Hop til indhold

privat hundetræning eller gode råd til lydighed


Gæst Mal
 Share

Recommended Posts

Mener du hvad medicin?

Ved ikke hvad det hed, to forskellige slags fra dyrelægen,

som vi fik afvide hvornår og hvordan vi skulle gøre.

 

Nej det var hans første gang.

 

Ok. Der er bare noget angstdæmpende/beroligende som gør at hundene ikke kan bevæge sig så meget, men deres hjerner virker helt som de plejer og så kan hunden jo blive meget bange under nytår fordi den kan se og høre, men ikke komme væk. Synes dog at have hørt at dyrlæger var stoppet med at udskrive det - og lige nu er navnet helt væk.

 

Kan se du får nogle pb'er fra nogle søde og dygtige folk, dejligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Der er bare noget angstdæmpende/beroligende som gør at hundene ikke kan bevæge sig så meget, men deres hjerner virker helt som de plejer og så kan hunden jo blive meget bange under nytår fordi den kan se og høre, men ikke komme væk. Synes dog at have hørt at dyrlæger var stoppet med at udskrive det - og lige nu er navnet helt væk.

 

Kan se du får nogle pb'er fra nogle søde og dygtige folk, dejligt :-D

 

 

Ja det ved jeg ikke noget om desværre :-/ men håber da ikke det var det han fik så..

 

Ja det er dejligt med så meget hjælp! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle af de ting du beskriver der gør at jeg tænker at nogen skal se din hund, og det må gerne være en bordercollie-kyndig person. Kan du ikke kontakte bordercollieklubben, og høre om de kan formidle kontakt til nogen i dit område? Link til deres hjemmeside her: http://www.bordercollieklubben.dk/

 

En anden tanke - kan du ikke kontakte opdrætteren? De burde kunne hjælpe dig, de kender jo både racen som sådan, og din hunds ophav. Jeg håber du finder en løsning, ellers skal du endelig bli' ved med at spørge løs herinde!

 

Link til indlæg
Del på andre sites

kan du give nogle fif til hvad man kan lave der er sjovt hjemme der ikke indgår mad eller legetøj :-)?

tager imod gode råd med kyshånd :-)!

 

Jeg tror ikke på at han ikke vil arbejde for mad - det handler om belønningens værdi. Den skal betyde noget for ham.

Min gider sandelig heller ikke arbejde for hvad som helst. Men pølser, ost, frolic så kører vi :-D

 

Herhjemme har vi en foderbold, som bliver brugt.

Vi har også forskellige spil, som vi laver sammen med stor succes.

Kan også finde på at proppe guffer i en tom æggebakke, som han så splitter ad i atomer med vild gejst.

Ind i mellem smider jeg en håndfuld pølser, ostestykker eller andet lækkert i et viskestykke og slår en knude på, så skal han få dem ud.

 

Vi har også ind i mellem lavet en stor kasse med krøllede aviser og smidt guffer ned i blandt - han elsker det.

 

Når vi er på tur gider jeg altså ikke træne det han kan, for det keder ham. Vi lægger godbidder i træer, på bænke, skraldestativer osv.

Beder ham hoppe på træstubbe, lave slalom mellem sten osv osv

 

Der er masser muligheder, det vigtigste er bare at jeg er på - for hvis jeg bare står passiv som en anden tosse så gider han da ikke, det er da meget sjovere når "mor" opfører sig fjollet og leget med :-D Folk herude tror vi er tosser, ved ikke hvem der hopper mest rundt, mig eller hunden. Men han hygger og jeg hygger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...