Hop til indhold

Testikel-attest


Petrine
 Share

Recommended Posts

Er der ikke noget med...at hanhunde skal have to testikler eller en attest fra dyrlægen på, at de var der, før han blev kastreret for at få titler? Jeg tænker generelt LP, rally, agility? eller for at komme på landsholdet? Har spurgt DKK, de siger, det kun er for at udstille, men husker jeg virkeligt helt forkert?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev da ellers fremlagt som et krav til LP deltagelse her for lidt siden - det blev dog fjernet igen.

 

Ja, der var da noget???? Kan bare huske nogle, med en kryptocid, der var sur over, at hunden ikke kunne være med. Uanset, tror jeg skynder mig at få den attest, tænk hvis Isak kommer på landsholdet og bare mangler et bevis på sine fine testikler (dyrlægen har tjekket, troede bare jeg skulle finde et skema hos DKK, men det er pist borte)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os kan du ikke stille på markprøve, hvis du ikke kan bevise at din han enten er intakt eller har været via attest.

 

 

Ved så ikke om de gælder dine omtalte prøver

 

 

Hos os - som i DKK? For så vil jeg da lige skrive, har en mail, hvor hun pinder ud, at det udelukkende er i forbindelse med udstillinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev da ellers fremlagt som et krav til LP deltagelse her for lidt siden - det blev dog fjernet igen.

 

Ja, der var da noget???? Kan bare huske nogle, med en kryptocid, der var sur over, at hunden ikke kunne være med. Uanset, tror jeg skynder mig at få den attest, tænk hvis Isak kommer på landsholdet og bare mangler et bevis på sine fine testikler (dyrlægen har tjekket, troede bare jeg skulle finde et skema hos DKK, men det er pist borte)

 

Det var en decideret fejl, og den kom vistnok også med i forbindelse med agility også. Det var noget der af en fejl var kopieret med fra noget udstillingshalløjsa, skulle slet ikke ha' været med, og blev så heldigvis slettet igen efter et ramaskrig fra LP- eller AG-folk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en decideret fejl, og den kom vistnok også med i forbindelse med agility også. Det var noget der af en fejl var kopieret med fra noget udstillingshalløjsa, skulle slet ikke ha' været med, og blev så heldigvis slettet igen efter et ramaskrig fra LP- eller AG-folk.

 

Takker - det må være det, jeg har set og så ikke opdaget, at det blev slettet igen.

 

Men nu tror jeg, at jeg vil have en testikelattest, i tilfælde af at DKK får fikse ideer en gang i fremtiden. Tænk, hvis den mangler og er årsag til en manglende landsholdsudtagelse eller fancy titel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os kan du ikke stille på markprøve, hvis du ikke kan bevise at din han enten er intakt eller har været via attest.

 

 

Ved så ikke om de gælder dine omtalte prøver

 

Hos os - som i DKK? For så vil jeg da lige skrive, har en mail, hvor hun pinder ud, at det udelukkende er i forbindelse med udstillinger.

 

Jeg tror, at Lab-lover med "os" mener DRK (retrieverklubben)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forvirringen er komplet, jeg læser dagens mail, at udstillingsreglerne gælder indenfor ALLE sportsgrene?

 

 

Da der ikke umiddelbart er specifikke regler for agility, gælder reglerne for udstilling således. Dette medfører at dyrlægen inden hunden kastreres udfylder en attest hvori det bekræftes at hunden inden kastration har to normalt udviklede og placerede testikler. Denne attest sendes ind til DKK og derefter returnerer vi en udstillingstilladelse der kan medbringes til konkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os - som i DKK? For så vil jeg da lige skrive, har en mail, hvor hun pinder ud, at det udelukkende er i forbindelse med udstillinger.

 

Det er jo så DRK arrangement, men de bliver registreret hos DKK.

Har også læst noget debat engang om en hund af anden race end retriever, der ikke kunne deltage i noget spor-prøve, da han var kryptocid

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo så DRK arrangement, men de bliver registreret hos DKK.

Har også læst noget debat engang om en hund af anden race end retriever, der ikke kunne deltage i noget spor-prøve, da han var kryptocid

 

Jeg er fuldt forvirret, men får bare den attest, aner ikke, hvad det koster, men tænker...hvis DKK selv er så meget i tvivl, så må jeg vist helre sikre mig beviset på kuglerne nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forspurgte i sommers DKK om Kryptokid og Konkurencer.

 

OOg svaret jeg fik var følgende

 

Du kan godt deltage i agility, lydighed og rally med en hund, der er kryptorchid.

Du kan bare ikke blive international agility/lydighedschampion, da det kræver, at hunden har 2

normalt ansatte og normalt udviklet tekstikler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...