Hop til indhold

Dejlig lille familiehund søger ny familie


Michela
 Share

Recommended Posts

Kære Hundeforum brugere, jeg har brug for jeres hjælp :cry:

 

Det er med stor sorg i hjertet at jeg skiver dette indlæg, men min lille søde hundebasse har brug for et nyt hjem, jeg kan ikke længere tilbyde hende optimale vilkår, og det fortjener hun!!

 

Da nogen nok vil undre sig, kommer der lige lidt historie. Jeg overtog Molly fra en anden familie for omkring 10 måneder siden, Molly er født den 14.12.2011. Dengang var vi herhjemme en familie med mor, far og vores to børn på henholdsvis 1 og 3 år, vi havde hus med have og en masse fritid, som vi var villige til at give Molly. Da vi fik Molly var hun ikke renlig og kunne ikke være alene hjemme, men med god tid og en masse træning fik vi styr på det :) Men for 4 måneder siden flyttede far ud af huset, og han tog til at starte med Molly med, dette holdt dog kun ca 14 dage, da Molly igen blev urenlig, hun begyndte også at ødelægge ting og hun peb og skreg fra han tog på arbejde og til han kom hjem igen 9 timer senere :( Så jeg tog Molly hjem igen, da jeg ikke arbejder så meget, og begyndte at træne forfra, og det er da blevet bedre, men som enlig mor til 2, med hus, have, arbejde og uddannelse, har jeg meget svært ved at finde den tid som Molly har brug for :(

 

Sådan som det ser ud nu, kommer hun ud og gå en tur ca hver anden til tredie dag, ellers er hun i haven, så allerede der har vi et problem, hun har brug for mere motion og stimulering, og det er højst sandsynligt delvist derfor hun ikke er renlig og er ulykkelig og destruktiv når hun er alene hjemme :( Hun er rigtig sød til at gå i snor, og kommer altid når man kalder (Har dog svingene hørelse lige for tiden, men jeg tror at det har noget med alderen at gøre, hun er nu 13 måneder og har næsten lige været i løbetid 1. gang). Hun nyder også rigtig meget at komme i hundeskoven, det var noget vi gjorde meget før. Hun er rigtig sød og forsigtig overfor andre hunde, en smule underdaning, men overhoved ikke angst. Hun elsker at lege, også med mennesker, hun henter gerne en pind eller 10 :) Hun er også utrolig lærenem, det er begrænset hvor meget vi træner, men det tog hende 5 min at lære at spille død, når man peger på hende og siger bang :)

 

Molly er en blandingshund og vejer ca 15 kg. Hun er 1/2 Dansk/Svensk gårdhund, 1/4 Golden Retriever og 1/4 Border Collie. Hun er et nussehoved uden lige og elsker at sidde på skødet, eller blive båret rundt på. Dette er dog ikke noget vi gør så meget i, da jeg har den holdning at den har fået 4 ben for at bruge dem, det er dog meget hyggeligt en gang imellem ;) Molly er vandt til at komme i møblerne her, dog ikke sengene, men har nemt affundet sig med at det ikke er ok når vi er ude.

 

Lige for at opsumere hendes problemer, hun er urenlig og ødelægger ting når hun er alene, dette har mest været puder, toiletpapir, et ugeblad og en sofahynde , men jeg vil ikke love at det næste ikke bliver en mere kostbar ting. Derudover hyler og gør hun så meget at naboerne tror hun er ved at dø. Jeg er 99 % sikker på at hendes problemer skyldes manglende stimulering, motion og træning, men jeg kan ikke finde tiden til det, og det er synd, for hun lider virkelig når hun er alene hjemme :( Jeg havde succes med at have hende i min gang, hvor hun igennem et børnegitter kunne se min seng og ind på børnenes værelser, men hun lærte at komme udenom og over og besørgede så på børnenes værrelser og bed i tøjdyrene. Så lukkede jeg dørene og lod hende få mit soveværelse også, men så begyndte hun at åbne dørene, så nu er hun låst ude på badeværelset når hun er alene, hvor jeg har fjernet alt hvad hun vil kunne ødelægge, men jeg har det skidt med denne løsning, nu får jeg ikke tis og hømhømer overalt og mine ting er i sikkerhed, men Molly er stadig urenlig og ulykkelig :(

 

Når alt dette så er sagt, er Molly den sødeste, roligste, sjoveste, mest godmodige, tålmodige og kærlige hund man kan ønske sig, og jeg har egentlig slet ikke lyst til at skulle af men hende. På alle andre tidspunkter end når hun er alene er hun en drømmehund, hun opføre sig SÅ pænt og alle er vilde med hende :D Hun er nem at træne med, hun gør lidt når hun bliver ivrig, men det er fordi vi træner for lidt. Jeg tror hun vil egene sig godt til lydighedstræning eller agillity, da hun gik til hvalpetræning, var hun holdets dængse, og hun elsker at samarbejde ;)

 

Jeg skal have 2000 kr for Molly, men pengene er til Molly, så køber kan selv bestemme hvad de skal bruges på, jeg vil bare ikke give hende væk!!

 

Molly er desuden chippet og passet som en hund nu skal. Hun er også lidt langsommere til at være tryg ved mænd end ved kvinder, men det tager kun ca 10 min, og det er kun 1. gang. Det afhænger også rigtig meget af hvordan manden opføre sig, for hvis han bare lige siger hej og sætter sig på hug er der ikke noget. Hvis han ignorere hende, tager det ca 10 min, så er hun også ligeglad med ham.

 

Jeg ved godt at dette blev en lang smørre, men det er meget vigtigt for mig, at der bliver fundet den rette løsning for Molly, jeg vil aller helst beholde hende, men jeg ved at min tid kun bliver mere knap i fremtiden, da jeg skal til at arbejde mere, det er først om nogle år jeg vil tro at jeg får mere tid, og det ved jeg ikke om jeg kan byde hende :( Hun har efterhåneden skiftet hjem et par gange, og jeg tvivler på at endnu et skift bliver nemt for hende :( Så jeg har også overvejet aflivning, men det kan jeg simpelthen ikke, for hun er så sød..

 

Jeg håber at nogen vil hjælpe med en løsning, gode råd modtages også, men jeg vil gerne frabede at blive svinet til, for ved godt at denne situation ikke er god, og jeg elsker hende næsten som et af mine børn, jeg er bare nød til at priotere de 2 menneske børn jeg har i 1. række!!

 

Er der andet i vil vide, må i endelig spørge..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men vil bare lige skrive, at jeg føler med dig, for det må ikke være nemt :ae: Men hvor er det dejligt med en så lang smøre (som du selv kalder det), der så ærligt beskriver din hund med både gode og dårlige sider, så alle kort kommer på bordet og risikoen for overraskelser hos ny ejer kan minimeres :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :) Nej det er bestemt ikke nemt, både jeg og børnene er ufatteligt glade for hende, og det bliver med mega gråd herhjemme den dag vi skal sige farvel... Nu hvor jeg har lukket hende på badeværelset, er det jo nemt for mig at gøre rent efter hende når jeg kommer hjem, men det ændre jo ikke på at hun er angst og ulykkelig imens jeg er væk. Og med den begrænsede tid jeg har til hende, tror jeg at der vil komme flere problemer for hende i fremtiden :( Hun fortjener mere end jeg kan give hende, og jeg håber at nogen vil tilbyde hende det jeg ønsker for hende..

 

Jeg har prøvet at nævne alle de ting som kunne blive et problem for en ny ejer, for jeg ønsker kun det bedste for hende, og en ny familie skal være klar over hvad de går ind til!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige sige at Molly ikke skal være et medlidenheds- eller hastekøb, hun kan blive boende her indtil jeg finder et godt hjem til hende, om det så tager flere måneder. Der er ingen hast fra min side, det er kun for Mollys skyld at hun skal have nyt hjem.

 

Og det med prisen, det er for at jeg bedre kan sikre at dem som vil have hende også har råd til det. Jeg behøbver ikke en eneste krone af dem, jeg kræver bare at de bliver brugt på Molly, om det så er til dyrlæge, træning, udstyr, foder, legetøj eller et helt bjerg af godbidder, det er jeg ligeglad med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg havde plads kom hun fluks på farmen, og herude har ingen alene hjem problemer, de er så glad når jeg går ;-) Jeg har både Golden og border og hun har i udseendet arvet det mest charmerende ved dem begge. Held med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser dejlig ud :-)

 

Desværre har jeg ikke mulighed for at tage hende ellers ville jeg gerne.

 

Mens du venter på et godt hjem til hende, er der nogle ting du kan gøre for at hjælpe hende lidt.

 

Du fortæller at hun ikke rigtigt gider godbidder, men med de rigtige af slagsen vil du kunne få brugt en masse af hendes energi og dermed, muligvis, få en ændring af hendes propblem.

