Tullemus Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Fra fb: http://www.facebook.com/groups/357148187716307/ Grå schæfer tæve er løbet væk . Under en gåtur i går lørdag. Vi har ledt og ledt og kaldt men uden resultat. Hun er løbet væk i Estvad gård plantage ved Hvidemose/Rønbjerg. Mellem Skive og Vinderup Hun havde 2 halsbånd begge med navneskilte og en 10 m line . Jeg frygter selvfølgelig det værste, og beder jer inderligt om at kikke efter hende så hun kan komme hjem igen. Henv tlf 24804471 . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Åh, det er bare så forfærdeligt..... hun er bare overhovedet ikke set eller hørt siden lørdag. Vi var ude 2 gange i går - først i går eftermiddags og igen i går aftes, hvor vi gik 2 timer igennem en desværre alt, alt for stille skov. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Åh, det er bare så forfærdeligt..... hun er bare overhovedet ikke set eller hørt siden lørdag. Vi var ude 2 gange i går - først i går eftermiddags og igen i går aftes, hvor vi gik 2 timer igennem en desværre alt, alt for stille skov. Det må være forfærdeligt for ejeren. Har forstået, at det er et ret stort areal, den der plantage, så det må jo nærmest være som, at lede efter en nål i en høstak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Det må være forfærdeligt for ejeren. Har forstået, at det er et ret stort areal, den der plantage, så det må jo nærmest være som, at lede efter en nål i en høstak Det er et kæmpe område - dels plantagen, men lige op til ligger et stort hedeområde.... desværre er der også rigtig mange skrænter beklædt med egekrat, søer og vandhuller i området. Det ER en nål i en høstak - for der er bare ingen spor af hende. Vi ved hvor hun løb fra og i hvilken retning - det er det. Hun stak af lige bag ejers hus, så hun burde kunne finde hjem igen, men.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 https://maps.google.dk/maps?q=Stokholmvej+36,+Vinderup&hl=da&sll=56.527292,8.969955&sspn=0.429461,1.352692&oq=stokholmvej+36&t=h&hnear=Stokholmvej+36,+7830+Vinderup&z=16 Det var herfra hun løb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Edit Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Det er et kæmpe område - dels plantagen, men lige op til ligger et stort hedeområde.... desværre er der også rigtig mange skrænter beklædt med egekrat, søer og vandhuller i området. Det ER en nål i en høstak - for der er bare ingen spor af hende. Vi ved hvor hun løb fra og i hvilken retning - det er det. Hun stak af lige bag ejers hus, så hun burde kunne finde hjem igen, men.... Puha...det er godt nok stort, det område. Håber ikke, at hun sidder fast med sporlinen et eller andet sted. Det vil være dejligt, den dag hvor en eller anden opfinder en chip, hvori der også er en form for gps. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Ja - altså normalt elsker jeg jo området.... men lige nu virker det godt nok uoverskueligt.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Stakkels hundepige og ejer :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Puha...det er godt nok stort, det område. Håber ikke, at hun sidder fast med sporlinen et eller andet sted. Det vil være dejligt, den dag hvor en eller anden opfinder en chip, hvori der også er en form for gps. Lidt OT - men man kan få en gps der kan sættes på halsbåndet. Sådan en har Chase fået efter han lavede sådan et nummer engang og netop sad fast i et krat med en lang line. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Blev hun bange, gik hun på jagt eller bare på eventyr, da hun smuttede? Hvis hun blev skræmt over noget, kan hun være løbet langt inden hun stoppede (det kan hun vel egentlig også, hvis hun løb efter et dyr) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Blev hun bange, gik hun på jagt eller bare på eventyr, da hun smuttede? Hvis hun blev skræmt over noget, kan hun være løbet langt inden hun stoppede (det kan hun vel egentlig også, hvis hun løb efter et dyr) Hun løb efter rådyr og ejer tabte linen - fik hende stoppet, men der kom flere dyr og så smuttede hun.... så ja, hun kan være løbet langt - og desværre også væk fra stierne. Underskoven er meget tæt flere steder og der er store områder med kappede træer. For at toppe det går jernbanen forbi.... 500 meter?.... fra hvor hun løb. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Lidt OT - men man kan få en gps der kan sættes på halsbåndet. Sådan en har Chase fået efter han lavede sådan et nummer engang og netop sad fast i et krat med en lang line. Virker den tilfredstillende? Og hvordan med størrelsen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Virker den tilfredstillende? Og hvordan med størrelsen? Find fido Find Fido og de mindre Find Felix Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Virker den tilfredstillende? Og hvordan med størrelsen? Den virker fantastisk! Man definerer et hjemmeområde på google earth, og hvis hunden bevæger sig udenfor det område får man straks en sms og en mail, der fortæller hvor hunden er - plus et link så man kan se det på google earth. Det er virkelig genialt og meget meget præcist. Du kan se Chase's her: Hans er fra http://www.pettracker.com Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Den virker fantastisk! Man definerer et hjemmeområde på google earth, og hvis hunden bevæger sig udenfor det område får man straks en sms og en mail, der fortæller hvor hunden er - plus et link så man kan se det på google earth. Det er virkelig genialt og meget meget præcist. Du kan se Chase's her: [ATTACH=CONFIG]102745[/ATTACH] Hans er fra www.pettracker.com Det lyder jo virkelig godt - kunne godt være man skulle overveje sådan nogle til kræene! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Januar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 Det giver i hvert fald ro i sjælen. Seriøst, hvis jeg havde børn, så fik de sådan en på! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 Lidt OT - men man kan få en gps der kan sættes på halsbåndet. Sådan en har Chase fået efter han lavede sådan et nummer engang og netop sad fast i et krat med en lang line. Men hvor mange går lige hen og anskaffer sig sådan en, INDEN deres hund evt. løber væk ? Den er jo ikke helt billig og desuden er den ikke vandtæt, selv om man kan få en pose til den. Men kan godt se, at den er bedre end ingenting ...og godt, at du fandt Chase igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret Januar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 Men hvor mange går lige hen og anskaffer sig sådan en, INDEN deres hund evt. løber væk ? Den er jo ikke helt billig og desuden er den ikke vandtæt, selv om man kan få en pose til den. Men kan godt se, at den er bedre end ingenting ...og godt, at du fandt Chase igen På et eller andet tidspunkt tror jeg det bliver almindeligt..Jeg har hørt om nogen som de afprøver i USA hvor den kører på hundens chip..Så dyr er den altså heller ikke..Jeg har set dem på tilbud til 5-600 kr, og det skulle ikke undre mig at man kan købe den endnu billigere i udlandet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 På et eller andet tidspunkt tror jeg det bliver almindeligt..Jeg har hørt om nogen som de afprøver i USA hvor den kører på hundens chip..Så dyr er den altså heller ikke..Jeg har set dem på tilbud til 5-600 kr, og det skulle ikke undre mig at man kan købe den endnu billigere i udlandet Tror også, at det er en god ide, med et eller andet i hundens chip, så ville der være flere der var dækket ind, hvis nu den skulle finde på, at stikke af. Jeg tog bare udgangspunkt i den der var linket til, mht. prisen ...men selvfølgelig kan man da sikkert få dem billigere i udlandet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Januar 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2013 Jeg læste på FB at Caos er fundet i god behold Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2013 Jeps - det er fantastisk! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2013 Jeps - det er fantastisk! Hvordan og hvor blev den fundet henne ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2013 Hvordan og hvor blev den fundet henne ? Nå, det læste jeg så lige inde på FB :blink:..der var bare ikke skrevet noget sidste gang jeg kiggede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts