Hop til indhold

HJÆLP ondt i maven


Louisen
 Share

Recommended Posts

Det virker slet ikke som mavedrejning, skal det lige siges.

 

Vi var ude 2½ time omkring kl. 12-14, hvor Taiki var alene og fik et stykke tørret okselever. Det har han ikke fået før, men han plejer ikke at have problemer med tørrede produkter af diverse slags.

 

Da vi kommer hjem, vil han ikke med ud at gå tur. Vi tror at det bare er fordi han er træt, så vi går ind igen.

Han går lidt hvileløst rundt, lægger sig og forsøger at sove, men piver meget. Min kæreste tager ham så med ud, og der går han selv de 5 minutter det tager at komme over i parken, hvor han skider meget - først stort, så lidt tyndt.

 

De kom hjem igen for ½ time siden, han går stadig hvileløst rundt og piver, virker træt men kan ikke sove.

Han slår nogle grimme prutter.

 

Hans mave er lidt hård, men ikke udspilet og han har ikke symptomer på mavedrejning. Jeg kan godt få lov til at massere hans mave lidt.

 

 

Jeg tror, at han har dårlig/hård mave, jeg ved ikke om det er pga. okseleveren eller fordi han måske har spist noget dårligt (evt. hapset noget gammel kebab på en gåtur).

 

Er der noget jeg kan gøre for ham, jeg kan næsten ikke holde det ud at se på ham pive sådan. Min kæreste mener ikke at han skal til dyrlægen, men at vi skal vente og så får Taiki sikkert en masse afføring osv.

 

:vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vi blevet i tvivl om hvorvidt han har ondt eller om det er tæve depression?? Hvordan opfører jeres hanhunde sig, når der er tæver i løbetid?

 

Han spiser gerne en foderpille/godbid og drikker vand. Han vil dog ikke gå tur, lægger sig ned. Da jeg fik min kæreste ud at møde os, ville han dog gerne løbe min kæreste i møde. Men straks vi kom ind, har han lagt sig ned i kurven, har dog svært ved at finde ro.

 

Han har aldrig været sådan før ifm. løbetider, så jeg er lidt på herrens mark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det lyder som ondt i maven. Ingen af mine hanhunde har reageret sådan når der er løbetid i området.

 

Det kan godt være okseleveren har været for kraftig kost. Prøv at se tiden an nogle timer og så tag ham ud igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han haft den mavevirus der er i omløb og har hærget siden december?

 

Hvis ikke, kunne det være en mulighed. Ihvertfald hvis han viser sig at have tynd mave.

 

Uanset hvad, ville je give skånekost til aften og i morgen tidlig, evt. med lidt zoolac eller hvad i nu plejer at bruge. Hvis han får tynd mave, er der ingen grund til at tage til dyrlæge med mindre han virker rigtig syg. Jeg tog så til dyrlæge da Bella for 2. dag havde meget blod i prutten, og hun fik penicillin. Jeg er helt sikker på at hun ikke havde klaret den virus selv. Men mange andre kommer hurtigt ovenpå igen uden dyrlæge og store regninger:-)

 

Men nu kender jeg dig lidt, og ved at vi er ret ens med det med hundene. Jeg ville se tiden an til i morgen. Hvis den næste prut ikke viser hvad der er galt, og han stadig har ondt, ville jeg tage til dr. dyr. Husk at tage temperaturen først. Og en advarsel: da jeg var inde med Bella, viste hun tydeligt at hun havde ondt i maven! Maven var udspillet og hun havde det rigtig skidt. Hun viser ellers aldrig at hun har ondt, og det alarmerede dyrlægen så meget, at han bla. stak en finger i r*ven på hende:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker som om, at Taiki har det bedre. Han VILLE ligge i entréen ved døren, hvor det trækker en del ind. Men han pev stadig. Jeg lagde mig så ved siden af ham på gulvet med en dyne og han puttede sig ind til mig. Når han pev, kunne jeg lige nusse og berolige ham lidt. Han har fået hvilet lidt og piver nu ikke så meget/slet ikke, men er stadig træt.

Om en times tid tager jeg ham ud igen, så må vi se hvordan og hvorledes. Jeg er villig til at ligge i entréen hele natten, hvis det hjælper ham lidt. Han virker dog mindre oppustet efter at han var ude at skide med kæresten tidligere, og nu har han også fået gasset en del af.

 

 

Tilføjelse: Kæresten kom lige ind fra kiosken og Taiki ville vist gerne ud, så nu er de lige gået ud en kort tur. Så må vi se hvad der sker.

 

 

PS. Jeg synes det er sødt, at når han er skidtmas er mor her den eneste i verden der hjælper. Så pusler jeg altså lidt om ham, selvom det gør mig til crazy dog lady. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik aftentur og jeg var stålsat på, at vi ikke gik hjem før han havde skidt.

 

Han gik og holdt det inde, kunne jeg se - men efter 45 minutter kunne han ikke mere. 3 gange gjorde han stort, den første gange var det lind, de to andre gange var det totalt flydende og stod i en stråle ud af røven på ham.

Det havde samme farve og stank som okselever. :roll:

 

Første gang peb han da han sked, de to andre gange gjorde han det bare og efter sidste gang virkede han helt lettet og glad, og pjattede lidt rundt med mig inden han selv begyndte at gå hjemad.

Nu ligger han på puden i køkkenet og sover - han har jo ikke sovet hele eftermiddagen pga. mavesmerter.

 

 

Så tørret okselever er hermed dømt ude for good - det her gider jeg godt nok ikke igen. Han har aldrig haft det sådan her før. Han har i hvert fald haft mange og vedvarende smerter, det var helt så han trak vejret i små stød og jeg kunne SE, selv igennem hans vinterpels, hvordan han krampede i maven. Stakkels lille fyr. Aldrig, aldrig mere okselever!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...