Hop til indhold

Stor tak til Københavns Dyrehospital i Valby


Nollike
 Share

Recommended Posts

Jeg bliver nok nødt til at køre forbi med kage eller noget en dag, for jeg er simpelthen SÅ glad for at man kan ringe til "skadestuen" på Københavns Dyrehospital i Valby på de mest mærkelige tidspunkter og få et godt råd :5up: Nu har jeg efterhånden gjort brug af den nogle gange, bl.a. da Futte knaldede ind i hjulet til agility og havde ret ondt i sin skulder og dengang han havde slugt en ispind :shock:

 

Nu fik jeg så brug for dem igen...

Her til aften da jeg kommer hjem fra arbejde og henter Noomi ved mine forældre, fortæller min mor glædesstrålende, at Noomi altså godt kan lide vindruer :shock: De havde glemt at jeg havde fortalt at vindruer er giftige, de kunne dog godt huske det med rosinerne :cry: Nå, jeg får at vide at hun har fået en 3-4 stykker omkring kl. 15.00 og jeg går hjem med Noomi og ringer til "skadestuen" fordi jeg faktisk ikke ved hvor mange der skal til før det er kritisk og hvad symptomerne er på forgiftning. Heldigvis viser det sig, at der ikke er fare på færde, 3-4 stykker burde hun kunne tåle med den vægt hun har og eftersom hun fik dem kl. 15.00 og der ikke er sket noget endnu, så slap vi med skrækken og "jeg ville ikke være i tvivl hvis det var, hun ville få vejrtrækningsbesvær og have det rigtig dårligt" :shock::shock::shock: Pyh, det var sgu godt at de ikke bare fodrede løs, de kunne jo have slået min hund ihel i en god mening :megaked:

 

Nå, men det jeg egentlig ville med denne tråd var bare at sige en stor tak til Københavns Dyrehospital i Valby og gøre andre (som evt. ikke ved det) opmærksom på at den mulighed foreligger, at man kan ringe på de mest underlige tidspunkter og få en kvalificeret vurdering af om man bør handle nu, om det kan vente eller om det er noget man ikke skal tage så tungt osv. Jeg synes at det er så super flot af dem, at de stiller sig til rådighed på den måde, endda uden at få en rød reje for det :5up: Så jeg bliver nok nødt til at købe en kage... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om faren ang. vindruer er overdrevet, eller om min hund bare kan tåle mere end almindeligt. Jeg delte engang en hel klase med Thailo (han syntes det var skægt at pille dem af selv) og han har nok spist 15-20 stk. og der skete ikke en skid ved det. *SMILEY DER TRÆKKER PÅ SKULDRENE*

 

Jeg fik ikke at vide hvad der skal til før det går galt, men jeg har nu heller ikke tænkt mig at gøre forsøget :lol: Ikke med de symtomer hun beskrev der :shock:

Men pyh, det var da godt at storebror Thailo også slap med livet i behold, ellers havde der været en AutoNoomi der var gået glip af meget :5up: (Nå ja, og vel hendes mor også... :blink: Fååårk, jeg må være træt siden jeg er så blødsøden :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik ikke at vide hvad der skal til før det går galt, men jeg har nu heller ikke tænkt mig at gøre forsøget :lol: Ikke med de symtomer hun beskrev der :shock:

Jeg gør det heller ikke igen men jeg vidste bare ikke at det var farligt. :oops:

 

Men pyh, det var da godt at storebror Thailo også slap med livet i behold, ellers havde der været en AutoNoomi der var gået glip af meget :5up: (Nå ja, og vel hendes mor også... :blink: Fååårk, jeg må være træt siden jeg er så blødsøden :oops:)

 

Hvad var det Ib sagde: Sig det lige igen!!!. Jeg ved ikke helt om jeg har misforstået noget, for det lyder præcis som om du skriver noget pænt om os. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør det heller ikke igen men jeg vidste bare ikke at det var farligt. :oops:

 

Eeej, det VED jeg da godt :roll: Det var ikke det jeg mente :blink:

 

 

