Umulia Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Vil lige høre om der er nogle bud på Olufs lille alene-hjemme problem... Han hverken larmer eller ødelægger noget (dog hiver han af og til sin snor og sele ned fra knagerækken - kun hans eget i virvaret af hundesnore. Prøver han mon at fortælle mig noget? ) Men hans problem - eller nærmere min søns - er at Oluf konsekvent skider på gulvet når jeg ikke er hjemme. F.eks. i dag hvor jeg var ude fra kl. 9 - 13.00, og sønnen var alene med hundene, er det lukkedes Oluf at tvinge hele to kæmpeportioner afføring ud på gulvtæppet, til trods for at han har fået tilbudt at komme ud i haven ca. hver halve time (påstår min søn... Måske er de halve timer lidt lange når man spiller Diablo :hmm:) Når jeg er hjemme er han perfekt renlig, så det må jo være en eller anden form for reaktion på at blive efterladt Nogle bud på hvordan man tackler lige netop dette problem? Jeg har måske slået det lidt hen, og regner med at det går over med alderen (han bliver 2 d. 5. august). Men det er jo heller ikke mig, der står med lorten, så at sige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Jeg oplevede noget lignende med cookie.. da jeg måtte lade hende holde en længere 3 mdrs ferie hos mine forældre. Hver eneste nat sked hun under min fars stol. Hun var ellers fint renlig, og opførte sig pænt. Men det slog aldrig fejl. Hver nat, under hans stol. Jeg tænker at det er lidt en test af slags.. måske en "det kan godt være det er meningen du skal være lederen nu, men det er du ikke i mine øjne"... Hun gjorde det også i en periode hvor hendes første "far", min eks, arbejdede rigtig meget. Hver morgen stod vi op til en pøl tis og en lille pølle, strategisk lagt ind mellem benene på hans kontorstol. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Hver nat, under hans stol. Jeg tænker at det er lidt en test af slags.. måske en "det kan godt være det er meningen du skal være lederen nu, men det er du ikke i mine øjne"... Det mener du ikke seriøst vel? Umulia hvad med at sønneke lufter Oluf i haven, altså går med ham derud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Det mener du ikke seriøst vel? Umulia hvad med at sønneke lufter Oluf i haven, altså går med ham derud? Det har jeg også foreslået. Jeg har nemlig selv oplevet at hvis han er grundigt luftet af før jeg tager hjemmefra, ligger der ingen "gaver" når jeg kommer hjem. Men det har åbenbart været svært at løsrive sig :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Det har jeg også foreslået. Jeg har nemlig selv oplevet at hvis han er grundigt luftet af før jeg tager hjemmefra, ligger der ingen "gaver" når jeg kommer hjem. Men det har åbenbart været svært at løsrive sig :hmm: Tjah.. Det er sikkert meget almindeligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Jeg tænker også lidt på om sønnike måske kunne have lidt dårlig samvittighed over ikke at kunne løsrive sig fra Diablo, og for at dulme denne dårlige samvittighed så får Oluf lige noget ekstra lækker mad og godbidder, for så er han da distraheret så længe... Og den ekstra mad sammenlagt med ikke lige at komme ud = bæ på gulvet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Jeg tænker også lidt på om sønnike måske kunne have lidt dårlig samvittighed over ikke at kunne løsrive sig fra Diablo, og for at dulme denne dårlige samvittighed så får Oluf lige noget ekstra lækker mad og godbidder, for så er han da distraheret så længe... Og den ekstra mad sammenlagt med ikke lige at komme ud = bæ på gulvet Det skal siges til min søns forsvar at Oluf lægger også bæer på gulvet når han er helt alene hjemme - altså med mindre han har fået maven tømt grundigt først. Indenfor den første time sker der ingenting, men er han alene længere end det, kan man godt regne med at skulle tørre op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Så ville jeg nok gætte på at han har et alene-hjemme problem. Hvor gammel er det nu han er? Er der ikke noget med at han snart bliver en fuldmoden teenager, og du dermed risikerer at hans evt. alene-hjemme problem vil eskalerer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Hvad når du er hjemme om dagen? Kan det have noget at gøre med at han er vant til at kunne komme ud når han vil når du er der, eller at han har en rytme som gør at han skal ud i de timer du ikke er hjemme? Lukker du ham ud f.eks. mellem 9 og 13 (som du skriver i første indlæg) fordi han skal på toilet? Hvis nu det var noget ala det, kunne det ske at måltiderne skulle flyttes lidt på? Da Benny var lille, havde han en periode hvor han skulle skide kl 4 om natten, jeg flyttede frem og tilbage på aftensmaden og først efter en lille uge gik det op for mig, at det var morgenmaden som skulle spises på et andet tidspunkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Ninjamor, jo det mener jeg seriøst at jeg har tænkt. Jeg har ikke kunnet finde på andre ting der har gjort at hun reagerede sådan.. det var jo ham der skulle gå med hende og var hjemme. Men undskyld hvis jeg er totalt galt på den, hvis du har den rigtige løsning lytter jeg gerne. Hun blev ikke straffet for det, og mine forældre går flere ture med hende end mig, når de har hende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts