Gittemus Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Så blev Bølle barnet 12 uger:mrgreen: indtil videre har vi fjollet i haven, lavet øvelser og været omkring i nærområdet. Vi har gået ned til enden af vejen ca. 150-200 m og kigget på børnehavebørn og biler og hilst på mennesker. kan vi begynde og bevæge os længere omkring. Der er ingen tvivl om at Rosa gerne vil da hun er en stor energi bombe :banan: Men er det for tidligt. Vil ikke belaste hendes knogler for tidlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2013 jeg kan godt se det er " tunge " racer du har - men kan du evt gå den ene vej og så bære hende den anden ? endten hjem eller ud ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret Februar 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2013 jeg kan godt se det er " tunge " racer du har - men kan du evt gå den ene vej og så bære hende den anden ? endten hjem eller ud ? Hvis jeg skal bære hendes 16 kg ud, så kommer vi ikke langt væk, og skal jeg bære hjem, kommer vi aldrig hjem:blink: men i begge tilfælde vil jeg havne med nogle gode arm mulder:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2013 En hvalp på 3 måneder må i min bog gerne komme på længere ture, der er ingen som siger der skal være fuld fart og ballade over hele turen. Jeg ville selv, uanset race, tilbyde oplevelsesture i roligt tempo hvor oplevelserne for en dels vedkommende er meget stillestående f.eks. snuseoplevelser, en anelse træning og oplevelser i miljøet. Sådanne ture ville jeg give 1 - 2 gange om dagen og de måtte gerne vare ½ - 1 time hvoraf dele af turene kun består i at sidde og betragte livet omkring os. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis en hvalp i din hvalps kategori kun må gå 150 - 200 m, hvad gør man så med leg med andre hvalpe? Leg og "fjolleri i haven" er potentielt lige så belastende for skelettet som rolige ture Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2013 Hvis jeg skal bære hendes 16 kg ud, så kommer vi ikke langt væk, og skal jeg bære hjem, kommer vi aldrig hjem:blink:men i begge tilfælde vil jeg havne med nogle gode arm mulder:5up: gode armmuller kan da nogengange være en fordel - mem hvad med en legevogn eller cykelanhænger som hun kunne lære at sidde i , og du evt kunne trække? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2013 En hvalp på 3 måneder må i min bog gerne komme på længere ture, der er ingen som siger der skal være fuld fart og ballade over hele turen. Jeg ville selv, uanset race, tilbyde oplevelsesture i roligt tempo hvor oplevelserne for en dels vedkommende er meget stillestående f.eks. snuseoplevelser, en anelse træning og oplevelser i miljøet. Sådanne ture ville jeg give 1 - 2 gange om dagen og de måtte gerne vare ½ - 1 time hvoraf dele af turene kun består i at sidde og betragte livet omkring os. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis en hvalp i din hvalps kategori kun må gå 150 - 200 m, hvad gør man så med leg med andre hvalpe? Leg og "fjolleri i haven" er potentielt lige så belastende for skelettet som rolige ture Vi har nok gået ca de der 400 til 500 m, når man ligger det sammen frem og tilbage, og så har vi play date næsten hver dag. vi er ude i ca 45 min. I det hele med leg, snus, øvelser og kigge på verdenen.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret Februar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2013 gode armmuller kan da nogengange være en fordel - mem hvad med en legevogn eller cykelanhænger som hun kunne lære at sidde i , og du evt kunne trække? min bekymring er at jeg er nervøs for at Rosa's energi holder længere end hendes knogler kan holde til på nuværende tidspunkt, hvor hun vokser så meget og tager 2-2,5 kg på om ugen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2013 Jeg gør som Ninjamor, med hvalpe. altså tager slet ikke tid ,men kun afstanden. Jeg bor på en sidevej til en hovedgade og så kan hvalpen jo stå der og glo det den har behov for, inden vi tager en paralelvej hjem.. Eller går med een eller 2 af gangen til skolens sportsplads og indimelllem i et frikvarter, hvor børnene farer rundt og leger og råber.. Når det foregår helt uden ophidselse eller tempo, mener jeg godt at man udvide turen efter hundehvalpen nysgerrighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts