Hop til indhold

Kørekort til hund?


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder og overvejer træning til efter vinterpausen.

 

Vi har gået på en privat træningsplads i :hmm: tre sæsoner og jeg ganske tilfreds med kvaliteten. Det er meget blandede øvelser med mere fokus på kontakt end på at kunne stille til konkurrencer. Hvilket passet fint til os, og vi klarer os ret godt på holdet.

 

Men det største, og egentlig eneste, problem vi har med skipper i hverdagen er at han ikke er ret god til at abstrahere fra forstyrrelser væk fra træningspladsen. Og da han er en lidt usikker hund reagerer han desværre uhensigtsmæssigt i mødet med fremmede hanhunde (altså vi lader ham jo ikke møde dem, men vi bor i byen, så de skal passeres)

 

Nu sidder jeg så og kigger på dkks kørekort til hund, vi kan allerede rigtig mange af øvelserne, faktisk alle på bronzeniveauet, og de fleste på de næste niveauer, men de har jo lige den miljøtræning med som jeg savner.

 

Vil vi mon være helt fejlplacerede på sådan et hold? Jeg må indrømme at nogle af de beskrevne øvelser giver mig lidt fordomme om niveauet :genert: altså er det kun for folk og hunde der aldrig ellers har sat deres ben på en træningsplads?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske.. Men jeg synes aldrig man kan gå "back to basics" for meget.. Altså det kan jo godt ske i kan øvelserne... Men hvis det er selve forstyrrelserne i vil træne på, er det jo nok en super fed ting at der ikke sættes "høje krav" til øvelserne... Derfor synes jeg faktisk ikke at (Uden at kende til jeres niveau, eller DKKs kursus du nævner) i nødvendigvis ville være helt malplaceret... I vil nok bare have et andet fokus end de andre ejere... Men som sagt synes jeg det er i orden når man kommer med noget som kan være "invaliderende" for en træning generelt set.

 

Jeg ville dog selvfølgelig kontakte træneren og høre ad, hvad de synes om det, og om det ville være trælst for dem. Dog er det jo også en af øvelserne at hunden skal kunne fokusere osv. Så jeg kan ikke se der skulle være et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

De jeg har hørt fra der har taget Kørekort til hund har været vældigt glade for det. Træningen er varieret - både i øvelser, men sandelig også i mljø og det er ikke helt så let som det lyder på papiret... Zaz-zaz herindefra og hendes mand har vist begge taget ihvertfald bronzeprøven med deres berner. I lige præcis denne type prøve følger oprykningerne ikke hunden, men ekvipagen som helhed. Så to forskellige mennesker kan altså gå op til samme prøve med samme hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres input :5up:

 

Jeg sendte en lang mail til instruktøren i morges og spurgte hende om vi passede ind på holdet. Hun svarede hurtigt tilbage at hun rigtig gerne ville have os med, men at pt er holdet fyldt op. Hun sætter os på ventetiden som nr 1 og vil se om hun kan trylle.

 

Hun skriver også at hun underviser efter den enkeltes niveau så vi burde få fint med udfordringer hvis altså vi kommer med :-)

 

Hvis det ikke lykkes så tager vi nok bare en sæson mere der hvor vi går og så kan vi tage kth efter sommerferien :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gået til det med Koda og ja vi var meget forskellige på det hold og niveaerne meget forskellige men ssynes ikke det gjorde noget , man kan jo hurtigt gøre det ldit sværre for sig selv og forstyrelserne vil altid være gode :-) Jeg tog bronze og sølvprøven og synes det var meget sjovt nogle finder det lidt pjattet og lidt ånsdvagt at man kan gå til sådan noget men der virkelig mange der er glade for det og har hørt rigtig mange gode ting om det så synes klart i skal springe på hvis der kommer en plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gået til det med Koda og ja vi var meget forskellige på det hold og niveaerne meget forskellige men ssynes ikke det gjorde noget , man kan jo hurtigt gøre det ldit sværre for sig selv og forstyrelserne vil altid være gode :-) Jeg tog bronze og sølvprøven og synes det var meget sjovt nogle finder det lidt pjattet og lidt ånsdvagt at man kan gå til sådan noget men der virkelig mange der er glade for det og har hørt rigtig mange gode ting om det så synes klart i skal springe på hvis der kommer en plads.

 

super med personlig erfaring :5up:

 

hvor gik i henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde jeg tiden tog jeg også turen igennem med Kaos synes det god træning godt miljø og selvom vi træner ldydighed dog dancing og andet finder jeg aboslut ikke KTH pjattet faktisk lidt svært mister man bare en øvelse på dagen ja så man sku dumpet hehe :-) Stemningen til kth plejer vidst også at være rigtig god folk hygger sig.

 

kan huske til sølvprøven der blev der givet softice til alle hunde førerne øvelsen gik dernæst ud på at hunden ikke måtte tigge eller den måtte godt kigge men den måtte ikke stjæle is fra os og overdreven tigge hehe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved Majken i Odense, lones datter. Jeg vil gerne i en ordentlig by så nr broby er udelukket :lol: og fåborg er næsten for langt væk

 

Jeg er meldt på hos Majken i Odense, med Katla, start 7/3, men skrev til Helle DKK kreds 3, om de lavede KTH her i foråret, så vi kunne halvere vores transporttid, i forhold til at køre til Odense, jeg kan knap nå det til starttid, så nu må vi se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meldt på hos Majken i Odense, med Katla, start 7/3, men skrev til Helle DKK kreds 3, om de lavede KTH her i foråret, så vi kunne halvere vores transporttid, i forhold til at køre til Odense, jeg kan knap nå det til starttid, så nu må vi se.

 

Er det dig der er sprunget fra så? Jeg har lige fået mail om at der er en plads til os på holdet alligevel :banan:

 

Selvom vi da gerne vil træne med Katla og dig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

mmmm.... soft ice - det er lige ved at jeg melder mig på hold bare for at "træne" den øvelse :lol: Vi ville nu godt nok sikkert dumpe - men hey... i det mindste havde jeg fået en is :mrgreen:

 

 

Hehe jeg overvejer nærmest også at gi dem et kald til foråret og spørge om mig og kaos ikke lige skulle med til en prøve hehe den var så god og med nøddedrys :mums:

Ved Majken i Odense, lones datter. Jeg vil gerne i en ordentlig by så nr broby er udelukket :lol: og fåborg er næsten for langt væk

 

Ja nr broby får man ikke ret meget ud af hehe :-) fååborg er en super god by og hundevenlig , jeg holdte engang bytur der for et hvalpehold det var udfordrende og dejligt for de små purke :-) Assens ville faktisk være en ret god by og få en KTH instruktør i ku være man sku finde en oplagt kandidat her i omegnen og lokke til byen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det dig der er sprunget fra så? Jeg har lige fået mail om at der er en plads til os på holdet alligevel :banan:

Selvom vi da gerne vil træne med Katla og dig :-)

 

Næ nej jeg er ikke sprunget fra ;) planen er da bestemt at starte, og jeg skal selvfølgelig nok nå at komme, bare lidt stresset lige på det tidspunkt, det tager jo en rum tid, at komme til Odense herfra, og bilen er først hjemme kl 16.45 hver dag, så det må jeg lige finde ud af. Så det ville være super, hvis jeg kunne finde noget tættere på, men det er der nok ikke håb for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ nej jeg er ikke sprunget fra ;) planen er da bestemt at starte, og jeg skal selvfølgelig nok nå at komme, bare lidt stresset lige på det tidspunkt, det tager jo en rum tid, at komme til Odense herfra, og bilen er først hjemme kl 16.45 hver dag, så det må jeg lige finde ud af. Så det ville være super, hvis jeg kunne finde noget tættere på, men det er der nok ikke håb for.

 

Ja jeg havde også håbet det lå lidt senere, men jeg satser på at det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...