Hop til indhold

Hvad er det? øje


NickiA
 Share

Recommended Posts

Gæst Janni privat

Jeg tror det er en affarvning ligesom med ringøje hos en hest..

Det ligner ikke PRA eller retinal dysplasi synes jeg..Men hvis du er utryg så ring til dyrlægen og få en tid til øjenlysning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

dryeye? det har jeg også haft en der havde..Men det er jo bare tårekanalen der ikke virker så øjet bliver tørt..Det ligner det overhovedet ikke... Øjet ser fint fugtigt ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Nu har jeg kigget på billedet igen

Det tror jeg bestemt ikke det er..Så blvier de røde i øjet, tørre og med betændelsestråde/klatter..Klør øjet konstant og er synlig irriteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kigget på billedet igen

Det tror jeg bestemt ikke det er..Så blvier de røde i øjet, tørre og med betændelsestråde/klatter..Klør øjet konstant og er synlig irriteret.

 

Det behøver nemlig ikke være rødt og irriteret. Venners Calle får bare sådan nogen mærkelige pletter i øjet. Men det kan self. os være alt muligt andet.:-D

 

Jeg ville nok få det tjekket. Bare for at sove roligt.

Men jeg er os lidt pjevset, og havde næsten smidt Løbetids tæve i bil, fordi hun tissede mere end hun plejede. Suuuuuk :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dryeye er pletterne på hornhinden (altså uden på øjet), og på dit billede ligner det mere, at det på iris der er farveforskel. For mig ligner det umiddelbart en pigmentforskel på iris, som er tydeligere på det ene øje end det andet - der er kan godt være forskel fra øjne til øjne på pigmenteringen uden det er af betydning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg ringer lige til dyrlægen i morgen, for at være på den sikre side, jeg har også taget kontakt til en bekendt som er dyrlæge, han bor i Horsens så han kan ikke lige kigge på hende men har sendt billedet og afventer svar, han nævnte dog også at det nok var pigmentering.

 

Nu var hun jo til udstilling i søndags og dommeren sagde intet til det, er det noget hun bør udstilles med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det behøver nemlig ikke være rødt og irriteret. Venners Calle får bare sådan nogen mærkelige pletter i øjet. Men det kan self. os være alt muligt andet.:-D

 

Jeg ville nok få det tjekket. Bare for at sove roligt.

Men jeg er os lidt pjevset, og havde næsten smidt Løbetids tæve i bil, fordi hun tissede mere end hun plejede. Suuuuuk :oops:

Jeg ved godt de kan få pletter men synes bare de ser anderledes ud..Dem der er jo ligesom inde i øjet under..hornhinden?? de andre pletter kommer mere udenpå øjet.. jeg syens stadig det mest ligner en farveforskel i iris :vedikke:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ok, jeg ringer lige til dyrlægen i morgen, for at være på den sikre side, jeg har også taget kontakt til en bekendt som er dyrlæge, han bor i Horsens så han kan ikke lige kigge på hende men har sendt billedet og afventer svar, han nævnte dog også at det nok var pigmentering.

 

Nu var hun jo til udstilling i søndags og dommeren sagde intet til det, er det noget hun bør udstilles med?

Hvis det er ne pigmentfejl? ja det kan hun godt
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har lige været nede ved dyrlægen i dag, de sagde at øjet ikke lignede noget der krævede en konsultation, da det bare som i selv har nævnt ligner en pigmentforandring.

 

Dog nævnte den ene veterinærsygeplejeske at hendes hvalp havde haft et øje der lignede det Aya har, og den nu har et næsten helt blåt øje... nogle der kender til det... for ville da være lidt mærkeligt hvis jeg endte med en blåøjet cavalier hehe ;)

 

men er i hvert fald glad for at det ikke er værre end det, og så længe hendes øje ikke er generet så skulle der ingen problemer være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været nede ved dyrlægen i dag, de sagde at øjet ikke lignede noget der krævede en konsultation, da det bare som i selv har nævnt ligner en pigmentforandring.

 

Dog nævnte den ene veterinærsygeplejeske at hendes hvalp havde haft et øje der lignede det Aya har, og den nu har et næsten helt blåt øje... nogle der kender til det... for ville da være lidt mærkeligt hvis jeg endte med en blåøjet cavalier hehe ;)

 

men er i hvert fald glad for at det ikke er værre end det, og så længe hendes øje ikke er generet så skulle der ingen problemer være.

 

DET må kunne avles på, så kan du tjene gode penge :lol:

 

Godt at det ikke umiddelbart ser ud til at være noget smertefuldt, eller noget der kræver akut operation.

Link til indlæg
Del på andre sites

DET må kunne avles på, så kan du tjene gode penge :lol:

 

Godt at det ikke umiddelbart ser ud til at være noget smertefuldt, eller noget der kræver akut operation.

 

Hahaha :slem: ja totalt god supplement til SU'en muhahaha :engel:... men ja jeg er også glad for at det ikke virker til at der er noget galt med øjet.. er det kosmetisk kan jeg leve med det.. og hvis det eneste det kommer til at koste er en udstillings karrierer så går det nok også, hun er jo familiehund.

Men nu må vi se kan jo også være at det ikke bliver værre end som det er nu, eller at det bliver mindre igen, så må jo bare holde øje med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...