Hop til indhold

I gætter det aldrig - endnu en tråd om hunderacer ;)


Hewlett
 Share

Recommended Posts

spørg lykkeliv om stabyhoun - for nej, i danmark kan man vist ikke vælge det store selv, men jeg ved, at det er anderledes i sverige, hvor hun har hentet asta. hvor spændende for jer at sådan skulle ud og researche, jeg er liiiiidt misundelig.

 

ps. en anden mulighed som ikke er nævnt, og som også var på vores liste (jaja, nu får du lige dem alle sammen, men vi havde altså lidt de samme kriterier) er lagottoen. jeg mistænker, at den godt kunne ryge på udseendet. men den har rigtig størrelse, er jagthund og skulle være blød og venlig og kærlig familiehund. jeg har dog aldrig selv mødt en, men mindes at både skipper-odense og ... var det lykkeliv? har haft den i overvejelse som hund nr. 2

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ej, men det vrimler jo med racer :banan:

 

Jeg har kigget, og den ser også meget sød ud. Sætter den lidt i gruppe med Wheaten og pudlen, sådan rent udseende og arbejde-man-skal-lægge-i-trimning/klipning.

 

Casper og jeg har snakket meget, og det bedste ville klart være for os at komme ud og se/mærke på hundene (tak til Ikognito for hint om udstilling! :5up:)

 

Lige nu hælder Casper mest til jagthundene; Springer Spaniel, Welsh Spaniel og Stabyhoun (sidstnævnte var han mest vild med, men han har udelukkende bedømt på udseende). Måske kunne vi gå på kompromis med størrelsen, hvis temperamentet sidder lige i skabet, jeg ved det ikke endnu, og der er jo heldigvis også noget tid til at det bliver rigtig aktuelt og vi skal træffe den endelige beslutning. (selvom der vist er noget venteliste på Stabyhoun .... og man ikke kan vælge forældredyr selv???)

 

Der når at komme mange flere spørgsmål :slem:

 

Ellers kan I måske hente en stabyhoun i Sverige?

 

Vi har en stabyhoun i agilityklubben, suuuuper lækker hund, dejligt temperament og god samarbejdsvilje. Jeg har også gået på et dogdancingbegynderhold med en staby i sin tid, den var også skøn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med forsigtig mener jeg ikke cavalier forsigtig (sådan lidt: tør jeg nu det her), men bare at de f.eks. ikke springer snusen over, inden de begynder at lege, som man ser retrieverne gøre.

 

 

 

Jeg kan godt følge dig (hvis jeg skulle have en cesky fik den heller ikke lov til at beholde al det skæg, skørt og øjenbryn, for man vil da ikke være en joke når man går på gaden) og det er heller ikke fordi jeg forsøger at presse racen ned i halsen på dig (undskyld hvis det mærkes sådan) jeg tror bare det kunne være en spot on race for jer. Kan desværre ikke hjælpe med billeder af hunde der ser almindelige ud.

 

 

 

 

Okay, men det gør ikke den store forskel for min opfattelse af de racer vi diskuterer. Som jeg skrev tidligere, er der forskel på hvordan hunde leger sammen når de kender hinanden og der synes jeg mellempudlen virker meget lille og skrøbelig. Tror dog ikke det vil hæmme Ninja, men måske pudlen.

 

Nå okay, så ... høflig-forsigtig :lol:

 

Jamen klippet er da sikkert enormt 'stilfuldt' at gå ned af gaden med (især her på Frederiksberg :sjov:). Meeeen ... Hvis man har planer om at hunden skal ud og være hund, så bliver det da noget værre rod med det du så fint kalder skørt :lol:

 

Jeg synes ikke du presser på, jeg synes det er fedt at der er kommet så mange forskellige forslag til hunderacer. Jeg må nok bare se i øjnene at det vi søger måske er lidt større .. Også i forhold til mellempudlen som der også er nogle problemer ved ifh. størrelsen (de vinder så bare så meget på udseendet :hjerte:)