 

Du har været ærlig i din beskrivelse og det skal du have ros for. Jeg vil så også være helt ærlig og sige at jo længere tid du holder Molly i den alenesituation hun er i nu, des sværere bliver det for en ny ejer at få arbejdet hende ud af alenetraumerne.

 

Hvis du laver nogle godbidder hun ikke kan takke nej til, kan du, uden at skulle investere en masse tid, få brugt en del af hendes energi. Derfor vil jeg foreslå at du koger noget kylling/kalkun/hakket kød og bruger som motivation for at søge.

Det hakkede kød skilles med en kniv på køkkenrulle til små "gryn" og det andet kød skæres i bitte små tern ca 5 x 5 mm, ikke større, gerne mindre.

 

Med disse godbidder kan du give hende nogle gode lange søg i haven, ved at du spreder godbidder over hele området.

Godbidder kan også sættes på buske og træer, så Molly også skal bruge næsen højt.

To sådanne søg dagligt af ca ½ time uden afbrydelser pr. gang lægger en god bund i en hund.

 

Du skal være opmærksom på, at hunde som vil løbe efter pind, bold eller andet gentagne gange er i stor risiko for at køre sig selv op til et uhensigtsmæssigt stressniveau, hvilket forstærker hundens adfærd en hel del. Det betyder at en usikkerhed bliver blæst op til frygt, irritation bliver blæst op til vrede, glæde til hysterisk glæde osv osv. Derfor er pindekast ikke din ven i den situation du er i.

Gem hellere pinden så Molly skal bruge energi gennem næsearbejde i stedet.

 

Inde kan du også gemme de bitte små godbidder, så hun får brugt masser af energi på at bruge sine sanser og dermed tilfredsstilles og trættes. Alene disse tiltag kan gøre en forskel når hun skal være alene fordi hun da ikke er stresset eller har overskudsenergi.

 

En stor kasse med alt muligt "skrammel" i som kasseret tøj, legetøj, tyggeben, en knogle, dåser mv. proppet sammen med godbider imellem er også en god aktivitet. Hvis hun kan bruge 15 - 20 minutter koncentreret på legekassen er den tid også givet rigtig godt ud.

 

Det er i øvrigt meget vigtigt at en hund ikke forlades lige efter en aktivitet, derfor skal Molly have været i ro mindst ½ time efter aktivitet inden du forlader hende, det ved du muligvis i forvejen :-)

 

Giver det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor er hun bare skøn:lun:

 

Jeg håber du finder et rigtig godt hjem til hende! Hvis det ikke var fordi vi lige havde haft en træls oplevelse med en omplaceringehund, kunne hun godt have været noget for os, men jeg er ikke sikker på at vi har kræfter til sådan et projekt lige nu.

 

Held og lykke med hende!

 

Synes i øvrigt hun ligner en der ville passe perfekt ind i MM's flok:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Åh, hvor er hun bare skøn:lun:

 

Jeg håber du finder et rigtig godt hjem til hende! Hvis det ikke var fordi vi lige havde haft en træls oplevelse med en omplaceringehund, kunne hun godt have været noget for os, men jeg er ikke sikker på at vi har kræfter til sådan et projekt lige nu.

 

Held og lykke med hende!

 

Synes i øvrigt hun ligner en der ville passe perfekt ind i MM's flok:engel:

 

Shhh... Anne!! :fyfy:

 

Nu har jeg mødt Molly kort tid efter Michela fik hende og hun er virkelig en hjerteknuser af rang.

Hun er virkelig, virkelig skøn :lun:

Hun er lige den type hund jeg godt kan lide og tror også nok jeg ret hurtigt var henne og nusse med hende da jeg så hende første gang :engel:

Og temperamentsmæssigt ville hun også passe godt ind.

 

Ved jo også hvor de har trænet henne, så hun er jo allerede trænet efter principper som gør hende nem at arbejde med.

 

Men, men, men!

 

Jeg har 3 hunde så jeg skal ikke have flere - For slet ikke tid til at træne og aktivere dem alle sammen.

 

Men jeg er rigtig ked af at høre at i skal af med hende og er rigtig ked af jeres situation. :ae:

Er sikker på, at i nok skal finde et rigtig godt hjem til hende, for hun er en skøn, skøn hund som man ikke kan andet end at falde pladask for, når man møder hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser dejlig ud :-)

 

Desværre har jeg ikke mulighed for at tage hende ellers ville jeg gerne.

 

Mens du venter på et godt hjem til hende, er der nogle ting du kan gøre for at hjælpe hende lidt.

 

Du fortæller at hun ikke rigtigt gider godbidder, men med de rigtige af slagsen vil du kunne få brugt en masse af hendes energi og dermed, muligvis, få en ændring af hendes propblem.

 

Du har været ærlig i din beskrivelse og det skal du have ros for. Jeg vil så også være helt ærlig og sige at jo længere tid du holder Molly i den alenesituation hun er i nu, des sværere bliver det for en ny ejer at få arbejdet hende ud af alenetraumerne.

 

Hvis du laver nogle godbidder hun ikke kan takke nej til, kan du, uden at skulle investere en masse tid, få brugt en del af hendes energi. Derfor vil jeg foreslå at du koger noget kylling/kalkun/hakket kød og bruger som motivation for at søge.

Det hakkede kød skilles med en kniv på køkkenrulle til små "gryn" og det andet kød skæres i bitte små tern ca 5 x 5 mm, ikke større, gerne mindre.

 

Med disse godbidder kan du give hende nogle gode lange søg i haven, ved at du spreder godbidder over hele området.

Godbidder kan også sættes på buske og træer, så Molly også skal bruge næsen højt.

To sådanne søg dagligt af ca ½ time uden afbrydelser pr. gang lægger en god bund i en hund.

 

Du skal være opmærksom på, at hunde som vil løbe efter pind, bold eller andet gentagne gange er i stor risiko for at køre sig selv op til et uhensigtsmæssigt stressniveau, hvilket forstærker hundens adfærd en hel del. Det betyder at en usikkerhed bliver blæst op til frygt, irritation bliver blæst op til vrede, glæde til hysterisk glæde osv osv. Derfor er pindekast ikke din ven i den situation du er i.

Gem hellere pinden så Molly skal bruge energi gennem næsearbejde i stedet.

 

Inde kan du også gemme de bitte små godbidder, så hun får brugt masser af energi på at bruge sine sanser og dermed tilfredsstilles og trættes. Alene disse tiltag kan gøre en forskel når hun skal være alene fordi hun da ikke er stresset eller har overskudsenergi.

 

En stor kasse med alt muligt "skrammel" i som kasseret tøj, legetøj, tyggeben, en knogle, dåser mv. proppet sammen med godbider imellem er også en god aktivitet. Hvis hun kan bruge 15 - 20 minutter koncentreret på legekassen er den tid også givet rigtig godt ud.

 

Det er i øvrigt meget vigtigt at en hund ikke forlades lige efter en aktivitet, derfor skal Molly have været i ro mindst ½ time efter aktivitet inden du forlader hende, det ved du muligvis i forvejen :-)

 

Giver det mening?

 

Tak for din kommentar Ninjamor, jeg vil straks afprøve de øvelser du beskriver, og håbe at det vil gøre en forskel, uden at jeg behøver at bruge for meget tid. Jeg træner stadig alenehjemme med hende, og der sker da små fremskridt. Jeg har bestemt ikke opgivet hende, jeg er sikker på at hun nok skal lære det. Og hvis jeg forstår dig rigtigt, mener du ligesom jeg at en del af problemet skyldes manglende aktivering af hendes sanser, det er også min teori, jeg har bare ikke resourserne til at give hende det jeg mener hun har brug for, sådan som min situation er lige nu, har jeg knap nok tid til mig selv, og den tid jeg investere i Molly er tid jeg tager fra mig selv, og jeg har svært ved at blive ved med at holde til det.

 

Der er altid ro omkring hende inden hun bliver forladt, hun bliver luftet når jeg står op, og igen lidt senere hvis hun ikke har fået besørget nok første gang, herefter ligger hun og slapper af indtil børnene og jeg tager afsted. Nogle dage har jeg hende med ud og aflevere børnene, som jeg går rundt med, men hun hyler og gør når jeg sætter hende udenfor institutionerne, og når vi så kommer hjem har jeg ikke tid til at blive ved hende, så det har ikke fungeret så godt. Jeg har selvfølgelig overvejet at sætte en halv time af til hende, så hun kan være lidt fri, og så blive ved hende til hun er rolig når vi kommer hjem, men jeg kan ikke få det til at hænge sammen, bare det at skulle hjem igen med hende inden jeg tager på arbejde, er en tidsrøver :(

 

Det med pinden, det er ikke noget der geare hende vildt op, hun løber et par gange, og så siger hun selv fra, det er ikke sådan at hun bare bliver ved og ved. Man kan godt få hende til det, men det ser jeg ikke nogen grund til, når hun viser hun ikke gider mere. Det var mere for at beskrive at hun er en hund som gerne vil leges med, hun er frisk på stortset alle aktiviteter man tilbyder hende, hun er en pleaser :)

 

Jeg vil prøve at udfordre hendes lugtesans noget mere, og skriver en tilbagemelding på hvordan det går herinde om et par dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor er hun bare skøn:lun:

 

Jeg håber du finder et rigtig godt hjem til hende! Hvis det ikke var fordi vi lige havde haft en træls oplevelse med en omplaceringehund, kunne hun godt have været noget for os, men jeg er ikke sikker på at vi har kræfter til sådan et projekt lige nu.

