Hop til indhold

Pekingeser/chivava Skal skal ikke?? HJÆLP!!!


Gæst Melfis
 Share

Recommended Posts

Så har jeg lige fundet denne spændende side. :-D

Er lige blevet tilbudt at købe en penkingeser/chivava hund på 9 måneder og er total forelsket i den. Har en hund lôwchen på snart 12 år og de kan godt li hinanden.

Har bare overhovedet ingen erfaring med racen. Den er chippet og vacineret og meget kælen.

Er her noget i dette forum, som kan hjælpe mig med info til racen, omsorg, motion og pleje.

Jeg er blevet tilbudt at have den på prøve!!! pris 2000kr. hvad gør jeg??

VH Melfis

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lyder meget fornuftigt at få den på prøve og så se om hunden passer ind i din hverdag og om de to hunde vil kunne bo sammen i længere tid.

Tror ikke nogle af racerne kræver det vilde med motion, og pleje udover det sædvanlige i hvert fald i forhold til at du har en løwchen. Du skal jo nok bare tænke på at en chihuahua godt kan lide lyden af sin eget stemme, ved ikke om du bor i lejlighed men det kan måske være noget der skal trænes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som med alle andre blandinger, kan hunden minde om den ene eller anden, eller ingen af delene:-)

 

Pekingesere ved jeg ikke noget om, ud over at de er selskabshunde. Chihuahua er en hyper lille sag. Rimelig kvik og med et stort behov for aktivering. De chi'er jeg kender som er understimulerede, er nogle små aggressive sataner! De er HUNDE, og skal behandles som hunde - fx har de ben at gå på:blink:

 

Men se dog bort fra racer - hvis kemien passer og du kan se dig med den i mange år, så synes jeg bare du skal slå til:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med pekingeser delen skal du være opmærksom på at de er meget MIN hunde, og kan udvikle en mindre heldig for for beskyttertrang overfor deres ting hvis man ikke er opmærksom på dette. Der kan også være vejrtræknings problemer hvis den har arvet den flade snude, min egen har 2 cm snude at gøre godt med og er forskånet for problemer. Pekingeserne har ry for at komme når de selv har lyst også når man kalder på dem...

 

Jeg er selv benået med en halv pekingeser der har taget kampen op med en stor labbe han over en bamse...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Jeg har både en pekingeserblanding og en chihuahua-blanding, så det er begge verdener hos mig :)

Vores pekingeserblanding er hamende ligeglad med hvor mange gange man kalder på hende, mens vores chihuahua-blanding nærmsest sidder i lommen konstant Begge ELSKER lyden af deres egen stemme og de er sikre på de er større end de er, så du kan nemt risikre storhedsvanvid :D

Ina (vores pekingeserblanding) har skræmt min mors labblandinger ind under sofabordet adskillige gange fordi hun mente ,at hun skulle have AL MADEN. Hun har også tævet en schæfer, der var på vej til at angribe.

 

Mit gæt på hvordan det vil ende er nok en larmende, morsyg kælegris, der stikker af i tide og utide og har svært ved at lære det store.

Men nu er det jo en blanding, så det er næsten umuligt at sige :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...