 

Til det sidste, jo men jeg kan heller ikke lade være med at tænke, at en hvalp af mindre race måske bliver lidt mere 'hærdet' af at vokse op med en større hund. Både overfor fremmede hunde, men selvfølgelig også overfor den hund som den omgåes med i hverdagen. Men nej, det nytter intet at få en hund som er bange for at lege eller løbe rundt og lave badut-spring, fordi der så kommer en klods på 23kg. efter den og vil lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

spørg lykkeliv om stabyhoun - for nej, i danmark kan man vist ikke vælge det store selv, men jeg ved, at det er anderledes i sverige, hvor hun har hentet asta. hvor spændende for jer at sådan skulle ud og researche, jeg er liiiiidt misundelig.

 

ps. en anden mulighed som ikke er nævnt, og som også var på vores liste (jaja, nu får du lige dem alle sammen, men vi havde altså lidt de samme kriterier) er lagottoen. jeg mistænker, at den godt kunne ryge på udseendet. men den har rigtig størrelse, er jagthund og skulle være blød og venlig og kærlig familiehund. jeg har dog aldrig selv mødt en, men mindes at både skipper-odense og ... var det lykkeliv? har haft den i overvejelse som hund nr. 2

 

Ja, det er en god idé.

 

Haha, jeg lover at du må nusse hvalp hvis det bliver én af dine drømmeracer (ja, også selvom det ikke gør :engel:)

 

Lagottoen er også skøn! Har mødt én engang, en hanhund som var meget forelsket i Ninja. Lækker hund og rigtig lækker pels!

 

Ellers kan I måske hente en stabyhoun i Sverige?

 

Vi har en stabyhoun i agilityklubben, suuuuper lækker hund, dejligt temperament og god samarbejdsvilje. Jeg har også gået på et dogdancingbegynderhold med en staby i sin tid, den var også skøn.

 

Ja, det er helt klart en mulighed at hente hvalp i Sverige :5up:

 

(og det tror jeg også vi ville vælge!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det sidste, jo men jeg kan heller ikke lade være med at tænke, at en hvalp af mindre race måske bliver lidt mere 'hærdet' af at vokse op med en større hund. Både overfor fremmede hunde, men selvfølgelig også overfor den hund som den omgåes med i hverdagen. Men nej, det nytter intet at få en hund som er bange for at lege eller løbe rundt og lave badut-spring, fordi der så kommer en klods på 23kg. efter den og vil lege.

 

jeg tror du har ret i dette - klart kan en meget stor fysisk forskel give begrænsninger i leg, men to hunde der kender hinanden godt, vil nok finde fælles fodslag på en eller anden måde. jeg er ikke i tvivl om, at halfdan ville trives fint med at leve (og lege) med en retriever.

Link til indlæg
Del på andre sites

spørg lykkeliv om stabyhoun - for nej, i danmark kan man vist ikke vælge det store selv, men jeg ved, at det er anderledes i sverige, hvor hun har hentet asta. hvor spændende for jer at sådan skulle ud og researche, jeg er liiiiidt misundelig.

 

ps. en anden mulighed som ikke er nævnt, og som også var på vores liste (jaja, nu får du lige dem alle sammen, men vi havde altså lidt de samme kriterier) er lagottoen. jeg mistænker, at den godt kunne ryge på udseendet. men den har rigtig størrelse, er jagthund og skulle være blød og venlig og kærlig familiehund. jeg har dog aldrig selv mødt en, men mindes at både skipper-odense og ... var det lykkeliv? har haft den i overvejelse som hund nr. 2

 

Lagottoen er stadig i spil her, men det er lidt det samme som med stabyen man skal næsten til udlandet efter den. Jeg er endnu ikke stødt på nogle danske opdrættere jeg er imponerede over

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...