 

Held og lykke med hende!

 

Synes i øvrigt hun ligner en der ville passe perfekt ind i MM's flok:engel:

 

Hej tak for svaret :) Ærgeligt med jeres oplevelse, jeg tror også Mollys nye ejer for lidt af en opgave for sig, det er jo aldrig til at sige hvordan de reagere på en flytning, og i Mollys tilfælde, endnu en flytning. Jeg håber meget at nogen vil være villige til at forsøge, men de skal vide hvad de går ind til, og det skal være et blivende hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :) Jeg kan desværre ikke forhindre nogen i at dele den, men jeg vil helst ikke have det.. Jeg har valgt dette forum, og kun det, fordi jeg har en ide om at her er mange hundekyndige mennesker, som behandler hunde som jeg ønsker molly skal behandles.. Hvis det kommer ud på facebook, dba eller guloggratis, er jeg bange for at det bliver for svært at finde den rigtige familie.. Det haster ikke voldsomt med at komme af med hende, så jeg foretrækker at annoncen bliver herinde hvis det er ok. Især fordi hun har nogle problematikker der skal arbejdes med, og hun er allerede blevet flyttet flere gange..

Redigeret af Michela
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men altså hvor ser hun skøn og lækker ud :lun:

 

Hej :) Jeg så også i en anden tråd at i søger en hund som molly, bortset lige fra det med stamtavle, køn og hendes alene hjemme problem ;) Men beskrivelsen af den hund i søger ramte molly spot on :) Måske lidt overvejelse og et besøg kunne få jer til at revurdere nogle af jeres krav :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Shhh... Anne!! :fyfy:

 

Nu har jeg mødt Molly kort tid efter Michela fik hende og hun er virkelig en hjerteknuser af rang.

Hun er virkelig, virkelig skøn :lun:

Hun er lige den type hund jeg godt kan lide og tror også nok jeg ret hurtigt var henne og nusse med hende da jeg så hende første gang :engel:

Og temperamentsmæssigt ville hun også passe godt ind.

 

Ved jo også hvor de har trænet henne, så hun er jo allerede trænet efter principper som gør hende nem at arbejde med.

 

Men, men, men!

 

Jeg har 3 hunde så jeg skal ikke have flere - For slet ikke tid til at træne og aktivere dem alle sammen.

 

Men jeg er rigtig ked af at høre at i skal af med hende og er rigtig ked af jeres situation. :ae:

Er sikker på, at i nok skal finde et rigtig godt hjem til hende, for hun er en skøn, skøn hund som man ikke kan andet end at falde pladask for, når man møder hende.

 

Tak for de rigtig fine ord, det er dejligt at du også med det samme har kunnet se alle Mollys kvaliteter :) Det er dejligt med så rosende ord om min dejlige hund :D Så kan de andre herinde også se at jeg ikke er den eneste som synes at jeg har en fantastisk hund :D

 

Jeg maler måske også lidt fanden på vægen med hendes problemer og glemmer lidt alt det positive :) Det er bare vigtigt for mig at der ikke kommer nogle overraskelser som jeg kender til for den nye familie, for det vil i sidste ende ramme molly hårdest!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :) Jeg kan desværre ikke forhindre nogen i at dele den, men jeg vil helst ikke have det.. Jeg har valgt dette forum, og kun det, fordi jeg har en ide om at her er mange hundekyndige mennesker, som behandler hunde som jeg ønsker molly skal behandles.. Hvis det kommer ud på facebook, dba eller guloggratis, er jeg bange for at det bliver for svært at finde den rigtige familie.. Det haster ikke voldsomt med at komme af med hende, så jeg foretrækker at annoncen bliver herinde hvis det er ok. Især fordi hun har nogle problematikker der skal arbejdes med, og hun er allerede blevet flyttet flere gange..

 

Helt i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst stophalv

Ja det problem kunne jeg nok klare med kærlighed og har haft hund i 35 år, så det skal nok gå, har desværre ikke hørt noget fra Molly.:-) Her er altid nogen hjemme, plejer også at tage min hund med når jeg skal noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...