Hop til indhold

Lille blandingshund søger hjem


Missing
 Share

Recommended Posts

Lille blandingshvalp på ca 4 mdr søger hjem.

 

Hun er hvalp af en opsamlet gadehund i Rumænien. Køber sprang fra i sidste øjeblik, og plejefamilie var svær at få med kort varsel (hvalp var ankommet i lufthavnen), så min veninde tog hende ind i pleje, da hun hentede sin egen hund.

 

Hun kom til DK i fredags (4/1-2013) og er vaccineret, chippet, har pas m.m. Hun har været i behandling for ringorm og har stadig lidt bare pletter.

 

Hun hedder Sue og er en virkelig sød og glad lille hvalp. Hun elsker at kæle.

 

Hun er lidt nervøs ved nye ting og er bestemt ikke tryg ved fremmede hunde (endnu) Men på den korte tid hun har været ved min veninde, har hun rykket sig kilometer allerede.

 

Det vil dog være bedst for Sue snart at få sin helt egen familie. Gerne et hjem uden mindre børn. Sue har mødt mine børn og reagerer som sådan ikke på dem, men hun er mere stille og tilbageholdende, når der er små børn i nærheden.

 

Sue er en lille lækkermås, der elsker mad. Hun er meget nem at motivere med mad, selv når der er noget, der er lidt farligt. Jeg havde fornøjelsen af at tage hende på tissetur den anden dag, og da hun fik viklet sig om en lygtepæl, var hun meget nem at "lokke tilbage" med godbidder, så hun viklede sig selv ud.

 

Hun vejer ca 3 kg og bliver ikke særligt stor. Hun er lidt længere, end hun er høj og så har hun de største parabolører.

 

Her følger nogle mobilbilleder. Bedre billeder følger.

 

Såfremt du kender nogen, der kan give Sue et godt hjem, så skriv en pb til mig, så formidler jeg kontakten til min veninde.

 

 

Sue sover

 

sue3_zps60070ac3.jpg

 

 

 

I en kattetransportkasse (Atlas 30, så ikke den mindste, men hun er altså lille)

 

Sue2_zps2f94a580.jpg

 

 

 

Video af leg :lun:

 

th_IMG_0174_zps990d06a9.jpg

 

 

Og så et virkelig dårligt vinklet billede, men her kan ører ses :hjerte:

 

Sue1_zpscb22a26d.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sue søger stadig nyt hjem.

 

Jeg var forbi i dag og hun kunne tydeligt huske mig (hun blev så glad, så glad for at se mig) Jeg havde B med, hvilket hun liiige skulle overveje om var ok. Men vi mødtes ude og fulgtes en lille tur og så med ind i lejligheden. Det gik SÅ godt. Hun er virkelig nem at lære ting, især da hun er så nem at motivere med mad.

 

Jeg prøvede at tage lidt billeder (indenfor og ikke så godt lys)

 

Igen, super dejlig lille pige :hjerte:

 

Er der ingen, der kender nogen, der kunne give hende et godt hjem?

 

IMG_9003_zpsa0b3fe26.jpg

 

 

 

Her ses de små ben (og hun står ved en køkkenrulle, så der er en ide om højden)

 

IMG_8987_zps8716f9d6.jpg

 

 

IMG_8996_zps966389f6.jpg

 

 

IMG_8997_zps44ebbb84.jpg

 

 

IMG_9028_zpsa07f34a3.jpg

 

 

Man bliver MEGET træt af at få besøg af en stor hund :lun:

 

IMG_9020_zpsd1ac9802.jpg

 

 

Udover lyset, så er det svært at tage billeder af en, der gerne vil sidde på skøddet og hygge :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er virkelig sød! Ej det ligner altså virkelig der er corgi i hende, men hvor stor er sandsynligheden for at der er corgi som gadehunde i Romanien?!

 

Jeg tror det ikke. Hun er så lille og smal i forhold til en corgi. Men selvfølgelig, det vides ikke. Søskende varierede i udseende. Både mellem glat og lidt ruhår, lidt længere ben og mere hængede ører :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun minder mig lidt om Amoccas Karla på de billeder :hjerte: - bare med stritører og nok lidt kortere ben. ;-)

 

Håber hun finder en god familie.

 

Min første tanke var også: nej, nej, nej - det er jo en lavbenet Karla - giv mig hende nu! men så så jeg det med hundene, så er dte nok ikke optimalt at smide hende i en familie med 2 andre hunde (lige bortset fra, at der også er nedlagt veto mod 3 hunde fra mandens side OG at den næste hund skal være en FT cocker om et par år :oops: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gud hvor er hun bare kær - er da lige ved at man overvejer om det er skilsmissen værd, når han kommer hjem fra USA til 3 hunde :lol:

 

Jeg kan sige, at det med andre hunde allerede går langt bedre :engel: Hun mødte min store i dag og vi gik tur sammen. Efter 5 minutter sagde hun ikke mere og var mere interesseret i at tigge godbidder hos mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sige, at det med andre hunde allerede går langt bedre :engel: Hun mødte min store i dag og vi gik tur sammen. Efter 5 minutter sagde hun ikke mere og var mere interesseret i at tigge godbidder hos mig :lun:

 

Hun skal bare lige se andre hunde an. Mennesker kommer hun hurtigere hen til. Især hvis de har mad :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...