Hop til indhold

Enorm appetit


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna blev sterilliseret for knapt et år siden, og jeg har ikke helt kunne skelne i mellem hvad der kunne være effekten af sterillisationen og hvad der bare var almindelig modning, så jeg har ikke tænkt så meget over det.

 

Men inden for de sidste 14 dage er hun begyndt at æde som fik hun aldrig mad, normalt er Luna meget småtspisende og smånipper til sin mad hele dagen, men nu kaster hun sig over den og spiser al maden på én gang.

 

Hun har taget knapt et halvt kilo på, så det er ikke fordi hun er blevet tyk eller noget, men jeg frygter lidt at hun bliver det.

 

Vi har ikke skiftet foder, men jeg kan jo selvfølgelig ikke garanterer at Olivers ikke har ændret sammensætningen af deres foder. Men fordi der ikke har været foderskifte, så tænkte jeg om det kunne have noget med sterillisationen at gøre, men det ville bare overraske mig hvis effekten først kom her knapt et år senere :vedikke:

 

Så hvorfor er min lille tøs begyndt at æde som en granvoksen mand?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er alle mine neutraliserede og for alle 5 har det været samme sekund de vågnede fra narkosen, at sulten var øget. Har ingen anelse, hvorfor Luna venter et helt år :hmm: Fønix, der som intakt åd 500 gram og kun lige akkurat holdt vægten, blev sat ned til 50 gram den dag han blev kastreret, han kom til at tage et lille kilo på og måtte på hård slankekur, for at blive fin igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hvis hendes øgede appetit varer ved, så skal jeg måske alligevel tænke i retning af ændring af hendes hormoner :hmm:

Altså jeg ville gætte på at hendes øgede appetit skyldes hendes hormoner/sterillisation, men ikke hunde reagerer ens :vedikke: Som Petrine skrev, så skete ændringen hos hendes omgående, men med Duffy, så kom det mere "snigende"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg ville gætte på at hendes øgede appetit skyldes hendes hormoner/sterillisation, men ikke hunde reagerer ens :vedikke: Som Petrine skrev, så skete ændringen hos hendes omgående, men med Duffy, så kom det mere "snigende"...

 

Men det her kom bestemt ikke snigende, hun flækkede en negl, blev bedøvet hos dyrlægen og fik neglen trukket af, og dagen efter åd hun som en gal og har gjort det lige siden :vedikke:

 

Den første dag tænkte jeg at det nok bare var fordi hun pga. bedøvelsen ikke havde fået så meget at spise dagen før, men nu har hun vold-ædt i 14 dage :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det måske skyldes kedsomhed :hmm:

 

Hun bliver jo ved med at flå hul på tåen igen og igen, så jeg har begrænset hendes fysiske udfoldelser en del. Og på trods af at det ikke ser ud til at generer hende, og hun alligevel også hader frostvejr og derfor helst slet ikke vil ud, så kan det måske alligevel godt være at hun keder sig. Og da hun pga. ondt i foden ikke rigtig kan lege og tumle, så beskæftiger hun måske sig selv med at æde :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det måske skyldes kedsomhed :hmm:

 

Hun bliver jo ved med at flå hul på tåen igen og igen, så jeg har begrænset hendes fysiske udfoldelser en del. Og på trods af at det ikke ser ud til at generer hende, og hun alligevel også hader frostvejr og derfor helst slet ikke vil ud, så kan det måske alligevel godt være at hun keder sig. Og da hun pga. ondt i foden ikke rigtig kan lege og tumle, så beskæftiger hun måske sig selv med at æde :hmm:

 

Måske :hmm:

 

Tænker også at mere vil have mere. Altså hun må vel have udvidet sin mavesæk lidt med det øgede foderindtag, så nu skal der måske mere til for at hun får samme mæthedsfornemmelse som før ? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...