Hop til indhold

passe på kennel


Gæst 13vipaps
 Share

Recommended Posts

Andre ikke kommer i dén situation? Hvilken situation??

 

Du har fået din hund undersøgt for patella mindst 6 måneder tidligere end hvad der ville have givet et retvisende billede. Du har så åbenbart valgt at aflive hunden med baggrund i dét.

Sælger vil så ikek give dig den fulde købspris tilbage. Jeg gætter så at kommunikationen imellem dig og sælger ikke just har fungeret, og at hunden er aflivet uden sælgers vidende herom. Eller sælger har tilbudt at tage hunden retur mod en ny hvalp.

 

Hvad ér egentlig problemet?

 

 

 

Total usammenhængende tråd i øvrigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 13vipaps

JEg kan kun sige at det med usammenhængende er rigtig men håbe at det blive beder næste gang. og jeg kan kun sige at sælger var til stede ved dens dyrlæge så hun viste hvad der skulle sked. men at hun skulle have love at tage den med hjem. IKKE AF MIG

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med det en mangelfuld tråd men er jeg den eneste der kommer frem til at DRU er kontaktet og ingenting kunne gøre, og at opdrætter var med ved aflivningen så hun vidste hvad der skulle ske, og at 2 dyrelæger havde vurderet hunden til det samme at det bedste ville være aflivning?

 

Kender ikke til sygdommen men hvis hunden ikke kunne gå ordentligt så er der vel ikke så meget at sige til aflivning er der?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med det en mangelfuld tråd men er jeg den eneste der kommer frem til at DRU er kontaktet og ingenting kunne gøre, og at opdrætter var med ved aflivningen så hun vidste hvad der skulle ske, og at 2 dyrelæger havde vurderet hunden til det samme at det bedste ville være aflivning?

 

Kender ikke til sygdommen men hvis hunden ikke kunne gå ordentligt så er der vel ikke så meget at sige til aflivning er der?? :vedikke:

næh. Men opdrætter er jo i sin fulde ret til at tage hvalpen retur mod en ny. Der er intet der forpligter opdrætter til at give pengene retur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har haft hunden fra den var 8 uger hvornår fandt du så ud af at den havde patella lux ? den må da have haft nogle symptomer inden ? Hvorfor svarer du ikke på de spørgsmål der bliver stillet klart og tydeligt ? jeg kan godt forstå at man er trist og ked af det når ens hvalp lige er blevet aflivet men man kan da godt svare folk når de spørger.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Du har gjort det eneste rigtige, aflivet hvalpen så den ikke skulle lide mere.

 

Havde det været en dkk kennel, så havde du også haft opbakning fra dkk, hvis 2 dyrlæger har anbefalet aflivning og det så ligegyldigt om hvalpen har været 4 måneder eller 12 måneder. Du ville også have opbakning til at få hele din anskaffelsessum tilbage, i dkk kan opdrætteren ikke ophæve salget ved at aflevere en anden hvalp, det er pengene på bordet.

 

MEN selvom du ville have opbakning fra dkk, så er det desværre ikke sikkert at opdrætteren vil rette sig efter dkk, og hvis opdrætteren melder sig ud af dkk, er der ikke andet at gøre en civilt søgsmål, om det er sådan noget der er sket for malekits, det ved jeg ikke men jeg ved at malekit er en eks dkk’er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...