Vi bruger det også til hestene og det er helt vildt en forskel det gør på pels, muskelsætning etc. Håber også det hjælper på Duffens led....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da spændende med den olie - ved du hvilken fisk den er baseret på? Karla hader laks af et godt hjerte og nægter at komme i nærheden af noget der engang har kigget på en laks...

 

Karla er ikke en rigtig hund. Hun har jo en høj standard. LOL. Karla for fanden, mine ville slå ihjel for lidt fisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget mystisk. Er lige kommet hjem fra dyrlægen og nu vejede hun kun 5,8 på den ene vægt og 6,2 på den som vi plejer at bruge dernede :vedikke:

 

Synes også at det at hun har vejet så meget "så meget" har været lidt mærkeligt til en så lille hund?

 

Nå, men det er også lige meget, så længe hun er som hun skal være.... Dyrlægen sagde i hvert fald, at hun så fantastisk ud... Foderstand, pels, muskler og det hele.

 

Har i en måned brugt noget "luxus" norsk fiskeolie som en venindes far lige er begyndt at producere. Det er ikke kommet på markedet endnu, men når det gør, så vil min dyrlæge i hvert fald gerne sælge det hos dem. De var helt "wooow, det ser godt ud"! Vi bruger det også til hestene og det er helt vildt en forskel det gør på pels, muskelsætning etc. Håber også det hjælper på Duffens led....

 

Det er jo ikke unormalt at en vægt vejer forkert, 400g er jo ikke det vilde og har ingen betydning hvis bare hunden vejes på samme vægt hver gang.

Bed dem om at smide en fodersæk på vægten når du er der næste gang (eller noget andet som man kender vægten på) så finder I ud af hvilken af dem der vejer rigtigt og hvilken der skal justeres :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da spændende med den olie - ved du hvilken fisk den er baseret på? Karla hader laks af et godt hjerte og nægter at komme i nærheden af noget der engang har kigget på en laks...

Jeg ved det faktisk ikke... Men kan lige prøve at undersøge det. Den "pose" som den er i nu er nemlig uden nogen form for mærkater/deklaration. Men den færdige emballage til alm salg er heller ikke produceret endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...