Hop til indhold

privat hundetræning eller gode råd til lydighed


Gæst Mal
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige været ved dyrelægen med min kære lille hund på 15 måneder,

fordi han er krop umulig og vi overvejede at aflive ham da vi ikke så nogen vej tilbage,

dyrelægen sagde det var fordi han ikke blev arktiveret nok, men vi har gået til træning med ham

og det lærte han intet af, han gad simpelthen ikke..

han ryster og stivner, gør af ALT!!! og lystre overhovedet ikke..

 

HJÆÆÆLP....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du skulle finde en god rådgiver. DKK har telefonrådgivning for medlemmer. DcH har en konsulenttjeneste, hvor du skal betale kørepenge for et besøg. Konsulenterne kan du finde her DcH's konsulenttjeneste - Danmarks civile Hundeførerforening

 

Der er også et stort privat marked af mere eller mindre dygtige rådgiverer til forskellige priser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg bliver jo helt ked af det, når du skriver sådan (og jeg ser det er en Border Collie), men kunne du give lidt flere detaljer?

Jeg har så heller aldrig hørt om en BC, der ikke gad træning. Fortæl!

Jeg kan se i en anden tråd at du er ved at entrere med en træner, men det lyder da som om du har brug for hjælp.

Hvad lavede I til træning; hvordan ser hundens hverdag ud; hvad beder I hunden om, når den ikke lystrer, er det kommandoer der ellers er indlært; giv os lidt at arbejde med:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal helt klart i kontakt med en god adfærdsrådgiver. Det er utrolig svært at rådgive over nettet. Der er behov for at se hvordan hunden fungerer i hjemmet og en god lang snak med dig, for at kunne spotte symptomer og deres årsager og på den baggrund udarbejde en personlig plan I kan arbejde udfra. Sig endelig hvor du bor, så skal jeg se, om jeg ikke kender nogen i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

dyrelægen sagde det var fordi han ikke blev arktiveret nok, men vi har gået til træning med ham

Træning én gang i ugen, eller to, eller hvor mange gange man nu går til hundetræning, er ikke aktivering.

 

og det lærte han intet af, han gad simpelthen ikke..

Sådan set er det ikke ham der skal lære noget til træning. Det er dig.

Herunder lære at motivere hunden. For en border der ikke vil, dén tror jeg ikke på.

 

Syntes som de andre der mangler temmelig meget information

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er en rigtig dejlig hund, men lyde,mennesker og andre dyr gør ham rigtig nervøs og nogen gange meget hidsig,

han gør af alt ( ved godt mange border collie'er gør ), men hans er virkelig meget..

Hundetræningen gik ud på som så mange andre, plas, dæk, ku gå uden snor og lystre på sit navn, øjnkontakt osv. alt det bassis.

Han er egentlig på sin vis rigtig dygtig, men han gider ikke, om det er os eller andre, det er som om det keder ham, men uden at han

lystre på dæk og plas så har jeg svært ved at se hvordan jeg skal kunne arbejde med ham på andre måder.

vi har to hunde i alt, så i weekenderne tager vi til stranden eller ud på en kæmpe mark hvor de for lov til at rende og lege og kaste boldt osv.

men han kommer ikke når vi kalder, trods vores anden hund kommer med det samme, inden kommer han slet ikke før han får kommandoen dæk,

så vi kan gå hen og sætte snor i ham ellers skal han lige teste os af og se hvor lang tid han kan rende uden vi gør noget..

Det sjove af alt er når vi er sådan nogle steder, så lystre han på dæk, men ikke rigtig andre steder..

vi har prøvet ALT, også hvor hundetræneren så os og hjalp os..

Når vi er hjemme er han doven, sover rigtig meget og elsker at putte, han gider ikke godbider eller legetøj, han leger med vores annden hund, men

ellers kravler han op på os og sætter sig fast som en kat, bliver helt stiv og ryster, og vi aner ikke hvad der er sket, vi er bestemt ikke typerne der slår

vores hunde eller straffer dem, så vi forstår slet ikke hvad der er sket. det hele er blevet værre siden nytårsaften hvor han fik beroligende medicin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner virkelig ikke hvordan det her inde fungere da jeg er ny, så ved ikke helt om jeg kan besvare hver person personligt,

men nu prøver jeg, Vi bor i rønde omegn, krydser finger for i gør Dorte :-)!

 

Hvor bor I henne i landet?

 

Måske der er nogen i nærheden, vi kan anbefale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner virkelig ikke hvordan det her inde fungere da jeg er ny, så ved ikke helt om jeg kan besvare hver person personligt,

men nu prøver jeg, Vi bor i rønde omegn, krydser finger for i gør Dorte :-)!

 

Det virkede fint nok.

 

Jeg er ikke så kendt i den del af det jyske (bor selv på Esbjerg-egnen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mini-me : Hehe vores er en sofa hund ;-)

han elsker at putte og sove og snorker!! ;-)

vi går ture og øver plas og dæk og bliv,

de fleste weekender, er vi ude ved vandet eller

i skoven eller på en mark hvor begge vores hunde kan

rende :-)

 

Ved ikke hvad vi gør forkert:-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor på djursland ved rønde 8410.

Er også ret sikker på vi er ude i en adfærdsrådgiver,

men har ikke haft heldet med mig ved bare at søge på google.

hun hvor der er hundetræning og det er ikke det jeg ønsker igen,

jeg ønsker privat træning og hjælp personligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skriver du hvad i laver i weekenden...

Men hva laver i i hverdagen?

Hvor lange er gåturene? Og hvor mange ture?

Hva laver i på gåturene?

Går i bare bagefter i linen eller sker der lidt på turen?

 

Det er jer der skal lære ham at det er skide sjovt at være sammen med jer, og ikk bare hænge i sofaen og vente på næste gåtur :-) :-) forstå mig ret. Man kan lave meget andet i løbet af en dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I hverdagene er det går ture,meget forskelligt hvor længe af gangen da jeg desværre er syg,

men alt omkring 20 minutter til 2 timer, vi øver plas, dæk,bliv, og lystre på hans navn, men dog kun

max de 10 minutter af gangen, da jeg har fået af vide af vores træner alt andet ville være åndsvagt.

en til to ture om dagen, afhænger også på hvordan min dag er om det er en god eller dårlig dag for sygdommen.

 

kan du give nogle fif til hvad man kan lave der er sjovt hjemme der ikke indgår mad eller legetøj :-)?

tager imod gode råd med kyshånd :-)!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du hvad medicin?

Ved ikke hvad det hed, to forskellige slags fra dyrelægen,

som vi fik afvide hvornår og hvordan vi skulle gøre.

 

Nej det var hans første gang.

 

Hvilke ting gav i ham til nytår?? Og har han fået beroligende før?
Link til indlæg
Del på andre sites

Han har altid virket lidt bange af sig, men det slog helt klik da han fik taget kullerne.

Han elsker mennesker, men de skal være der i noget tid og han skal gø rigtig meget af dem inden

de skal snakke med ham.

 

vi fik ham fra han var 10 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...