Hop til indhold

træning af lidt menneske agressiv hund


trinepigenxd
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :)

 

Har jo lidt problemer med min ynglings hund diesel .. Omkring fremmede hunde og mennesker ..

Snakkede med min Hundetræner om det og hun gav det foreslag at jeg skulle tag ned på gå gaden med en kæmpe pose godbidder .. Hvor jeg skulle få tilfældige fremmede til at give diesel godbidder .. For at han forbinder fremmede med gode ting .. For at han ikke udvikler agressivitet over for fremmede mennesker .. Da han er begyndt at være meget på vagt over for nye mennesker ..

 

Hvad siger i til foreslaget ?

Og har i andre ideer ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo at han bliver gal/usikker gå han gæffer af fremmede mennesker .. Har i et tip til at lærer ham at ignorerer mennesker :) ?

 

Afstand så han ikke starter med at gø... Hvis han gør det er I for tæt på.. Beløn for at flytte fokus fra mennesker til dig i stedet.. Du skal være det mest spændende i verden (eller gufferne?)

 

Succes fremmer succes, så start og slut altid af med succes...

 

Det tager tid... Måske lang tid..

 

Min har stadig ikke tillid til fremmede og det har jeg valgt at acceptere... Han skal ikke absolut kunne klappes eller interagere med fremmede, men han skal gerne ignorere dem.. Især herhjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo at han bliver gal/usikker gå han gæffer af fremmede mennesker .. Har i et tip til at lærer ham at ignorerer mennesker :) ?
... og på Strøget er der rigtigt mange mennesker, så konceptet godbid/mennesker er i princippet fin nok, men ikke på er meget befærdet strøg.

 

Hvad er hans baggrund, hvorfor kan han ikke lide fremmede mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft ham fra hvalp .. Han har altid gået til træning .. Så jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert .. Da han altid har været med i offentligt transport, tog og familie tam tam .. Men det er lige som i takt med at han er blevet ældre er han blevet meget mere vagtsom .. Havde accepteret det da han er en Jack russel .. Men nu er det ved at være træls i hverdagen og vil ikke have at det udvikler sig .. Da det er vigtig for mig at jeg kan tage min hund med mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft ham fra hvalp .. Han har altid gået til træning .. Så jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert .. Da han altid har været med i offentligt transport, tog og familie tam tam .. Men det er lige som i takt med at han er blevet ældre er han blevet meget mere vagtsom .. Havde accepteret det da han er en Jack russel .. Men nu er det ved at være træls i hverdagen og vil ikke have at det udvikler sig .. Da det er vigtig for mig at jeg kan tage min hund med mig :)

 

Det bedste råd jeg kan give dig er at få en adfærddbehandler til at rådgive dig. Din hund skal ses hvis de råd du får ikke kun skal være overordnede.

Du behøver ikke at have gjort noget forkert.

 

Hvordan reagerer du, når han gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft ham fra hvalp .. Han har altid gået til træning .. Så jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert .. Da han altid har været med i offentligt transport, tog og familie tam tam .. Men det er lige som i takt med at han er blevet ældre er han blevet meget mere vagtsom .. Havde accepteret det da han er en Jack russel .. Men nu er det ved at være træls i hverdagen og vil ikke have at det udvikler sig .. Da det er vigtig for mig at jeg kan tage min hund med mig :)

 

Det bedste råd jeg kan give dig er at få en adfærddbehandler til at rådgive dig. Din hund skal ses hvis de råd du får ikke kun skal være overordnede.

Du behøver ikke at have gjort noget forkert.

 

Hvordan reagerer du, når han gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har overvejet det men synes jeg vil prøve at træne selv først ..

Reagere med usikkerhed i starten, men øver mig selv i at snakke positivt og bare gå forbi .. Ikke skabe en kæmpe scene .. Bare gå forbi mens jeg siger rolig rolig .. Men det er sq ikke så effektivt .. Og er bange for at jeg gør noget forkert

 

Trine, din egen usikkerhed i forhold til forløbet er forstærkende på din hund, så det er en ond cirkel i skal bryde.

Du kan, i stedet for at sige; rolig, rolig, så prøv at hoppe glad afsted og med lys stemme fange hans opmærksomhed lige omgående du ser han reagerer på nogen, (lad være at tænke på hvad andre mener om din opførsel her) :sjov: lad være at vente med din egen reaktion, for at se om han nu også VIL reagere på de fremmede. Når så den/de fremmede er passet, og han havde al hams opmærksomhed på dig, så buk dig ned og ros ham og giv gerne en godbid. Fortsæt dette HVER GANG i er ude og jeg MENER HVER GANG på den måde kan du ændre hans usikkerhed når han møder nogen til noget sjovt og hyggeligt med dig.:vuf:

 

Håber du får løst problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...