Hvad var det Ib sagde: Sig det lige igen!!!. Jeg ved ikke helt om jeg har misforstået noget, for det lyder præcis som om du skriver noget pænt om os. :shock:

 

Jeg har da altid talt pænt om din hund :mrgreen: Jeg tror at jeg skal i seng nu, jeg ved ikke hvad der gik af mig :shock::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da altid talt pænt om din hund :mrgreen: Jeg tror at jeg skal i seng nu, jeg ved ikke hvad der gik af mig :shock::vinken:

 

Ret skal være ret, og det har du faktisk men lad det andet bare blive en vane. :mrgreen::blink::-D:lol:

 

Nå, for lige at være bare en lille smule seriøs, så er mange dyrlæger tilknyttet en vagtordning, så man bare kan ringe til sin egen dyrlæge (uden for åbningstiderne) og få nummeret til vagthavende dyrlæge.

 

De gange jeg har gjort brug af det, har de været meget behjælpelige og forsøgt at fikse tingene så man har kunnet trække tiden til egen dyrlæge har kunnet kontaktes. Det er trods alt det rareste.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror da de ville blive super glade for kage og ros :-D

 

Som Ascha siger kan man heldigvis ringe til sine egen dyrlæge på alle tidspunkter af døgnet og få nummeret til vagtdyrlægen... Jeg har snakket med en vagtdyrlæge 2 gange i den tid vi har haft Karla (eller dvs. 4 gange i alt - 2 gange med hver) og de har altid været super søde og hjælpsomme....

 

Lyttet og svaret kvalificeret og bedt mig ringe tilbage om et par timer om hundens tilstand, så vi kunne sikre os at vi havde gjort det rigtige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med hjælp og at din tøs ikke blev syg :-D Der må ikke ske Noomsen noget :lun:

 

Jeg har nu efterhånden en 4-5 gange oplevet, at den vagtordning (som mit gamle amt baseres på), ikke har overholdt deres tjanser. De skifter hver uge eller ja det burde de. Der har ganske enkelt bare ikke været nogen, der har taget den på den pågældende klinik og det kan gøre mig gal :evil: Og det har endda været over flere dage.

 

Min egen dyrlæge kan man få fat i 24/7, medmindre hun fx er i udlandet og det har vi brugt flere gange. Og så har flere af vennerne givet mig numre på deres dygtige dyrlæge/r i Nordsjælland, som man også kan få fat på dag eller nat.

 

Nåh jeg mener bare, at det er en god ide at undersøge om den vagtordning de forskellige dyrlæge har, også bliver overholdt.

 

Så man ikke står i suppedasen en aften, weekend eller nat. Os der bor i Hovedstaden har jo Kbh´s Dyrehospital, hvis der ikke er andet tættere på. Men det er bestemt ikke alle, der har denne mulighed jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert de vil sætte pris på en kage... :blink:

 

Jeg har også prøvet, da Caisar var 10 uger, at min lillebror gav ham vindruer... Og jeg blev også helt "åh nej, hvor mange? Holde opsyn med ham... etc." der skete heldigvis heller ikke noget... Men min lillebror har faktisk lige siden spurgt mig hver gang, om hundene kan tåle det han har tænkt sig at give dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at man kan ringe til vagtdyrlægen, jeg tænker bare, at han er jo en alm. dyrlæge som skal passe sit arbejde dagen efter også, så at ringe ham op kl. **** om natten fordi hunden har spist vidruer eller noget :oops: Jeg tænker at de på dyrehospitalet har nogle dyr de skal holde øje med og vel også får flere "besøg" i løbet af natten, så det er ikke helt så slemt at ringe til dem som at vække en fra nattesøvnen... :oops: Så jeg er rigtig glad for dyrehospitalet :5up:Og de er rigtig søde når man ringer, jeg har altid fået en super god behandling :5up: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kun positivt at sige om dyrehospitalet. Vi bor heldigvis næsten lige ved siden af, så hvis der skulle ske noget er de lige om hjørnet. De har været meget behjælpelige da vi ringede, og da jeg var derhenne og købe en sele til alfi var de meget hjælpsomme lige med det samme og rigtig søde. Så en rigtig god oplevelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...