Hop til indhold

Er advantage/loppemiddel farligt


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Sådan helt skåret ud i 20 meter bølgepap, er der så nogen der kan svare mig på om loppemiddel som feks advantage eller bayvantic er farligt at få tværet ud i sine møbler og på sine hænder ?

 

Det står ingen steder på pakken eller i brugsforvirring, kan ikke finde noget på goggle om det.

 

Jeg kommer en pipette i nakken og uanset hvor meget jeg skiller hårene ad på hunden, så løber der altid en del ud i pelsen, så det sætter sig i større fedtede plamager, OGSÅ selvom jeg har gjort det hele efter bogen og fordelt det flere steder. Det kan ikke undgås.

 

Nå men så vælger hunden at kaste sig ned i min seng og gnide sig op af sofaen efter lidt tid. Derudover har jeg FORSØGT at undgå at ae ham hen over nakken og ryggen, hvilket har været umuligt, så jeg har vasket hænder flere gange. Han har lagt op af mig og nu lugter min trøje også af advantage.

 

Så aet jeg ham lige lidt og nu synes jeg han har fået grattet det der advantage klisterstads ud i hele pelsen.

 

Nu skal vi i seng i aften, sjovt nok, burde vist i øvrigt være gået i seng, nu ender han så med at sove i min seng som han plejer, så nu får jeg det også på sengetøjet.

 

Er der en klog og venlig sjæl der kan fortælle mig om den slags er farligt ?? Synes simpelthen det pipettegejl er noget klister bras der lugter og sidder i pelsen i flere dage på hunden og der står ingen steder om hvad der sker når det sådan løber ud i pelsen og man får det på hændere og aer hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

haha sådan kører det herhjemme hver måned :mrsgreen::lol: Sker der ingenting ved, men jeg render nu alligevel ud og vasker fingre hvis jeg glemmer og kommer til at røre ved hende. Det er trods alt noget giftigt stads!

 

Altså du oplever overstående en gang om måneden ?? Skal det forstås sådan. Jeg synes jo han snart har det over det hele og mig med. man bliver sku ærlig talt i tvivl om hvor sundt det er.

 

Der står også at man skal dryppe det ned af ryggen, men det har jeg ikke gjort, for i så fald kan jeg kun ae ham i hovedet ! For de der dryp på huden bliver til store flydende plagmager i pelsen af stinkende loppemiddel. Selvom jeg kun kommer en dråbe eller to hver enkelt sted og ikke engang bruger hele pipetten, for så svømmer han jo i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver cookie loppemiddel som der står på pakken, altså fordelt rundt i nakken. Jeg sørger for at hun har sin sele på inden og så skynder vi os ud og gå en lille tur bagefter. Så glemmer hun nemlig alt om at rulle sig i sofaen og stå og gnubbe sig op af alting :) måske et trick du skulle prøve?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså du oplever overstående en gang om måneden ?? Skal det forstås sådan. Jeg synes jo han snart har det over det hele og mig med. man bliver sku ærlig talt i tvivl om hvor sundt det er.

 

Der står også at man skal dryppe det ned af ryggen, men det har jeg ikke gjort, for i så fald kan jeg kun ae ham i hovedet ! For de der dryp på huden bliver til store flydende plagmager i pelsen af stinkende loppemiddel. Selvom jeg kun kommer en dråbe eller to hver enkelt sted og ikke engang bruger hele pipetten, for så svømmer han jo i det.

 

 

Ja..det er alle vegne og hele hytten stinker, men så længe du husker at vaske hænder når du er kommet til at røre direkte på stedet hvor han er våd så tror jeg altså ikke du behøver bekymre dig. Der er ingen misfarvninger på møblerne her. Og de lavet vel ikke noget der er dødsens giftigt for mennesker og møbler, hunden tager jo heller ikke skade. Det er til at dræbe lopper :5up:

 

Jeg drypper nu også kun ét sted i nakken, for ellers er hele hende pels totalt fedtet i en uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver cookie loppemiddel som der står på pakken, altså fordelt rundt i nakken. Jeg sørger for at hun har sin sele på inden og så skynder vi os ud og gå en lille tur bagefter. Så glemmer hun nemlig alt om at rulle sig i sofaen og stå og gnubbe sig op af alting :) måske et trick du skulle prøve?

 

Smart :5up: tak for tippet, det havde jeg slet ikke tænkt på. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det korte svar ville være "Ja det er farligt".. Det er jo giftigt stads... MEN... Hvis du vasker dine fingre, og ikke slikker på din sofa er du nok i fin sikkerhed... Mængden er så lille at den ikke er noget jegv ille bekymrer mig om.. Medmindre du selvfølgelig tømte en pipette direkte i munden på dig selv :lol:

 

Så det lange svar ville være, det er bare alle vegne når man stopper det på.. Vask fingre, og forsøg at undgå han slikker i det, og så ville jeg ikke være bekymret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever det ikke, at pelsen bliver fedtet, jeg bruger Bayvantic.

 

Taiki får fra nakken ned til haleroden, og to dut imellem, dvs. fire i alt som der står i vejledningen.

 

Da han får Bayvantic til hunde op til 25 kilo (og det vejer han trods alt ikke), bruger jeg aldrig hele pipetten. Det kan jeg ikke se nogen grund til. Jeg spreder hårene og han får en dråbe, og jeg holder håret delt i et par sekunder. Når han har fået 4 dryp, de 4 steder han skal have, smider jeg resten ud.

 

Han har aldrig haft lopper og kun 1 flåt, som var indtørret og død, og kunne fjernes nemt med pincet.

Link til indlæg
Del på andre sites

JA - det er farligt, der er bla toluen (mener jeg det er) i. Fedtpletterne i møblerne kan være svære at få af, når han ruller sig rundt, kan det være fordi det brænder / kløer / svier. Jeg har engang dyppet en finger i frontline og duppet det i nakken på mine rotter, jeg fik en meget mindre mængde, end en hund med min vægt ville skulle have haft - jeg fik hovedpine, kvalme, rundtosset og var influenza-agtigt syg en dags tid, så jeg skal ihvertfald ikke dyppe fingrene i det (men sover i sengen med hundene uden problemer, selvom de får det cirka en gang om måneden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Første gang vi dryppede Freja fandt jeg ud af hvor giftigt det er- det ætsede nemlig min neglelak, som så pænt var lagt på dagen før...

- gav hvert fald her et godt indtryk af hvad det er for nogle stærke sager vi har med at gøre, så der dryppes taktisk i nakken og ned, således at hun ikke kan nå om og slikke sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Når nu alle er enige om at det er giftigt, må jeg så spørge hvordan I skaffer jer af med resterne? og den tomme pipette?

 

Der står jo på pakkerne at rester og affald skal afleveres på apoteket elelr alternativt hos kommunens sted til giftigt affald?

 

BTW jeg har haft fået det i munden engang..JEg blev ikke det mindste syg, sløj eller dårlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...